تکنیکهای ریلکسیشن در درمان اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

تکنیکهای رهاسازی ذهن و ریلکسیشن در درمان اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

تمرین نفس کشیدن را بیاموزید.

اضطراب عوارض جانبی و منفی زیادی دارد مانند افزایش شدت ضربان قلب، کوتاه شدن تنفس و انقباض ماهیچه. نفس عمیق می تواند باعث آرامش شما شود و در کاهش استرس به شما کمک کند.

روی صندلیتان بنشینید. ۵ تا ۶ شماره، از بینی تان نفس بکشید. نفستان را ۴ شماره نگه دارید،  سپس با ۶ تا ۷ شماره به آرامی نفستان را خارج کنید. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید. برای اولین بار این تمرین ممکن نیست که آسان باشد. این مسئله نیاز به تمرین دارد ولی بسیار مؤثر است.

مدیتیشن کنید.

مدیتیشن یکی از راههای خوب برای مدیریت اختلال اضطراب فراگیر است. این شیوه می تواند به شما کمک کند تا ذهن و بدنتان را آرام کنید. همچنین شما را در یافتن حس آرامش درونی که در ارتباط با اضطرابتان به سختی به دست می آید، کمک می کند. شما می توانید در هر زمان و در هر مکانی، مدیتیشن کنید.

شما می توانید هر جایی مدیتیشن کنید. فقط کافی است چشمانتان را ببندید و اجازه دهید ذهنتان آرام شود همانگونه که اجازه می دهید تا تمام افکارتان خارج شوند. راهنماهای مدیتیشن، شیوه های بسیار خوبی برای مدیریت اضطراب هستند. فایلهای صوتی و ویدئوهای قابل دسترسی به صورت آنلاین وجود دارند که شما را قدم به قدم در جهت مدیتیشن همراهی می کنند.

تمرینات یوگا را انجام دهید.

یوگا ترکیبی از تکنیکهای مختلف رهاسازی اضطراب و آرام سازی ذهن است، مانند تمرینات نفس کشیدن و مدیتیشن. مطالعات نشان می دهد که یوگا در کاهش و مدیریت علائم اضطراب، مؤثر است. شم میتوانید یوگا را در خانه انجام دهید یا اینکه به باشگاههای ورزشی بروید. همچنین می توانید از ویدئوها آموزشی آن بهره بگیرید. تمرینات یوگا به طور خاصی باعث کاهش اضطراب می شوند.

تکنیکهای ریلکسیشن در درمان اختلال اضطراب فراگیر (GAD) :ترجمه : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا / فاطمه حیدری