اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

اختلال اضطراب فراگیر (GAD) اختلال اضطراب فراگیر موقعیتی است که شامل نگرانی شدید و افراطی شخص می شود حتی زمانیکه هیچ عاملی برای نگرانی وجود نداشته باشد. این اختلال به شدت بر روی توانایی فرد در محل کار و زندگی اش، تاثیر منفی می گذارد. شخصی که با این اختلال در گیر است، احتمالاً با […]


اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

اختلال اضطراب فراگیر موقعیتی است که شامل نگرانی شدید و افراطی شخص می شود حتی زمانیکه هیچ عاملی برای نگرانی وجود نداشته باشد. این اختلال به شدت بر روی توانایی فرد در محل کار و زندگی اش، تاثیر منفی می گذارد. شخصی که با این اختلال در گیر است، احتمالاً با طیف عوارض جانبی ناشی از آن مانند رنج ممتد، خستگی و احساس عدم همگام سازی با جهان آشنایی دارد.

اختلال اضطراب فراگیر یک اختلال ذهنی است که در آن فرد احساس نگرانی و ترس زیاد می کند. این باعث می شود تا فرد مبتلا به این اختلال در زندگی روزمره اش دچار مشکل شود و اثرات منفی آن بر روی روابط و اعتماد به نفس فرد تأثیر می گذارد. برخی از پزشکان و درمانگران سلامت روان در جهت تلاش برای درمان این اختلال پیشنهاد می کنند فرد مبتلا به این اختلال قبل از گرفتن درمان به وسیله دارو، ابتدا درمانهای بدون تجویز دارو را امتحان کند. این موارد می تواند شامل تکنیکهای آموزشی ریلکسیشن یا آرام سازی ذهن، درمان به کمک روانشناس و درمانگران حرفه ای و تغییر دادن سبک زندگی فردی شود.

پس برای آغاز درمان بهتر است که شما نخست، درمانگری مناسب و حرفه ای بیابید تا درمان را شروع کند و قبل از شروع درمان تشخیص دهد که شما باید از چه شیوه درمانی بهره بگیرید. درمانگر در این زمینه می تواند به شما کمک کند تا تکنیکهای رها سازی و آرام سازی ذهن را بیاموزید و شما را برای تغییر سبک زندگی که دارید، یاری کند. شیوه و سبک زندگی شما می تواند باعث تشدید این اختلال شود و با کنترل مسائلی نظیر توجه به خواب شبانه، مصرف دخانیات و کافئین و … شما قادر به کنترل این اختلال خواهید بود. اینگونه شما می توانید بدون مصرف دارو اختلال اضطراب فراگیر خود را درمان کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.