استفاده از فاصله زمانی برای مقابله با استرس چگونه می باشد؟

استفاده از فاصله زمانی برای مقابله با استرس چگونه می باشد؟

مقابله با استرس مقابله با استرس: تحقیقات نشان می دهد که چگونه تصور کردن خود در آینده ممکن است به شما در مدیریت استرس کمک کند. فاصله زمانی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد موقعیت فعلی را در نظر بگیرد و به واکنش خود نسبت به آن در آینده‌ای دور فکر کند. تیمی از محققان بررسی […]


مقابله با استرس

مقابله با استرس: تحقیقات نشان می دهد که چگونه تصور کردن خود در آینده ممکن است به شما در مدیریت استرس کمک کند.

فاصله زمانی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد موقعیت فعلی را در نظر بگیرد و به واکنش خود نسبت به آن در آینده‌ای دور فکر کند.

تیمی از محققان بررسی کردند که وقتی افراد از فاصله گذاری موقت برای مقابله با شرایط استرس زا در زندگی روزمره استفاده می کنند، چه اتفاقی می افتد.

نتایج نشان داد که فاصله زمانی به طور کلی با احساسات خوشایندتر و احساس بهتر در هر روز معینی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد مرتبط است.

اگرچه برخی از ما موقعیت‌های استرس‌زای بیشتری را نسبت به دیگران تجربه می‌کنیم، اما مطمئناً استرس برای کسی مسئله جدیدی نیست. اگر کسی بخواهد از شما بپرسد که چه نوع لحظاتی اخیراً استرس زا بوده است، مغز شما احتمالاً برای چند مورد شکل نخواهد داشت.

اگر کسی بپرسد چگونه با آن لحظات کنار می آیید چه می گویید؟ آیا طرز فکری که در مورد بازه زمانی دیدگاه خود نسبت به مسائل سخت زندگی دارید به ذهنتان خطور می کند؟

این ما را به یک استراتژی به نام فاصله زمانی می رساند. و شامل تصور اینکه چگونه در آینده به موقعیت اعصاب خردکنی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنید، واکنش نشان خواهید داد. به عنوان مثال، فرض کنید وقتی دیوانه‌وار سعی می‌کنید پروژه‌ای کاری را انجام دهید خسته شده‌اید، یا شاید بعد از بحث و مشاجره با کسی که برایتان مهم است، احساس ناراحتی می‌کنید. اگر چشم انداز خود را نسبت به موقعیت چند ماه یا چند سال بعد تصور کنید و به این فکر کنید که چگونه تا آن زمان واقعاً اهمیتی نخواهد داشت، درگیر فاصله گذاری زمانی هستید.

اما این رویکرد چه تاثیری دارد؟

در مقاله‌ای که اخیراً منتشر شده است، محققان به بررسی این موضوع پرداختند که وقتی افراد در زندگی روزمره خود از فاصله زمانی زمانی استفاده می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد. محققان به آزمایش‌هایی اشاره کردند که از سودمندی این رویکرد در تنظیمات کنترل‌شده پشتیبانی کرده‌اند. با این حال، آنها اشاره کردند که استفاده از فاصله گذاری زمانی در زندگی روزمره مورد بررسی قرار نگرفته است. برای رفع این شکاف دانش، شرکت کنندگان یک دفترچه خاطرات را به مدت هشت روز تکمیل کردند.

افراد هر روز اطلاعاتی مانند عامل استرس زا اصلی، احساسات خود و اینکه آیا درگیر فاصله زمانی بوده اند را می دادند. این رویکرد به تیم تحقیقاتی اجازه داد تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد زمانی که افراد عموماً تمایل به استفاده از فاصله‌گذاری زمانی داشتند (یعنی برخی از افراد بیشتر از دیگران از آن استفاده می‌کردند) و چه اتفاقی می‌افتاد وقتی یک فرد خاص بیشتر یا کمتر از آن استفاده می‌کرد.

این تحقیق نشان داد که افرادی که معمولاً به طور منظم درگیر فاصله گذاری زمانی بودند، تمایل داشتند احساسات خوشایندتری مانند شادی و آرامش را تجربه کنند. نتایج همچنین نشان داد که وقتی فردی در یک روز خاص درگیر فاصله زمانی بیشتری می‌شد، بیشتر مستعد تجربه احساسات ناخوشایند مانند ناراحتی و اضطراب بودند.

تیم تحقیقاتی در اشاره به این که این یافته‌ها باید در میان افرادی از فرهنگ‌های مختلف (همه در کالیفرنیا بودند) و جنسیت‌های مختلف (همه شرکت‌کنندگان که به عنوان زنان شناخته می‌شوند) تکرار شود، درست بود. آنها همچنین خاطرنشان کردند که این استراتژی ممکن است در مقابله با انواع خاصی از موقعیت ها مفیدتر از سایرین باشد. همانطور که گفته شد، محققان همچنین در اشاره به ارزش بالقوه آموزش و یادگیری برای استفاده از فاصله زمانی درست بودند. بنابراین دفعه بعد که در برابر یک لحظه چالش برانگیز قرار گرفتید، شاید سعی کنید در نظر بگیرید که اندازه آنچه امروز با آن روبرو هستید ممکن است در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ کاهش یابد

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.