تفسیر روانکاوی از اختفای میل جنسی

تفسیر روانکاوی از اختفای میل جنسی:در صورت تحقیق و نتایج حاصله از این حقیقات این مطلب به دست می اید که عوارض عصبی جای نشین امیالی هستند که شکل جنسی داشته و صورت اصلیشان توشه بردار از میل جنسی بوده است. این عقیده در واقع تطبیقی دارد با انچه که در باره ی بیماری و […]


تفسیر روانکاوی از اختفای میل جنسی:در صورت تحقیق و نتایج حاصله از این حقیقات این مطلب به دست می اید که عوارض عصبی جای نشین امیالی هستند که شکل جنسی داشته و صورت اصلیشان توشه بردار از میل جنسی بوده است. این عقیده در واقع تطبیقی دارد با انچه که در باره ی بیماری و حالت پیش از ان می دانیم، و هم چنین از سویی دیگر با مشخصات هیستریک ها نی که انان را نمونه تمامی بیماران عصبی و روحی تلقی مینماییم قابل انطباق است اما در مشخصات هیستری این موضوع یعنی نقش نیروی جنسی چگونه چگونه اشکار میشود ؟

در واقع تطبیقی دارد با ان چه که درباره ی بیماری و حالت پیش از ان می دانیم ، و همچنین از سویی دیگر با مشخصات هیستریک ها نیز که انان را نمونه تمامی بیماران عصبی و روحی تلقی می نماییم قابل انطباق است.

اما در مشخصات هیستری این موضوع یعنی نقش نیروی جنسی چگونه اشکار میشود ؟ در هیستری نشانه های فشار جن که از حدود متعارف خارج شده است قابل ملاحظه می باشد ، و این معلول رشد یافتن نیرو های محدود کننده میل جنسی چون شرم و نفرت  می باشد که از انها خن گفتیم و همچنین یک میل گریز از هر نوع مشغولیت و سرگرمی و اندیشیدن در مورد مسائل جنسی است که نتیجه ی ان نوعی بی خبری کلی از امور جنسی می باشد که تا اوان دوران بلوغ امتداد می یابد .

به همین جهت بروئر درباره ی نخستین بیماری که به این جهت درمان کرده بود میگوید : نمو نیرو  های جنسی در او به وضع شگفتی کم بود

پس بایستی بگوییم که این مشخصات و تظاهرات هیستریکی در مطالعات عادی به وسیله عوامل جسمی و نیرو های وابسته به ان مخفی می ماند و همین عوامل یا عامل جسمی است که نشانه تغییر شکل یافته از جنسی است و تنها وسیله ی روان کاوی و تجزیه و تحلیل روحی است که اصل ان نمایان و عریان می شود و به این ترتیب دو حالت مخالف و متضاد رد و پذیرش میل جنسی در یک فرد جمع می شود. اما همین مطلب است که وجود هیستری و راز مبهم ان را میگشاید.

پیدایش و شروع تظاهرات هیستری در افراد نیرو مند و قوی که استغعداد این بیمار ی را دارند ان گاهی است که رشد اعلای جنسی شان پدیدار میشود و یا به موجب مداخله عوامل خارجی ب شکل فوق العاده ای نیروی جنسی و ازشهوی شان شعله ور میشود. در این هنگام است که نیرو های محدود کننده ی جنسی و حالاتی که به موجب ان امیال سرکوب می شونند راه را برای ابتلای بیماری باز میگشایند . این مقاومت ها و محدودیت هایی که امیال را سرکوب میکنند در واقع انها را از بین نمیبرند. و شروع تظاهرات هیستری در افراد نیرومند و قوی که استعداد این بیماری را دارند انگاهی است که رشد اعلای جنسی شان پدیدار می شود و یا به موجب مداخله عوامل خارجی به شکل فوق العاده ای نیروی جنسی و از شهوی شان شعله ور میشود .

در این هنگام است که نیرو های محدود کننده جنسی و حالاتی که به موجب ان امیال سرکوب میشوند راه را برای ابتلای بیماری باز میگشایند . این مقاومت ها و محدودیت هایکه امیال را سرکوب میکنند ، در واقع انها را از بین نمیبرند ، بلکه تغییر شلی در انها داده و امیال مربوط به لیبیدو و شهوت جنسی را به عارضه های بیماری رد می اورند مثلا فردی ملاحظه میشود مبتلا به هیستری که دچار نا به شاامانی و اختلال هایی عادی است که در ان عوارض هیچ نشانی از میل جنسی و تظاهرات ان دیده نمیشود اما این تنها یک حالت ظاهری است و تنها با تجزیه و تحلیل روحی است که ریشه اولیه جنسی و شکل نخستین مورد نظرش باز گشوده میشود.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.