خیانت و هنجارشکنی

من یک مرد ۴۹ ساله هستم ، ۵ سال پیش متوجه شدم همسرم به من خیانت کرده ،دو تا بچه دارم ،شرایط برون رفت از این زندگی برام مهیا شد به بهترین شکل ولی اینکارو نکردم به دو دلیل دوست داشتن ،ترس ، هر چه پیش رفتیم شرایط عوض شد و ایشون خودشون رو محق می دونستند ،یک تصمیم درست میخوام بگیرم اون هم با یک راهنمایی درست ، موضوع البته بسیار ریزه کاری داره من مختصر عرض کردم سپاس

آنچه کمک کننده هست بررسی دلایل خیانت هست و
اینکه چرا شما همچنان وابستگی عاطفی دارید .
جرات مندی، خودباوری و الگوهای رفتاری و هیجانی، روابط زناشویی ، کیفیت رابطه و … در زوجین نیاز به بررسی دارد .

دکتر فاطمه فیضی خواه ، درمانگر مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

 

 

درود بر شما دوست گرامی
همانطور که فرمودید پیمان شکنی تجربه ای دردناک و آسیب رسان در روابط زناشویی است و برای همسر آسیب دیده افکاری نظیر اینکه « عشق و تعهد در رابطه نابود شده است» « من فریب خورده هستم» و احساساتی مانند سردرگمی ، نا امیدی، خشم ، غم و حتی شرمساری و احساس گناه به دنبال دارد ، قطعاً باعث اختلال و تنش در رابطه زوجی و سلامت جسم و روان در زوجین خواهد شد. و احتمالا موجب بحث های مکرر بی پایان ، کناره گیری از یکدیگر، از بین رفتن اعتماد و صمیمیت در رابطه و… میشود و گاهی تا مرز فروپاشی زندگی پیش میرود.
با وجود هیجانات منفی شدید و رابطه بحران زده ، زوجین اغلب به تنهایی قادر به عبور از این مرحله پیچیده و حساس نیستند لذا لازم است برای رهایی از اثرات پیمان شکنی و تصمیم گیری بهتر جهت ادامه یا اتمام رابطه زوجی به شیوه سالمتر از کمک تخصصی یک زوج درمانگر بهره ببرید.

پیروز و شادکام باشید.

مریم محمودی ، درمانگر مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

 

سلام
متاسفم بابت مساله ی پیش آمده در زندکی مشترک تون .
ببینید بحث خیانت به لحاظ فرهنگی و یا عرفی و مذهبی یک تعریف داره در بحث روانشناسی یک تعریف.
بنابراین وقتی از عمل خیانت صحبت میکنیم باید کاملا تمام جوانب زندکی ،شرایط و ارتباط مون با همسر قانونی مون ارزیابی بشه که ببینیم آیا اصلا خیانتی دز کار بوده یا خیر .
از طرف دیگه بررسی وجوه خیانت هم هست که اگر خیانتی اتفاق افتاده از چه نوعی میتونه باشه که اونوقت ما رو کمک کنه که چقدر میتونیم روی اون طرفی گه خیانت کرده کار کنیم در جهت ترمیم رابطه.
اما از طرف دیگه بحث طرف رابطه است که بهش خیانت شده ،چرایی این قضیه هم نیاز به بررسی های تخصصی خودش رو داره و بعد از همه اینها تصمیم بگیریم که آیا ادامه دادن این رابطه به صلاح هست یا خیر .
بنابراین من از شما میخوام دز جعت رفع این ابهامات و مشکلات به جد پیگیر وضعیت جلسات تون باشید و اگر میتونید بصورت زوجی تا بتونیم باهم‌ گره از این مشکلات و بلاتکلیفی ها باز کنیم

سارا سهرابی ، روانشناس و رواندرمانگر مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *