چگونه با افراد نامناسب قطع رابطه کنیم ؟(قسمت دوم)

چگونه با افراد نامناسب قطع رابطه کنیم ؟(قسمت دوم) روش دوم : دست از تلاش برای تغییر دیگران بکشید . قبول کنید که آن فرد هیچ وقت بدون خواست خودش تغییر رفتار نمی دهد . تلاش نکنید که آن ها را تغییر دهید یا سعی کنید که حس خودتان را به آن ها بفهمانید . […]


چگونه با افراد نامناسب قطع رابطه کنیم ؟(قسمت دوم)

روش دوم :

  1. دست از تلاش برای تغییر دیگران بکشید .

    قبول کنید که آن فرد هیچ وقت بدون خواست خودش تغییر رفتار نمی دهد . تلاش نکنید که آن ها را تغییر دهید یا سعی کنید که حس خودتان را به آن ها بفهمانید . در عوض ، سعی کنید یک قدم عقب رفته و تصمیم بگیرید که خودتان را به جای آن ها در اولویت قرار دهید .

  • اگر او از سری افرادی است که با خودشان در جدل هستند ، بدانید که شما نمیتواندی آن ها را از خودشان نجات دهید . ممکن است که شما به طور سهوی این اخلاق آن ها را با دادن توجهی که به دنبالش بودند تقویت کنید .
  • فکر نکنید که شما مجبورید تصمیماتتان را توضیح دهید ، مخصوصا بیش از یک بار . در ضمن ، هیچ گاه وارد مکالمه ای نشوید که در انتها مجبور باشید از تصمیماتتان دفاع کنید .

 

  1. از سرزنش دیگران به علت رفتار آن فردخودداری کنید .

    هر یک از اعضای خانواده شما در قبال رفتار هایشان مسئولیت دارند ، هرچند که خودشان مخالف باشند . به آن ها بهانه ندهید و یا به آن ها اجازه ندهید که به شما بقولانند که اشتباه شما بوده است .

 

  1. مرز های رابطه را مشخص کنید .

    تصمیم بگیرید که چه رفتار ها و موقعیت هایی را قادر به تحمل نیستید . به اعضای خانواده خود بفهمانید که چه توقعاتی می توانند از شما داشته باشند و شما چه توقعاتی از آن ها دارید .روی مرز های خود مقاومت کنید . عقب نشینی نکنید و بخاطر آن ها از آن ها عذرخواهی نکنید .

  • لیستی از رفتارهایی که نمیتوانید آن ها را تحمل کنید تهیه کنید و آن را در اختیار خانواده تان قرار دهید . ممکن است بگویید ” من به او مقدار زیادی پول قرض داده ام و او حتی به روی خودش هم نیاورده که پول من را پس بدهد ، به همین دلیل من دیگر به آشنا پول قرض نمیدهم ” .
  • پیدا کردن ثبات روی مرزهایتان اگر که شما در گذشته فردی بودید که دیگران تاثیر زیاده رویتان داشته اند ، بسیار سخت و زمان بر خواهد بود . اگر که کسی سعی کرد شما را از قوانینتان منصرف کند به آن ها بگویید ” ما در مورد این موضوع صحبت کردیم . من روی تصمیمم قاطع هستم ” . اگر بیشتر اصرار ورزیدند می توانید به آن ها بی محلی دهید . وقتی که شروع کردند به مخالفت در مورد قوانین شما ، می توانید تلفن را قطع کنید و یا مکالمه را تمام کنید .

 

  1. فاصله بگیرید .

    در هر صورت اگر که شما تصمیم به قطع رابطه با او دارید یا نه ، فاصله ای را بین خودتان و او ایجاد کنید . به دیدن آن ها ممانعت ورزید ، با آن ها فقط تلفنی صحبت کنید ، یا از حضور در مراسماتی که او حضور دارد خودداری کنید . دقت کنید که شما با وجود این فاصله چه حسی خواهید داشت نسبت به زمانی که با آن ها رابطه داشتید .

  • فاصله از آن ها ممکن است که باعث ایجاد حس عذاب وجدان شود ، مخصوصا وقتی که با آن ها رابطه نزدیکی داشتید . خودتان را موظف به شکست سکوتتان وقتی که هنوز آماده نیستید نکنید.
  • تصمیم بگیرید که در جواب سوالاتی که راجع به این فاصله گرفتن از شما می شود چه می خواهید بگویید . مطمئن شوید که به طور رسمی و قطعی تصمیم خود را بیان کنید و جای هیچ بحثی باقی نگذارید . برای مثال شما ممکن است بگویید ” من تصمیم گرفتم که فاصله گرفتن از او به نفع من خواهد بود و تا کنون چنین بوده است “

 ادامه دارد

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.