افکار و احساسات منفی در غلبه بر ترس

افکار و احساسات منفی در غلبه بر ترس سعی کنید به چیزی فکر کنید که مغایر با تفکر منفی شما باشد. به عنوان مثال، اگر از سگ ها می ترسید، سعی کنید زمانی را که با یک سگ روبرو شدید و هیچ اتفاق بدی نیفتاد را به خاطر بیاورید. به تمام دوستانی که سگ دارند […]


افکار و احساسات منفی در غلبه بر ترس

سعی کنید به چیزی فکر کنید که مغایر با تفکر منفی شما باشد. به عنوان مثال، اگر از سگ ها می ترسید، سعی کنید زمانی را که با یک سگ روبرو شدید و هیچ اتفاق بدی نیفتاد را به خاطر بیاورید. به تمام دوستانی که سگ دارند و به تجربیات خوبی که داشتید، فکر کنید. شما همچنین ممکن است سعی کنید به خود بگویید:

آن سگ دارای غلاده است و صاحبش آن را محکم بسته است.

سگ بسیار کوچک است. اگر سعی کند مرا تعقیب کند، می توانم به راحتی فرار کنم.

سگی که با مردم و سگهای دیگر بازی می کند. بعید است که پرخاشگر باشد.

کارهایی را انجام دهید که در صورت واقعی شدن هراس شما، بتوانید با آن مقابله کنید. به عنوان مثال، اگر از آسانسورها می ترسید، ممکن است از خطرات مرتبط با آنها، مانند درهایی که باز نمی شوند، یا گیر کردن آن نیز واهمه داشته باشید. خوشبختانه در این نوع مواقع راه هایی وجود دارد، مانند فشار دادن دکمه زنگ یا فشار دادن دکمه تماس و درخواست کمک. داشتن نوعی برنامه فرار ممکن است در مواجهه با هراس به شما کمک کند.

سعی کنید افکار خود را منطقی کنید. از خود بپرسید، آیا واقعاً آسانسور خراب است؟ آیا به نظر می رسد در حال لرزیدن و ضربه زدن است؟ آیا واقعاً سگ تهاجمی به نظر می رسد؟ از خود بپرسید که آیا این یک وضعیت عادی است یا ذهن شما در حال ساختن فاجعه است؟

این بدان معنا نیست که شما باید ترس منطقی را کنار بگذارید. اگر مثلا پل واقعاً ایمن به نظر نمی رسد (در حال پوسیدگی و قالب زدن است، تخته ها و طنابی وجود ندارد و یا در حال شکسته شدن است)، پس بله ، احتمالاً عاقلانه است که از آن پل دوری کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.