بازی درمانی چه تأثیری بر روابط کودک با اعضای خانواده و مهارتهای اجتماعی او می گذارد؟

بازی درمانی چه تأثیری بر روابط کودک با اعضای خانواده و مهارتهای اجتماعی او می گذارد؟ اگر چه بازی درمانی مربوط به فرزند شماست، اما دارای وجوهی ارتباطی و اجتماعی نیز هست. مهمترین ارتباط آن ارتباط فرزند شما با درمانگر است. در این رابطه اطمینان لازم بین فرزند شما با درمانگرش به وجود خواهد آمد، […]


بازی درمانی چه تأثیری بر روابط کودک با اعضای خانواده و مهارتهای اجتماعی او می گذارد؟ اگر چه بازی درمانی مربوط به فرزند شماست، اما دارای وجوهی ارتباطی و اجتماعی نیز هست. مهمترین ارتباط آن ارتباط فرزند شما با درمانگر است. در این رابطه اطمینان لازم بین فرزند شما با درمانگرش به وجود خواهد آمد، فرزند شما می تواند جنبه های مختلف تعاملات اجتماعی با درمانگر را بدون ترس از آسیب دائمی در رابطه، تجربه کند.

 

به عنوان مثال، کودک شما ممکن است در طول بازی روی تخته تقلب کند تا ببیند چگونه درمانگر واکنش نشان خواهد داد، و درمانگر می تواند این انتخاب کودک را کشف کند و در جهت رفع آن مفید واقع شود. اسباب بازی های موجود در بازی درمانی نیز به طور خاصی انتخاب شده اند تا کودک بتواند نقش های اجتماعی مختلفی مانند پرورش عروسک یا لباس پوشیدن به عنوان افسر پلیس، را کشف کند. بازی درمانی کمک می کند تا کودک افکار و احساسات دیگران را درک کند و این درک به روابط با خانواده و دوستان منتقل می شود.

اگرچه بازی درمانگران، افرادی حرفه ای و آموزش دیده هستند، اما آنها مهمترین فرد در جهت درمان فرزند شما نیستند. شما مهمترین فرد در درمان فرزند خود و مهمترین فرد در زندگی آنها هستید! درست است که شما در حین درمان در اتاق حضور ندارید، اما با حضور در جلسات، ملاقات با درمانگر در صورت لزوم و حمایت از فرزند خود در اجرای مهارتهایی که در خانه انجام می دهد، در درمان کودک خود مشارکت خواهید کرد. یکی از مهمترین اهداف بازی درمانی این است که رابطه خود را با فرزندتان به بهترین شکل ممکن رقم بزنید. این ممکن است برای والدین کودکی که دچار پریشانی است بسیار سخت و استرس زا باشد. بازی درمانی باعث کاهش این پریشانی می شود و فرصت بیشتری را برای شما فراهم می کند تا در کنار فرزندتان لذت ببرید و اگر به دنبال راه حل نهایی در جهت بهبود روابط فردی و اجتماعی کودکتان هستید، می توانید با مراجعه به مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا از خدمات بازی درمانی بهره مند شوید و به کودکتان فضای امن بازی درمانی را اعطا کنید تا او بتواند در تمامی وجوه شخصیتی رشد یابد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.