درمان اختلال اضطراب فراگیر (GAD) با تغییر سبک زندگی

درمان اختلال اضطراب فراگیر (GAD) با تغییر سبک زندگی

فعال باشید.

تمرینات و حرکات فیزیکی یک از موثرترین تکنیکها در کاهش اختلال فراگیر است. ورزش باعث کاهش استرس و تنش می شود و باعث آزادسازی سروتونین و اندروفین در بدن میشوند. ورزش همچنین به صورت فیزیکی مغز را تغییر می دهد و آن را در مقابل اضطراب مقاوم تر می کند. شما باید روزانه حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه را به ورزش اختصاص دهید.

تلاش کنید از فعالیتهایی بهره ببرید که کل بدنتان را درگیر می کند مانند پیاده روی، دویدن، رقصیدن یا شنا کردن.

از خوردن کافئین خودداری کنید.

کافئین ماده ای محرک است که می تواند باعث تشدید اضطراب شود. این ماده بر روی خواب و افزایش ضربان قلب تأثیر می گذارد و موجب افزایش استرس می شود. مقدار کافئینی که روزانه مصرف می کنید را کاهش دهید یا آن را کاملا از برنامه غذاییتان حذف کنید.

به جای مصرف چای، قهوه و نوشابه، از انواع قهوه های بدون کافئین، چای گیاهی، آب معدنی یا آب معمولی، بهره بگیرید.

سیگار را ترک کنید.

سیگار کشیدن تأثیر منفی بر روی اضطراب دارد. نیکوتین موجود در سیگار محرکی قوی است که بر روی بدنتان تأثیر می گذارد، درست مانند کافئین. سعی کنید این ماده را به طور کامل از برنامه روزانه تان حذف کنید.اگر با این قضیه مشکل دارید، از حمایت گروهی بهره بگیرید یا در مورد آن با یک پزشک مشورت کنید تا شما را یاری کند.

بر روی یک خواب شبانه خوب، متمرکز شوید.

بی خوابی یکی از علائم شایع در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر است. فقدان خواب کافی می تواند منجر به استرس شود و شما را مضطرب تر کند و توانایی هایتان را کاهش دهد. تلاش کنید تا برنامه روتین و یکسانی سر ساعت مشخص هرشب داشته باشید. از تمرینات نفس کشیدن عمیق، یوگا، مدیتیشن برای بهبود خوابتان بهره بگیرید.

ترجمه : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا / فاطمه حیدری