حقایقی در مورد افراد خودشیفته

حقایقی در مورد افراد خودشیفته

آگاه باشید که افراد خودشیفته در اکثر موارد، هرگز درمان نمی شوند. اختلال شخصیت خودشیفته الگوی رفتاری بلند مدت است. این اختلال باید به وسیله یک روانشناس و یا متخصص سلامت روان تشخیص داده شود. متاسفانه، اکثر افراد مبتلا به این اختلال هرگز در پی درمان نیستند. بدون درمان، غیر ممکن است که این افراد بهتر شوند. شما ممکن است با فرد در مورد کمک گرفتن از یک درمانگر، صحبت کنید اما در این مواقع انتظار مقاومت داشته باشید. در اکثر موارد، این افراد تنها زمانی با یک درمانگر ملاقات می کنند که عواقب رفتارهای ناسازگارانه شان بر روی تواناییهایشان در محل کار، خانواده یا جامعه تأثر گذاشته است.

شما در ارتباط با فرد خودشیفته باید رفتارهای خودمحور او را متوقف کنید. اگر شما همسری خودشیفته دارید پس باید یک حصار عاطفی دور خود بکشید چرا که رفتارهای همسرتان کاملا خودخواهانه خواهد بود، مهم است بدانید و تشخیص دهید که این بخشی از اختلا اوست و از شخصی سازی آن اجتناب کنید و به خود نگیرید. بدون شک انجام دادن چنین چیزی بسیار سخت اما اگر با فردی خودشیفته ازدواج کرده ایست، انجام این عمل بسیار ضروری است. موقعی که همسرتان گفته یا رفتاری توهین آمیز یا سودجویانه دارد، تلاش کنید در ذهنتان برای خودتان این مانترا ( از آموزه های بودایی) را بخوانید: آنچه او انجام می دهد به خودش بر می گردد نه من.

در زندگی مشترک با یک فرد خودشیفته، انتظار نداشته باشید که همسرتان، نیازهای عاطفی تان را درک کند. افراد مبتلا به شخصیت خودشیفته، بیشتر از اینکه چیزی بدهند، به دنبال دریافت چیزی هستند. همسرتان به ستایش و محبت زیاد نیازمند است، ولی غیرممکن است که او چنین کارهایی را برای شما انجام دهد. توقع این را داشته باشید که رابطه تان تعادل از بین برود. در عوض برای تأمین حمایت و نیازهای عاطفی تان به دوستان و اعضای خانواده تان پناه ببرید.

ترجمه : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا / فاطمه حیدری