چگونه با افراد نامناسب قطع رابطه کنیم ؟(قسمت سوم)

چگونه با افراد نامناسب قطع رابطه کنیم ؟(قسمت سوم) روش سوم : با اعضای خانوادتان که با آن ها رابطه خوبی دارید در ارتباط باشید . اگر با اعضای خانواده خود رابطه خوبی دارید ، آن را پرورش دهید . حمایت عاطفی فاکتور مهم و ضروریی مخصوصا زمانی که مشکلات  خانوادگی دارید ، است . […]


چگونه با افراد نامناسب قطع رابطه کنیم ؟(قسمت سوم)

روش سوم :

  1. با اعضای خانوادتان که با آن ها رابطه خوبی دارید در ارتباط باشید .

    اگر با اعضای خانواده خود رابطه خوبی دارید ، آن را پرورش دهید . حمایت عاطفی فاکتور مهم و ضروریی مخصوصا زمانی که مشکلات  خانوادگی دارید ، است . و معمولا اعضای خانواده شما بهتر از سایرین می توانند موقعیت شما را درک کنند.

  • بخاطر دید متفاوتی که سایر اعضای خانواده با شما دارند ، می توانند در رابطه با رابطه های نامناسب خانوادگی راهنمایی های مفیدی کنند .

 

  1. به خودتان اجازه دهید که از خودتان مراقبت کند .

    اگر که شما عادت دارید نیاز ها و عواطف دیگران را پیش از نیاز های خود قرار دهید ، شما حتما نیاز به تمرینات اهمیت به حد نیاز دارید . تلاش کنید که بتوانید تعادلی بین انجام وظایف خودتان و اهمیت دادن به خودتان برقرار کنید .

  • برای اهمیت دادن به خودتان احساس عذاب وجدان نکنید . به یاد داشته باشید که شما ارزش اهمیت داده شدن هستید .
  • سلامت خود را در اولویت قرار دهید ، با خوابیدن ، خوردن غذاهای مناسب ، و ورزش کردن .
  • در روز یا در هفته زمانی را برای انجام دادن کارهایی که باعث ارامش شما می شود کنار بگذارید .
  • به کسی بگویید که هرگاه شما داشتید به دیگران بیشتر از خودتان اهمیت می دادید به شما یادآوری کند.

 

  1. احساسات خود را درک کنید .

    بجای سرکوب احساسات خود راهی برای آگاهی به آن ها و بیان آن ها پیدا کنید . سعی کنید در دفتر خاطرات خود بنویسید ، با کسی درمورد آن ها صحبت کنید ، و یا به پیاده روی بروید .

  • تجربه کردن احساساتتان بهترین راه برای کنار آمدن با آن هاست .
  • احساس خشم پس از یک موقعیت خانوادگی امری بسیار طبیعی است ، مخصوصا اگر عامل این موقعیت والدین شما باشند .
  • به یاد داشته باشید که احساس تنهایی برای افرادی که در این موقعیت ها قرار دارند بسیار طبیعی است ، هرچند که دوستان و خانواده از آن ها حمایت کنند . این بسیار سخت و ناراحت کنندس که فردی را که در زندگی شما نقش به سزایی داشته را از زندگی خود خارج کنید . فقط به یاد داشته باشید که شما پس از گذشت مدتی بهتر می شوید و با احساسات خود کنار می آیید .

 

  1. با افرادی که از شما حمایت می کنند زمان بیشتری را بگذرانید .

    شما نمیتوانید خانواده خود را انتخاب کنید ، اما می توانید دوستان اطراف خود را انتخاب کنید . سعی کنید که این رابطه مثبت ، سودده دوطرفه را در زندگی خود تقویت کنید . به دنبال کسانی بگردید که به شما حس دست داشته شدن میدهند و هرگاه به آن ها نیاز دارید به شما کمک می کنند .

 

  1. از دیگران کمک بگیرید .

    دور شدن از برخی اعضای خانواده می تواند باعث ایجاد احساساتی شوند که کنار آمدن با آن ها تنهایی بسیار سخت است . اگر که شما با این مشکل مواجه هستید به یک روانشناس متخصص مراجعه کنید .

  • گروه های حمایتی می توانند کمک بزرگی در زمینه احساساتی از قبیل عذاب وجدان و خشم کنند .

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.