بهترین روس درمانی برای اختلال شخصیت مرزی

با سلام بیمار با تشخیص اختلال شخصیت مرزی در حال حاضر هیچ دارویی به حز کلونازپام یک مصرف نمیکند خلق. بسیار تحریک پذیر دارد و سایکوسوماتیک هم به مشکلش اضافه شده که بیشارین ناراحتی اش را در بر میگیرد با تشکر

با سلام خدمت شما
از آنجا که شخصیت مرزی یکی از اختلالاتی است که در آن احساسات و خلق به شدت ناپایدار است، احساس عدم امنیت زیادی وجود دارد، روابط بین فردی به شدت مختل است و تحریک پذیری و واکنش های ناگهانی بروز می یابد لازم است از طریق درمانهای متمرکز بر گفتگو، مهارت آموزی جهت مدیریت احساسات و بهبود روابط، ایجاد گردد. از طرفی شناخت نیازها و نحوه کارکرد الگوهای منفی برای رفع آنها نیز لازم است تا زیرساخت های شکل گیری این نوع رفتارها شناسایی شود و همه این موارد در بستر یک رابطه امن امکان پذیر است هر چند زمان بَر نیز خواهد بود. در درمانهای مبتنی بر انتقال که در آن احساسات و مشکلات فردی از طریق رشد رابطه با درمانگر باعث افزایش بینش می گردد مفید خواهد بود.
زمانی که توان روبه رویی با دنیای درون فردی وجود ندارد علائم فیزیکی که ناشی از مسائل روانی است (علائم سایکوسوماتیک) نمایان می‌شود. پرداخت به مسائل روحی در طول روان درمانی بروز این علائم را کاهش میدهد.
پس درکنار دریافت دارو بسیار ضروری است که با یک روانشناس نیز در ارتباط باشید.

ازاده سعادتمند / روانشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی احیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *