طلاق با خیانت شریک زندگی: آیا خیانت در ازدواج همیشه به معنی طلاق است؟

طلاق با خیانت شریک زندگی طلاق با خیانت شریک زندگی: ازدواج یک خط است – یک تعهد، یک رویداد، و بالاتر از همه، یک وعده مادام العمر – وعده با هم بودن، چه خوب و چه بد. توافقی که فقط همدیگر را دوست داشته باشید تا زمانی که مرگ شما را از هم جدا کند! […]


طلاق با خیانت شریک زندگی

طلاق با خیانت شریک زندگی: ازدواج یک خط است – یک تعهد، یک رویداد، و بالاتر از همه، یک وعده مادام العمر – وعده با هم بودن، چه خوب و چه بد.

توافقی که فقط همدیگر را دوست داشته باشید تا زمانی که مرگ شما را از هم جدا کند! وقتی با هم از این خط عبور کردید و ازدواج کردید، تنها راه پاک کردن این خط طلاق است.

در ازدواج نیز خطوطی وجود دارد – خطوطی که قرار نیست از آنها عبور کنید. خطوط بزرگ و کوچک هستند، از چیزهای کوچکی که می گویید تا کارهای بزرگی که انجام می دهید.

یکی از برجسته ترین خطوطی که در ازدواج نباید از آن عبور کنید، چیزی است که برخی آن را خیانت نهایی در ازدواج می دانند – خیانت.

به اشتراک گذاشتن صمیمیت با کسی غیر از شریک ازدواجتان نشان می دهد که عشق شما در حال کاهش است و به جای دیگری می رود.

خیانت در ازدواج نشان می دهد که شما از برخی جنبه های ازدواج خود ناراضی هستید زیرا به دنبال عشق و رابطه جنسی در جای دیگری هستید.

خیانت در یک ازدواج می تواند ضربه بزرگی به ازدواج باشد. خیانت می تواند ازدواج ها را از هم بپاشد. این سوال پیش می آید: آیا امکان دارد ازدواج پس از خیانت زنده بماند؟

تصمیم به طلاق پس از خیانت ممکن است قدم درستی به نظر برسد. با این حال، انجام چنین اقدامات شدید همیشه ساده نیست.

با وجود اینکه تصور ازدواج پس از یک رابطه نامشروع دشوار به نظر می رسد، آیا هنوز هم شانسی وجود دارد که بتوان ازدواج پس از خیانت را نجات داد؟

بیایید دریابیم!

آیا خیانت در ازدواج همیشه برابر با طلاق است؟

برای دن و شلی، ازدواج آنها از ابتدا عالی بود. خیلی همدیگر را دوست داشتند.

اما با گذشت سالها همه چیز تغییر کرد. شلی خیلی درگیر زندگی خودش شد و توجه زیادی به دن نداشت. او حتی درخواست های او را برای صمیمی بودن رد کرد.

در همان زمان، یک منشی جوانتر در دفترش به دن علاقه نشان می داد. در ابتدا مثل معاشقه بی ضرر به نظر می رسید.

به کسی آسیب نزد، درست است؟ و دن از او اطمینان پیدا کرد که از همسرش پیدا نمی کرد.

در نهایت دن در موقعیت بدی قرار گرفت و خیانت را برگزید. این یک لحظه ضعف بود و بعد از آن بلافاصله از انجام آن پشیمان شد

او به ازدواج خود با شلی اعتقاد داشت، حتی اگر همه چیز عالی نبود.

چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا این منجر به طلاق می شود؟

سوال بزرگی که قبل از اینکه بپرسید آیا طلاق پس از یک رابطه عاشقانه تنها گزینه است یا نه این است که: چرا خیانت در وهله اول اتفاق افتاد؟

هنگامی که چرایی را پیدا کردید، می توانید تعیین کنید که آیا ازدواج کافی برای بازسازی آن باقی مانده است یا خیر.

اگر پاسخ این است که ازدواج عالی نبوده است، برای شروع، نیازهای همسر برآورده نشده است و احتمالاً هرگز برآورده نخواهد شد، اگر هر نوع آزاری وجود داشته باشد یا یکی از همسران قبلاً ادامه داده باشد و عشق نداشته باشد. شریک ازدواج آنها دیگر، پس ممکن است پایان احتمالی خیانت در ازدواج فقط طلاق باشد.

اما اگر پاسخ این است که یکی از همسران مرتکب اشتباه بزرگی شده و از آن احساس پشیمانی می کند، به دلیل نداشتن چیزی در خود از دیگری به دنبال تایید می باشد یا سعی می کند از درد دیگری فرار کند، پس آشتی ممکن است و ممکن است فقط بتواند از طلاق پس از خیانت جلوگیری کند.

در مورد دن و شلی، آنها هنوز همدیگر را دوست داشتند. خیانت زنگ بیداری بزرگی برای آنها بود.

با این حال، دوران سختی در ازدواج آنها بود. برای مدت طولانی، آنها مطمئن نبودند که موفق شوند یا خیر. اما هر دو واقعاً می خواستند آن را بسازند.

آیا خیانت در ازدواج همیشه برابر با طلاق است؟

اگر بتوانید آن را حل کنید چه؟

زنده ماندن از خیانت در طلاق ممکن است غیرممکن به نظر برسد، به خصوص در هفته ها و ماه های اول پس از وقوع آن، و طرف مقابل متوجه می شود. ممکن است برای برخی طلاق تنها گزینه به نظر برسد

اما اگر تنها گزینه نباشد چه؟ اگر بتوانید آن را حل کنید چه؟

و در صورت اقدام، احتمال فرار از طلاق بعد از خیانت چقدر است؟

چند نظرسنجی انجام شده سعی در پاسخ به این سوال داشت: “چند درصد از ازدواج ها از خیانت جان سالم به در می برند؟”

اگرچه به‌دلیل ماهیت ظریف آن‌ها می‌توان آمار دقیق روابط را در ازدواج به‌دست آورد، به گفته Dearpeggy.com، ۷۶ درصد از آن‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند، همسرانی داشتند که رابطه‌ای با هم داشتند اما هنوز متاهل بودند.

نظرسنجی دیگری نشان داد که تنها ۱۵٫۶ درصد از ۴۴۱ نفری که مورد بررسی قرار گرفتند توانستند از طلاق به دلیل خیانت خودداری کنند. با این حال، ۵۴٫۵٪ پس از خیانت فوری طلاق را انتخاب کردند.

از آنجایی که کسانی که از وب سایت بازدید می کنند بیشتر در آن موقعیت قرار دارند، احتمالاً اعداد ملی کمتر است.

با این حال، مهم نیست که اعداد واقعی چقدر باشد، این نظرسنجی ثابت می کند که افرادی هستند که پس از خیانت ازدواج کرده اند. مهم نیست که میزان طلاق پس از خیانت چقدر باشد، باز هم می توانید از پس آن بربیایید

در بسیاری از موارد، خیانت نباید برابر با طلاق باشد. در بسیاری از موارد، زوج ها می توانند مسائل خود را حل کنند و با هم پیش بروند.

دن و شلی بالاخره یک شب نشستند و تمام افکار و احساسات خود را به یکدیگر گفتند.

دن با شلی بسیار صادق بود و از صمیم قلب به خاطر کاری که انجام داده بود عذرخواهی کرد. تصمیم گرفتند با هم به مشاوره ازدواج بروند

چون امیدوار بودند که ازدواجشان خوب باشد، هر دو حاضر بودند کاری را که لازم بود انجام دهند. آنها به مشاوره رفتند، و در این روند، شلی متوجه شد که او دن را در اولویت قرار نداده است.

در حالی که این بهانه ای برای کاری نبود که دن انجام داد، او همان موقع تصمیم گرفت که تغییر کند.

در پایان، دن و شلی توانستند همه چیز را حل کنند. مدت زیادی طول کشید تا ابر تاریک خیانت به کلی از بین برود، اما بالاخره اینطور شد.

و آنها اکنون بیشتر از همیشه خوشحال هستند زیرا هر دو یکدیگر را در اولویت قرار می دهند.

دن و شلی از بسیاری جهات خوش شانس بودند و تلاش کردند تا مطمئن شوند که ازدواجشان از طریق خیانت به طول انجامیده و منجر به طلاق نمی شود.

بسیاری دیگر چندان خوش شانس نیستند. آنها نه تنها خیانت را دارند که باید از نظر عاطفی با آن برخورد کنند، بلکه اکنون باید طلاق و حل و فصل رسیدگی کنند.

هر زوجی باید از خود بپرسد که آیا تلاش برای متاهل ماندن ارزش بیشتری دارد یا طلاق در زمانی که همسر خیانت می کند ارزش بیشتری دارد؟ فقط شما و همسرتان می توانید تصمیم بگیرید که آیا طلاق به دلیل زنا بهترین است یا خیر.

نویسنده:

شیما حاجی شفیعی

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.