بی خوابی مزمن ۲۰ ساله

با سلام خانمی ۳۳ ساله هستم که از سن ۱۵ سالگی تاکنون مشکل بی خوابی دارم.هرگونه دارویی از جمله افسردگی و خواب آور را با تجویز پزشک مصرف نموده ام.اما هر دارو فقط ۳ تا ۴ روز تاثیر دارد وبعد بدون اثر میشود .لطفا راهنمایی بفرمائید.

با سلام
بیخوابی ممکن است برای هر فردی در طول زندگی ایجاد شود، انواع مختلف آن بسته به شرایط، متفاوت است اما با توجه به آنچه فرمودید به نظر شما از بیخوابی مزمن رنج می‌برید. این نوع از بیخوابی به دلیل وجود یک مشکل اولیه و یا بیماریهای زمینه ای و یا داروهای مصرفی ایجاد میشود.
معمولا نتیجه استرس، وقایع رخ داده در زندگی، نگرانی های زیاد در خصوص مسائل شغلی، مالی و یا خانوادگی و یا نگرانی درباره مسائل مربوط به سلامت که باعث فعال نگه داشتن ذهن میشود، است.
تغییر زمانبندی خواب، عادات نامناسب، بی نظمی در برنامه خواب، اختلال های اضطرابی و یا وجود افسردگی نیز در ایجاد بیخوابی موثر هستند.
پس لازم است ارزیابی دقیقی از شرایط خود داشته باشید و با توجه به عوامل ایجاد کننده این مشکل، راهکار مناسب را به کار ببرید.
نهایتا میتوانید با یک روانشناس جهت دریافت خدمات روان شناختی که در حوزه خواب فعال هستند برای کنترل افکار منفی که مانع به خواب رفتن هستند و تغییر عادات نامناسب و تبدیل آنها به عادتهای جدید و مناسب مراجعه داشته باشید.

ازاده سعادتمند . روانشناس مرکز مشاره و خدمات روانشناسی احیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *