چرا زن باید حرف مرد را گوش دهد؟

چرا در اسلام و در دنیا مرد حرف اول را میزند چرا زن باید مطیح مرد باشد؟
چرا در هنگام ورود و خروج از کشور یا در مسائل دیگر شوهر یا پدر باید اجازه بدهند
من اعتقاد دارم که ازدواج مانع پیشرفت زن میشود و آرزوهای زن پایمال میشود
من به غیر از خودم کسی دیگر را نمیتوانم ببینم من فکر میکنم پدر مادرم باعث به وجود آمدن این مشکل هستند چون مرا از جنس مخالف دور کرده اند لطفا مشکل مرا حل کنید

چند سال دارید ؟
چه فعالیتی انجام میدین؟
گفتن چرا الان چه کمکی به شما میکنه؟
مشکل شما الان دقیقا چیه؟

به نظر میرسه از کنترل شدن های زیاد گاهی به اسم اسلام، گاهی به اسم قانون و گاهی از جانب دیگران آزرده شده اید. کنترل گری یک از ویژگی هایی است که برای کسب آرامش انجام میشه با تسلط بر محیط اطراف یا دیگران. افراد کنترل گر در مواجهه با هرگونه ابهام به شدت مضطرب می‌شوند و این احساس ناخوشایند منجر به تلاش برای شفاف کردن موقعیت میشود با سوال پرسیدن، دستور دادن و یا حتی توسل به تنبیه. که میتونه از قهر کردن تا داد و فریاد و تنبیه فیزیکی باشد. حتی ایجاد احساس گناه میتونه برای کنترل شرایط استفاده بشه. این کار به فرد آرامش میدهد اما طرف مقابل را در موضعی از ناتوانی قرار می‌دهد. محدودیت ها معمولا باعث خشم میشود و این خشم در صورتی که بیان نشود منجر به لجبازی، قانون شکنی و یا درماندگی می‌شود.
اگر کنترل گری فردی در خانواده شما را آزرده کرده است پذیرش شما این رفتار را تقویت میکند، با حفظ آرامش و احترام احساس خود را بیان کنید. حریم خصوصی و روانی خود را یعنی فاصله ای که هر فرد در ارتباط با دیگران نیاز دارد تا دچار آزردگی و ناراحتی نشود، مشخص کنید. و راجع به آنها با دیگران صحبت کنید.

ازاده سعادتمند/ روانشناس مرکز مشاوره احیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *