چگونه مراقبه (مایندفولنس) کنیم؟

چگونه مراقبه (مایندفولنس) کنیم ذهنتان را آرام کنید. این ممکن است زمانی از شما وقت بگیرد تا بتوانید ذهن خود را فرو نشانید و شروع کنید به فاصله گرفتن از تمامی مسائل زندگی تان. مخصوصا اگر روز پر استرسی گذرانده باشید، ممکن است در مورد آنچه اتفاق افتاده یا در مورد اتفاقاتی که باید در آینده رخ دهند درگیری فکری داشته باشید.

نفس عمیق بکشید. بر روی نفس کشیدن خود آگاه باشید. به درون و بیرون رفتن هر نفس توجه کنید. اینکه چگونه هر نفس از بیرون به درون جاری می شود را احساس کنید. ریه ها را از هوا پر کنید و سپس از طریق گلو و دهان آن را خارج کنید. طولانی تر و عمیق تر نفس بکشید. نفس عمیق، کمک می کند تا آرام بگیرید و ذهن و بدنتان به آرامش برسد. مشاهده (توجه) به نفس کشیدنتان، به خودی خود یک عمل ذهن آگاهی است. شما در حین انجام مایندفولنس، در حال تمرین توجه به نفس کشیدن خود هستید.

درک کنید که شما افکار خود نیستید. چگونه مراقبه (مایندفولنس) کنیم در هنگام مدیتیشن، به خود یادآوری کنید که بر آنچه فکر می کنید و احساساتی که انتخاب می کنید، کنترل دارید. اگر شما به احساسات و افکارتان توجه کردید، آنها را  فورا رها کنید و از تمرکز کردن بر روی آنها بپرهیزید. این بینش می تواند در درک اینکه می توانید افکار منفی را تغییر دهید و رهایی این افکار، مفید واقع شود.

بر روی زمان حال تمرکز داشته باشید. یکی از اهداف اصلی تمرینات مایندفولنس، کمک کردن شما در جهت تمرکز بر روی زمان حال است. آسان است که ذهن و عواطف شما به سوی گذشته یا آینده پرش داشته باشد اما جسم شما همیشه در زمان حال قرار دارد. به همین دلیل بسیاری از شیوه های ذهن آگاهی بدن محور است. اگر فکر می کنید اغلب سرگردان هستید، به بدن خود بازگردید، مخصوصا به نفس کشیدنتان. تلاش کنید که تنها بر روی زمان حال تمرکز داشته باشید.چگونه مراقبه (مایندفولنس) کنیم

دارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

https://www.wikihow.com/Do-Mindful-Meditation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *