چگونه به عنوان یک والد، اختلافات را در یک خانواده کنترل کنیم؟

  نقش خود را به عنوان والدین با نیاز فرزند خود به آزادی، متعادل کنید. یکی از مهمترین اختلافات در هر خانواده ای، نیاز والدین در جهت امن نگه داشتن کودکان و نیاز کودکان به آزادی است. نقش خود را به عنوان منبع قدرت حفظ کنید اما به فرزندانتان این فرصت را بدهید تا اعتماد […]


 

  • نقش خود را به عنوان والدین با نیاز فرزند خود به آزادی، متعادل کنید. یکی از مهمترین اختلافات در هر خانواده ای، نیاز والدین در جهت امن نگه داشتن کودکان و نیاز کودکان به آزادی است. نقش خود را به عنوان منبع قدرت حفظ کنید اما به فرزندانتان این فرصت را بدهید تا اعتماد شما را بدست آورند. همانگونه که آنها در حال بالغ شدن هستند، به آرامی، امتیازات و آزادی شان را افزایش دهید.

 

  • وقتی با همسرتان در حال مشاجره هستید، سعی کنید تا نمونه مثبتی برای فرزندانتان باشید. اگر شما و همسرتان، بحثی با یکدیگر دارید به خاطر داشته باشید که شیوه ای که شما برای حل مشاجره تان از آن استفاده می کنید به کودکانتان نیز منتقل می شود و آنها این روش را می آموزند. به جای مطرح کردن مسائل گذشته یا متوسل شدن به حملات شخصی، بر روی همان موضوع تمرکز کنید و در صورت لزوم زمانیکه فرزندانتان حضور ندارند، بحث را سامان دهی کنید.

 

  • در بحث بین فرزندانتان، فقط در صورت لزوم، مداخله کنید. به فرزندانتان اجازه دهید تا خودشان به تنهایی یک بحث را سامان دهی کنند. قوانینی وضع کنید و تنها زمانی دخالت کنید که این قوانین را شکسته اند یا نمی توانند با یکدیگر کنار بیایند. قوانین شامل عدم خشونت فیزیکی، فحش دادن و نام گذاری یکدیگر است. به آنها بگویید که باید به یکدیگر اجازه صحبت کردن بدهند و در مورد مسئله خود با آرامش بحث کنند. اگر بحث بین آنها بالا گرفت، فرزندان خود را تا آرام شدن از یکدیگر جدا کنید و به آنها کمک کنید تا راه سازش را بیابند. به آنها بگویید که نقش شما این نیست که آنها را سرزنش کنید( مگر اینکه به یکدیگر ناسزا گفته باشند یا خشونت فیزیکی  داشته باشند) بلکه شما برای یافتن بهترین راه حل به آنها کمک می کنید.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.