بررسی جامع دلایل رایج خیانت در زوجین

دلایل رایج خیانت 10. انتقام شیرین دلایل رایج خیانت: وقتی یکی از شرکا در یک رابطه به خیانت متوسل می شود چه اتفاقی می افتد؟ دقیقاً دو سناریو وجود دارد - یا رابطه فوراً از بین می رود یا گناه بخشیده می شود و زوج به راه می افتند. اما شما باید مراقب باشید زیرا این خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد! اغلب، فرد ادعا می کند که بخشیده است، اما هرگز خیانت در یک رابطه را فراموش نمی کند. شخصی که در ابتدا صدمه دیده بود ممکن است فقط برای بازپس گیری احساس ارزشمندی خود رابطه داشته باشد. به هر حال، انتقام عاشقانه وجود دارد! پس بعد از تعدی حتی ممکن است که شرکا آن را حتی بگویند. موضوع متفاوت این است که آیا این رابطه بیش از این دوام خواهد داشت یا خیر! 11. وقتی شریک زندگی بیشتر شبیه یک کودک رفتار می کند فرض کنید یکی از شرکا باید از همه چیز در خانه مراقبت کند، تمام تصمیمات مهم را بگیرد یا بودجه خانواده را تامین کند. در این صورت، آنها ممکن است احساس کنند که به جای یک فرد مهم، یک والدین هستند. این یکی از دلایل اصلی خیانت همسران است. از آنجایی که نمی توانند تعادل مورد نظر را در رابطه خود پیدا کنند، ناخودآگاه شروع به جستجوی آن در جای دیگری می کنند. و به محض اینکه کسی را پیدا کنند که به نظر می رسد برابر آنها باشد، در یک رابطه مستعد خیانت خواهند شد. 12. مسائل مربوط به تصویر بدن / پیری افراد پس از ازدواج یا متعهد شدن به یک رابطه، تعقیب شریک زندگی خود را متوقف می کنند. دوره "تعقیب" یا "ماه عسل" بسیار کوتاه است، و با گذشت زمان، به راحتی می توان یکدیگر را بدیهی دانست. غالباً، این رویکرد بی‌پروا باعث می‌شود از ظاهر و ظاهر خود غافل شوید. ما به هیچ وجه ظاهر فیزیکی را به عنوان پارامتری برای دوست داشته شدن تأیید نمی کنیم. اما، متأسفانه، مواقعی پیش می‌آید که افراد نسخه قدیمی‌تر و جذاب شرکای خود را از دست می‌دهند و در عوض به دنبال جایگزین‌های آسان می‌گردند. 13. عدم احترام و قدردانی گاهی اوقات، شرکا احساس می کنند که در رابطه به اندازه کافی مورد احترام و قدردانی نیستند، که در نهایت به اختلافات زناشویی دامن می زند. به نوبه خود، شرکای ناراضی اغلب سعی می کنند خلاء را با جستجوی آرامش در شرکت دیگران پر کنند. و در کوتاه ترین زمان ممکن است از مرزهای دوستی سالم عبور کنند و به خیانت متوسل شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید رابطه‌تان طولانی‌تر شود، هرگز این دو عنصر احترام و قدردانی را از دست ندهید.

دلایل رایج خیانت ۱۰٫ انتقام شیرین دلایل رایج خیانت: وقتی یکی از شرکا در یک رابطه به خیانت متوسل می شود چه اتفاقی می افتد؟ دقیقاً دو سناریو وجود دارد – یا رابطه فوراً از بین می رود یا گناه بخشیده می شود و زوج به راه می افتند. اما شما باید مراقب باشید زیرا […]


دلایل رایج خیانت

۱۰٫ انتقام شیرین

دلایل رایج خیانت: وقتی یکی از شرکا در یک رابطه به خیانت متوسل می شود چه اتفاقی می افتد؟

دقیقاً دو سناریو وجود دارد – یا رابطه فوراً از بین می رود یا گناه بخشیده می شود و زوج به راه می افتند. اما شما باید مراقب باشید زیرا این خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد!

اغلب، فرد ادعا می کند که بخشیده است، اما هرگز خیانت در یک رابطه را فراموش نمی کند.

شخصی که در ابتدا صدمه دیده بود ممکن است فقط برای بازپس گیری احساس ارزشمندی خود رابطه داشته باشد. به هر حال، انتقام عاشقانه وجود دارد!

پس بعد از تعدی حتی ممکن است که شرکا آن را حتی بگویند. موضوع متفاوت این است که آیا این رابطه بیش از این دوام خواهد داشت یا خیر!

۱۱٫ وقتی شریک زندگی بیشتر شبیه یک کودک رفتار می کند

فرض کنید یکی از شرکا باید از همه چیز در خانه مراقبت کند، تمام تصمیمات مهم را بگیرد یا بودجه خانواده را تامین کند. در این صورت، آنها ممکن است احساس کنند که به جای یک فرد مهم، یک والدین هستند.

این یکی از دلایل اصلی خیانت همسران است.

از آنجایی که نمی توانند تعادل مورد نظر را در رابطه خود پیدا کنند، ناخودآگاه شروع به جستجوی آن در جای دیگری می کنند. و به محض اینکه کسی را پیدا کنند که به نظر می رسد برابر آنها باشد، در یک رابطه مستعد خیانت خواهند شد.

۱۲٫ مسائل مربوط به تصویر بدن / پیری

افراد پس از ازدواج یا متعهد شدن به یک رابطه، تعقیب شریک زندگی خود را متوقف می کنند.

دوره “تعقیب” یا “ماه عسل” بسیار کوتاه است، و با گذشت زمان، به راحتی می توان یکدیگر را بدیهی دانست.

غالباً، این رویکرد بی‌پروا باعث می‌شود از ظاهر و ظاهر خود غافل شوید. ما به هیچ وجه ظاهر فیزیکی را به عنوان پارامتری برای دوست داشته شدن تأیید نمی کنیم.

اما، متأسفانه، مواقعی پیش می‌آید که افراد نسخه قدیمی‌تر و جذاب شرکای خود را از دست می‌دهند و در عوض به دنبال جایگزین‌های آسان می‌گردند.

۱۳٫ عدم احترام و قدردانی

گاهی اوقات، شرکا احساس می کنند که در رابطه به اندازه کافی مورد احترام و قدردانی نیستند، که در نهایت به اختلافات زناشویی دامن می زند.

به نوبه خود، شرکای ناراضی اغلب سعی می کنند خلاء را با جستجوی آرامش در شرکت دیگران پر کنند. و در کوتاه ترین زمان ممکن است از مرزهای دوستی سالم عبور کنند و به خیانت متوسل شوند.

بنابراین، اگر می‌خواهید رابطه‌تان طولانی‌تر شود، هرگز این دو عنصر احترام و قدردانی را از دست ندهید.

۱۴٫ خواسته های جنسی برآورده نشده

میل جنسی برآورده نشده یکی از دلایل آشکار خیانت است.

طبق یک مطالعه منتشر شده در The Normal Bar، ۵۲٪ از افرادی که از زندگی جنسی خود ناراضی بودند، در مقایسه با تنها ۱۷٪ از افرادی که در روابط اولیه خود از نظر جنسی راضی بودند، بیشتر به جاذبه های بیرونی تسلیم می شوند.

این نشان می دهد که افرادی که زندگی جنسی رضایت بخشی ندارند، سه برابر بیشتر از افرادی که سطح صمیمیت لذت بخشی دارند، به شریک زندگی خود خیانت می کنند.

همچنین، افرادی وجود دارند که ادعا می‌کنند «میل جنسی من خیلی زیاد است که نمی‌توان آن را توسط یک نفر کنترل کرد.» البته، به هیچ وجه این دلیل موجهی برای خیانت به شریک زندگی شما نیست.

اما در همان مطالعه ای که در بالا ذکر شد، ۴۶ درصد از مردان و ۱۹ درصد از زنان آن را دلیلی برای رابطه خود عنوان کردند.

بنابراین، اگر متوجه شدید که با مسائلی در زندگی جنسی خود دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است به جای انتخاب خیانت، سعی کنید به درمان جنسی فکر کنید.

۱۵٫ زمانی که یک شریک می خواهد رابطه ای را خراب کند

خیانت در یک رابطه همچنین زمانی اتفاق می‌افتد که یک شریک نه تنها از یک رابطه خوشحال است بلکه می‌خواهد قبل از جدایی آن را خراب کند.

این می تواند یک مورد محض انتقام زمانی باشد که یک شریک به دلایلی بخواهد قبل از رفتن به دیگری درد وارد کند.

در عین حال، ممکن است شخصی که در یک رابطه به خیانت متوسل می شود، بخواهد به آن پایان دهد، اما بخواهد طرف مقابل آن را آغاز کند. در چنین مواردی، شریک خیانتکار می خواهد گرفتار شود و از طرف مقابل انتظار دارد که از او جدا شود.

۱۶٫ از عشق شریک زندگی خود بیفتید

شما ممکن است آن را عاشق شدن از شریک زندگی خود یا عاشق شدن به شخص دیگری بنامید.

اگرچه ممکن است این دلیل را ناچیز بدانیدبرای ایجاد خیانت، این یکی از دلایلی است که مردم خیانت می کنند.

اغلب، ممکن است نتوانید دلیل واقعی عشق ورزی را درک کنید. با این حال، مواردی وجود داشته است که افراد از هم جدا می شوند و از عشق می افتند.

۱۷٫ هنجارهای فرهنگی و اجتماعی

هنجارهای فرهنگی یا اجتماعی می توانند بر خیانت تأثیر بگذارند. در برخی جوامع، هنجارها ممکن است روابط خارج از ازدواج را تحمل یا حتی تشویق کنند.

به عنوان مثال، در زمینه های تاریخی خاص، ترتیبات چندهمسری از نظر اجتماعی پذیرفته شده بود. در دوران مدرن، جوامعی که نگرش‌های سهل‌آمیزتری نسبت به روابط گاه به گاه دارند، ممکن است به‌طور ناخواسته در بروز بیشتر خیانت نقش داشته باشند.

چنین هنجارهایی می توانند درک افراد از وفاداری را شکل دهند و بر رفتار آنها در روابط تأثیر بگذارند، حتی اگر ارزش های شخصی آنها با نگرش های فرهنگی رایج متفاوت باشد.

عوامل خطر خیانت در یک رابطه چیست؟

عوامل خطر خیانت در روابط عبارتند از: عدم رضایت عاطفی، ارتباطات ضعیف، تعهد کم، فرصت (نزدیک بودن به شرکای بالقوه)، نارضایتی جنسی، سابقه شخصی خیانت و انتظارات غیر واقعی.

نارضایتی از رابطه و فقدان صمیمیت می تواند باعث شود افراد به دنبال رضایت عاطفی یا فیزیکی در جای دیگری باشند. علاوه بر این، عواملی مانند سوء مصرف الکل یا مواد، ویژگی های شخصیتی مانند تکانشگری و هنجارهای فرهنگی می توانند در احتمال خیانت نقش داشته باشند.

چگونه از غم و اندوه و افسردگی پس از خیانت جان سالم به در ببریم؟

زنده ماندن از غم و اندوه و افسردگی پس از خیانت شامل جستجوی کمک حرفه ای، مانند درمان یا مشاوره، برای پردازش احساسات و توسعه راهبردهای مقابله ای است.

ایجاد یک شبکه پشتیبانی از دوستان و خانواده به شما کمک می کند کمتر احساس انزوا کنید. درگیر شدن در فعالیت های خودمراقبتی، مانند ورزش و تمرکز حواس، به بهبود عاطفی کمک می کند.

صبر کلید است. بهبودی زمان می برد به رابطه فکر کنید و تصمیماتی بگیرید که رفاه شما را در اولویت قرار دهد. به یاد داشته باشید، کمک خواستن نشانه قدرت است و با گذشت زمان، می توانید ثبات عاطفی را به دست آورید و به جلو حرکت کنید.

سوالات متداول

در اینجا به برخی از سوالات مبرم پاسخ داده شده است که می تواند به روشن شدن برخی از تردیدهای شما در مورد علل و آثار خیانت کمک کند:

آیا خیانت می تواند منجر به طلاق شود؟

بی وفایی قطعا یکی از دلایل عمده ای است که منجر به نابودی ازدواج شده است.

خیانت نیز یکی از زمینه های قانونی طلاق است، علاوه بر این که بیش از یک سال جدا زندگی کرده و شریک زندگی خود را مورد ظلم (اعم از روحی و جسمی) قرار می دهد.

البته هستند افرادی که شاید به خاطر فرزندان یا وابستگی به شریک زندگی خود، همسر خود را می بخشند و به زندگی زناشویی خود ادامه می دهند.

اما همه نمی توانند بر آسیب ناشی از خیانت همسر خود غلبه کنند.

افراد زیادی هستند که تمایلی به دادن فرصت دوباره به شریک زندگی خود ندارند. این وضعیت به ناچار منجر به جدایی قانونی می شود.

آیا یک مرد می تواند خیانت کند و همچنان همسرش را دوست داشته باشد؟

مسئله پیچیده ای است خیانت لزوماً عشق را نفی نمی کند، زیرا احساسات پیچیده هستند. گاهی اوقات، عوامل خارجی منجر به تصمیم گیری های ضعیف می شود. ارتباطات باز برای درک مشکلات اساسی و بازسازی اعتماد حیاتی است.

جستجوی درمان می تواند به گذر از این وضعیت دشوار کمک کند و هم به خیانت و هم به مسائل اساسی رسیدگی کند. بازسازی اعتماد نیازمند زمان، تلاش و درک متقابل است.

خیانت به کسی چه چیزی محسوب می شود؟

تقلب بر اساس مرزهای رابطه متفاوت است. در حالی که صمیمیت فیزیکی با فردی خارج از رابطه معمولاً به عنوان تقلب در نظر گرفته می شود، امور عاطفی و ارتباطات پنهان نیز اعتماد را نقض می کند.

هرگونه نقض مرزهای تعیین شده، رازداری یا خیانت به تعهد عاطفی می تواند تقلب در نظر گرفته شود. بسیار مهم است که با شریک زندگی خود در مورد اینکه چه رفتاری در رابطه شما قابل قبول است صحبت کنید، زیرا این برای هر زوج متفاوت است

درک متقابل و احترام کلیدی برای جلوگیری از سوء تفاهم در مورد خیانت است.

جمع بندی

خیانت یکی از ترسناک ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای یک رابطه یا ازدواج رخ دهد، اما بدانید که می توان از آن جلوگیری کرد.

برای جلوگیری از آن، باید نگاهی دقیق و صادقانه به وضعیت فعلی رابطه خود بیندازید. به دنبال شکاف هایی باشید که می توانند در طول زمان بزرگ شوند و منجر به قطع ارتباط عاطفی و جسمی شوند، دو دلیل اصلی خیانت در ازدواج.

هنگامی که فضاهای خالی به اندازه کافی بزرگ شوند، خیانت در سایه ها پنهان می شود. در ارتباط با شریک زندگی خود بیشتر عمدی رفتار کنید.

اگر احساس می کنید هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید جلوی سقوط رابطه خود را بگیرید، جستجوی کمک حرفه ای از یک مشاور یا یک درمانگر می تواند به شما کمک کندمسائل خود را به بهترین شکل ممکن حل نمایید.

نویسنده:

سرکار خانم سارا سهرابی

جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره لطفا یا شماره تماس های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.