تناسب خلقیات در زدواج

سلام
بنده در بررسی مواردی که معرفی می‌شود برای ازدواج، سعی میکنم روی خودم نیز تمرکز کنم. متأسفانه آستانه تحمل من پایین است که منجر به تند مزاجی و زودعصبانی شدن میشود.
۱- چگونه باید در رفع این نقص عمل کرد. خیلی سعی میکنم اما موفق نمیشم
۲- گاهی اوقات طرف مقابل هم میگوید همین طور است. آیا این کار را سخت نمیکند؟ صاحبان چه خلقیاتی برای کنار آمدن با این نقیصه موفق تر هستند؟

سلام
دوست گرامی اینکه میگید تمرکز میکنید روی خودتون خیلی خوبه اما این‌تمرکز گاهی به تنهایی نمیتونه کمک کننده باشه و با توجه به اینکه میگید تند مزاج و با آستانه تحمل پایین و مشکلاتی از این دست هستید حتما نیاز به ی فرد ذی صلاح و متخصص دارید که شما رو در مدیریت و کنترل هیجانات تون کمک کنه .چرا که باید علت و سبب این مسائل پیدا بشه و یعد از طریق تکنیک های تخصصی مشکلات تون مرتفع بشه.در مورد سوالات بعدی تون در رابطه ی زوجی نقد کردن به تنهایی نمیتونه مشکل ساز بشه بلکه نحوه ی نقد ک گفتگو و انگیزه و هیجانات زیربنایی این نوع نقد مشکلاتی رو بوجود میاره که با شناخت از خود و دیگری و همچنین یادگرفتن یکسری از مهارت ها میتونیم ریسک رابطه رو به حداقل برسونیم .
باز در مورد سوال اخرتون هم میتونم بگم دیر عصبانی شدن و یا زود عصبانی شدن ملاک‌نیست بلکه به اندازه و انگیزه مهمه که باید به شکل تخصصی بررسی بشه.

سارا سهرابی ، روانشناس و رواندرمانگر مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

درود
پاسخ
دلایل خشم شما حتما نیاز به بررسی دارد .
پیشنهاد میکنم در رابطه با
مدیریت هیجان ها
نحوه تعامل و
روابط میان فردی
بیان انتظارات بصورت صحیح
حتما مشاوره بگیرید .

دکتر فاطمه فیضی خواه  روانشناس و رواندرمانگر مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *