مراجعه به روانشناس در درمان اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

مراجعه به روانشناس در درمان اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

مشاور یا درمانگر سلامت روانی را بیابید که به او اعتماد دارید.

یکی از شایع ترین  درمانهای اختلال اضطراب فراگیر، مراجعه به روانشناس است. در گام اول شما باید درمانگری را انتخاب کنید که در کنار او احساس راحتی می کنید و به او کاملا اعتماد دارید. درمانگران سلامت روان متفاوتی وجود دارند که شما می توایند آنها را انتخاب کنید. شما می توانید به یک روانپزشک، روانشناس، مشاور، و مددکاران اجتماعی رجوع کنید. مطمئن شوید که درمانگری که انتخاب کرده اید دارای مجوز رسمی و درجه دکترا و مدرک دانشگاهی باشد.

همچنین باید درباره تخصص آن درمانگر در زمینه درمان اختلال اضطراب فراگیر به طور ویژه ای تحقیق کنید. و مهمتر از همه اینکه به مراکز مشاوره ای مراجعه نمایید که قابل اعتماد و دارای پروانه رسمی از سازمان نظام روانشناسی باشد. در این زمینه می توانید با مراجعه به مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا از بهترین خدمات روانشناسی و سلامت روان بهره بگیرید. این مرکز دارای درمانگر و کادر درمانی حرفه ای و تحصیل کرده است که می توانند شما را در جهت بهبود سلامت روانتان یاری کنند.

پس از انتخاب درمانگر، با او ارتباط برقرار کنید. یک مسئله ای که شما باید انجام دهید صحبت کردن با درمانگران در یک محیط امن است. درمانگر شما اینگونه ترغیب می شود تا با شما درباره خودتان و اینکه چه چیزی موجب اضطرابتان شده است صحبت کند. اگر نسبت به آنچه موجب اضطرابتان می شود مطمئن نیستید، می توانید پیرامون جنبه های مختلف زندگیتان صحبت کنید تا منبع اضطرابتان اینگونه آشکار شود. درمانگرتان به حرفهای شما گوش می دهد و یک محیط امن و حمایتگر برایتان ایجاد می کند تا در مورد موضوعات دشوار و ناراحت کننده نظرات خود را بیان کنید. او شما را ترغیب می کند تا یک بازخورد نسبت به خودتان بیان کنید.

ترجمه : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا / فاطمه حیدری