فواید بازی درمانی

فواید بازی درمانی توانایی پردازش احساساتی که ممکن است کودکان نتوانند به روشهای دیگر آن را ابراز کنند: کودکان همیشه مهارت های زبانی را برای انتقال آنچه احساس می کنند ندارند، به خصوص اگر در سنین خیل پایین، حوادث آسیب زایی را تجربه کرده باشند. درعوض، ممکن است درد خود را به طرق نامطلوب یا […]


فواید بازی درمانی

  1. توانایی پردازش احساساتی که ممکن است کودکان نتوانند به روشهای دیگر آن را ابراز کنند:

کودکان همیشه مهارت های زبانی را برای انتقال آنچه احساس می کنند ندارند، به خصوص اگر در سنین خیل پایین، حوادث آسیب زایی را تجربه کرده باشند. درعوض، ممکن است درد خود را به طرق نامطلوب یا ناسازگار ابراز کنند، مانند نشان دادن مخالفت، پرخاش، گریه های مکرر، گوشه گیری اجتماعی، وابستگی غیرمعمولی و یا امتناع از حضور در مدرسه. در بازی درمانی، درمانگر روش تطبیقی تری برای بیان خود – زبان بازی – به کودکان ارائه می دهد.

  1. کاهش رفتارهای نامطلوب و افزایش ظرفیت تنظیم کننده رفتار:

فواید بازی درمانی : وقتی کودکان شروع به ابراز احساسات خود از طریق بازی کردند، شما شاهد کاهش رفتارهای ناخواسته آنها خواهید شد. علاوه بر این، بازی درمانی به کودک شما کمک می کند مهارت هایی را ایجاد کند که به آنها اجازه می دهد رفتارهای خود را مدیریت کنند. در جلسات بازی درمانی، به فرزند شما فرصت داده می شود محدودیت ها را در یک محیط امن آزمایش کند و به آنها اجازه می دهد تا نسبت به عواقب اعمال خود آگاهی خود را افزایش دهند. به عنوان مثال ، فرزند شما ممکن است تصمیم بگیرد که خشت خام خود را خرد کند ، اما پس از آن می آموزد که به محض نابود ساختن آنچه که ساخته اند ، دیگر آن را نخواهد داشت. این دروس به کودکان می آموزد که تصمیمات متفکرانه بگیرند.

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا، این محیط امن را برای کودکان شما فراهم می کند تا  بتوانند به وسیله بازی، تمام وجوه اجتماعی، روانی و ذهنی خود را ارتقاء دهند.

  1. توسعه استقلال و تفکر خلاق:

در بازی درمانی، فرزند شما رهبر است. بازی درمانی به کودک شما این امکان را می دهد تا در یک محیط حمایتی، آزاد باشد و حق انتخاب داشته باشد.. اتاق بازی درمانی فضایی بدون مرز و قانون برای کودک شما است و او آزادانه می تواند خود را بروز دهد و این امر در رشد شخصیتی و ایجاد خلاقیت در او بسیار مؤثر است.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.