نکاتی درباره انتخاب همسر

نکاتی درباره انتخاب همسر : در وهله اول باید ویژگی هایی که می خواهید همسر آینده تان داشته باشد را، در نظر بگیرید. این خصوصیات ممکن است برای شما بسیار مهم باشد تا  آنجا که تصور داشتن همسری فاقد این ویژگی ها برایتان سخت باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید هنگام […]


نکاتی درباره انتخاب همسر : در وهله اول باید ویژگی هایی که می خواهید همسر آینده تان داشته باشد را، در نظر بگیرید. این خصوصیات ممکن است برای شما بسیار مهم باشد تا  آنجا که تصور داشتن همسری فاقد این ویژگی ها برایتان سخت باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید هنگام انتخاب همسر آینده تان به آنها فکر کنید:

به عقاید و افکار مذهبی خود پایبند باشید. طرف مقابل شما هر عقیده ای داشته باشد شما باید به عقایدتان پایبند باشید و او نیز به این اعتقادات احترام بگذارد.

ارزش های خانواده. آیا می خواهید چند فرزند داشته باشید، یا از داشتن حتی یک فرزند در هر شرایطی خودداری می کنید؟ اگرچه ممکن است نظرتان بعدا تغییر کند اما این چیزی است که باید آن را در نظر بگیرید زیرا به دنبال کسی هستید که با ایده های شما هم فکر باشد.

شخصیت. اگرچه نمی توانید شخصیت کسی را از قبل پیش بینی کنید اما بررسی برخی ویژگی های شخصیتی فرد مقابلتان برای شما ضروری است. آیا شما یک حس عاشقانه شدید دارید و کاملاً به فردی احتیاج دارید که با عشق فراوان شما را خشنود کند؟ آیا شما به طور طبیعی کمی عصبی هستید و به کسی نیاز دارد تا شما را مرکز توجه خود قرار دهد؟ این نکته را در خاطر داشته باشید که به دنبال فرد مناسب برای خود هستید.

ارزیابی رابطه. آیا به دنبال کسی هستید که می خواهید تمام لحظه های خود را با شما بگذراند یا کسی را می خواهید که واقعاً معنای “زمان تنهایی” را درک کند و گاهی نیاز به خلوت دارید؟ این مهمتر از چیزی است که فکر می کنید.

تعاملات اجتماعی. آیا شما کسی را می خواهید که روابط دوستانه زیادی دارد یا شخصی که فقط با چند دوست نزدیک و وفادار در ارتباط است؟

علایق مشابه. اگرچه شخصی که دوستش دارید احتمالاً نباید به کلیه علایق شما را به علاقه مند باشد، اما باید علایقی مشترک داشته تا بتوانید روابط خود را ادامه دهید. اگر شما یک نویسنده هستید و فرد مقابلتان از خواندن امتناع می ورزد، یا اگر مربی بدن سازی هستید و او هرگز یک سالن ورزشی را ندیده است، ممکن است موضوعی مطلوب برای گفتگو با یکدیگر نداشته باشید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.