چگونه احساس ناامنی در روابط عاطفی را از بین ببریم؟

دلایل رایج خیانت 10. انتقام شیرین دلایل رایج خیانت: وقتی یکی از شرکا در یک رابطه به خیانت متوسل می شود چه اتفاقی می افتد؟ دقیقاً دو سناریو وجود دارد - یا رابطه فوراً از بین می رود یا گناه بخشیده می شود و زوج به راه می افتند. اما شما باید مراقب باشید زیرا این خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد! اغلب، فرد ادعا می کند که بخشیده است، اما هرگز خیانت در یک رابطه را فراموش نمی کند. شخصی که در ابتدا صدمه دیده بود ممکن است فقط برای بازپس گیری احساس ارزشمندی خود رابطه داشته باشد. به هر حال، انتقام عاشقانه وجود دارد! پس بعد از تعدی حتی ممکن است که شرکا آن را حتی بگویند. موضوع متفاوت این است که آیا این رابطه بیش از این دوام خواهد داشت یا خیر! 11. وقتی شریک زندگی بیشتر شبیه یک کودک رفتار می کند فرض کنید یکی از شرکا باید از همه چیز در خانه مراقبت کند، تمام تصمیمات مهم را بگیرد یا بودجه خانواده را تامین کند. در این صورت، آنها ممکن است احساس کنند که به جای یک فرد مهم، یک والدین هستند. این یکی از دلایل اصلی خیانت همسران است. از آنجایی که نمی توانند تعادل مورد نظر را در رابطه خود پیدا کنند، ناخودآگاه شروع به جستجوی آن در جای دیگری می کنند. و به محض اینکه کسی را پیدا کنند که به نظر می رسد برابر آنها باشد، در یک رابطه مستعد خیانت خواهند شد. 12. مسائل مربوط به تصویر بدن / پیری افراد پس از ازدواج یا متعهد شدن به یک رابطه، تعقیب شریک زندگی خود را متوقف می کنند. دوره "تعقیب" یا "ماه عسل" بسیار کوتاه است، و با گذشت زمان، به راحتی می توان یکدیگر را بدیهی دانست. غالباً، این رویکرد بی‌پروا باعث می‌شود از ظاهر و ظاهر خود غافل شوید. ما به هیچ وجه ظاهر فیزیکی را به عنوان پارامتری برای دوست داشته شدن تأیید نمی کنیم. اما، متأسفانه، مواقعی پیش می‌آید که افراد نسخه قدیمی‌تر و جذاب شرکای خود را از دست می‌دهند و در عوض به دنبال جایگزین‌های آسان می‌گردند. 13. عدم احترام و قدردانی گاهی اوقات، شرکا احساس می کنند که در رابطه به اندازه کافی مورد احترام و قدردانی نیستند، که در نهایت به اختلافات زناشویی دامن می زند. به نوبه خود، شرکای ناراضی اغلب سعی می کنند خلاء را با جستجوی آرامش در شرکت دیگران پر کنند. و در کوتاه ترین زمان ممکن است از مرزهای دوستی سالم عبور کنند و به خیانت متوسل شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید رابطه‌تان طولانی‌تر شود، هرگز این دو عنصر احترام و قدردانی را از دست ندهید.

احساس ناامنی در روابط عاطفی احساس ناامنی در روابط عاطفی: شک به خود طبیعی است، اما ناامنی مزمن می تواند موفقیت و روابط فرد را خراب کند. احساس ناامنی در روابط عاطفی می تواند از والدین فرد ناشی شود یا پس از آسیب دیده شدن یا طرد شدن توسط شخصی که به او اهمیت می […]


احساس ناامنی در روابط عاطفی

احساس ناامنی در روابط عاطفی: شک به خود طبیعی است، اما ناامنی مزمن می تواند موفقیت و روابط فرد را خراب کند.

احساس ناامنی در روابط عاطفی می تواند از والدین فرد ناشی شود یا پس از آسیب دیده شدن یا طرد شدن توسط شخصی که به او اهمیت می دهد، ایجاد شود.

یادگیری ساکت کردن منتقد درونی می تواند به کاهش احساس ناامنی در روابط عاطفی کمک کند.

“آنچه روابط را خراب می کند و باعث تنش و درگیری می شود احساس ناامنی در روابط عاطفی است” – اولیویا وایلد

ناامنی احساس درونی تهدید و/یا ناکافی بودن به نحوی است. همه ما در یک زمان آن را احساس کرده ایم. اما در حالی که هر چند وقت یکبار احساس شک و تردید نسبت به خود کاملاً طبیعی است، ناامنی مزمن می تواند موفقیت شما را در زندگی خراب کند و به ویژه به روابط صمیمانه شما آسیب برساند. ناامنی مزمن آرامش شما را از بین می برد و مانع از این می شود که بتوانید با شریک زندگی خود به شیوه ای آرام و واقعی درگیر شوید. اعمالی که از ناامنی ناشی می‌شوند – همیشه درخواست اطمینان، حسادت، متهم کردن و جاسوسی – اعتماد را از بین می‌برند، جذاب نیستند و می‌توانند شریک زندگی را از خود دور کنند.

در حالی که بسیاری از مردم تمایل دارند فکر کنند که ناامنی ناشی از چیزی است که شریک زندگی آنها گفته یا انجام داده است، واقعیت این است که بیشتر ناامنی از درون خود ما سرچشمه می گیرد. این احساس می تواند در اوایل زندگی با وابستگی ناایمن به والدین شما شروع شود، یا می تواند پس از صدمه دیده شدن یا طرد شدن توسط شخصی که به او اهمیت می دهید ایجاد شود.

احساس ناامنی در روابط عاطفی زمانی حفظ می‌شوند که به‌طور منفی خود را با افراد دیگر مقایسه کنید و با گفت‌وگوهای درونی انتقادی خود را به شدت قضاوت کنید. اکثر ناامنی های رابطه بر اساس افکار و ترس های غیر منطقی است – اینکه شما به اندازه کافی خوب نیستید، بدون شریک زندگی خوب نخواهید بود، اینکه هرگز کسی بهتر از آن را پیدا نمی کنید، اینکه واقعا دوست داشتنی نیستید.

هنگامی که متوجه احساس ناامنی در روابط عاطفی شدید، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

۱٫ ارزش خود را بررسی کنید

وقتی احساس ناامنی می کنید، اغلب روی چیزی تمرکز می کنید که احساس می کنید در مورد شما کمبود دارد. در بیشتر روابط همسان، هر یک از شریک‌ها ویژگی‌ها و نقاط قوت متفاوتی را به همراه دارد که مکمل دیگری است. از طرق مختلف می توان برابر بود. برای احساس امنیت بیشتر در یک رابطه، دانستن اینکه چه چیزی به طرف مقابل ارائه می دهید کمک می کند. برای ارائه چیزی لازم نیست که ثروتمند یا زیبا باشید – ویژگی های شخصیتی برای کیفیت کلی یک رابطه بسیار مهم تر است.

به ویژگی هایی که به عنوان یک فرد دارید فکر کنید—شاید خوب، قابل اعتماد، شوخ طبع، مهربان یا یک ارتباط خوب باشید. اینها ویژگی هایی است که اکثر مردم در یک شریک زندگی ارزش قائل هستند. و به این فکر کنید که چگونه زندگی طرف مقابل را بهتر می کنید: آیا باعث می شوید که او احساس دوست داشتن، حمایت و خوشحالی کند؟ اینها چیزهایی هستند که همه دوست دارند در یک رابطه احساس کنند، اما بسیاری از آنها اغلب اینطور نیستند.

به جای چیزی که احساس می کنید کمبود دارید، روی چیزهایی که ارائه می دهید تمرکز کنید. این دیدگاه شما را تغییر خواهد داد. اگر طرف مقابل آنچه را که شما ارائه می دهید قدردانی نمی کند، این ضرر اوست.

۲٫ عزت نفس خود را ایجاد کنید

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که احساس ناامنی در روابط عاطفی بیشتری دارند، اعتماد به نفس ضعیف تری دارند. وقتی در درون خود احساس خوبی ندارید، طبیعی است که بخواهید به بیرون از خود نگاه کنید تا اعتبار شما را تایید کند. با این حال، تلاش برای داشتن احساس خوب با گرفتن تایید از شریک زندگی خود یک موقعیت بازنده برای هر رابطه ای است. وقتی رفاه شما به شخص دیگری بستگی دارد، تمام قدرت خود را از دست می دهید.

یک شریک زندگی سالم نمی خواهد این نوع بار را به دوش بکشد و می تواند او را از خود دور کند. احساس خوب در مورد اینکه چه کسی هستید یک برد-برد برای رابطه است. شما می توانید از احساس خوشبختی ناشی از دوست داشتن واقعی خود لذت ببرید و اعتماد به نفس ویژگی جذابی است که باعث می شود شریک زندگی تان بخواهد به شما نزدیک تر باشد.

ایجاد عزت نفس آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. ایجاد اعتماد به نفس با تجربه همراه است، اما دو مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید که به سرعت احساس شما را نسبت به خودتان بهبود می بخشد. یاد بگیرید که منتقد درونی خود را ساکت کنید و شفقت به خود را تمرین کنید و خود را مجدداً آموزش دهید تا به جای مواردی که دوست ندارید، روی جنبه هایی از خود تمرکز کنید که دوست دارید.

۳٫ استقلال خود را حفظ کنید

یک رابطه سالم از دو فرد سالم تشکیل شده است. درگیر شدن بیش از حد در یک رابطه می تواند منجر به ایجاد مرزهای ضعیف و احساس پراکنده نیازهای خود شود. حفظ حس هویت خود و مراقبت از نیازهای خود برای رفاه شخصی، کلید حفظ تعادل سالم در یک رابطه است. وقتی برای رفع همه نیازهای خود به رابطه خود وابسته نباشید، در مورد زندگی خود احساس امنیت بیشتری می کنید.

اینکه فردی مستقل باشید و چیزهایی خارج از رابطه داشته باشید، شما را به یک شریک جالب و جذاب تبدیل می کند. راه‌های حفظ استقلال عبارتند از: وقت گذاشتن برای دوستان، علایق و سرگرمی‌های خود، حفظ امنیت مالی وابستگی و داشتن اهداف خودسازی که جدا از اهداف رابطه شماست. در اصل: فراموش نکنید که شما انجام دهید.

۴٫ به خودتان اعتماد کنید

احساس امنیت در یک رابطه به اعتماد به شخص دیگر بستگی دارد، اما مهمتر از آن، به یادگیری اعتماد به خود بستگی دارد. به خود اعتماد داشته باشید که بدانید هر کاری که طرف مقابل انجام دهد، شما از شما مراقبت خواهید کرد. به خودتان اعتماد کنید که بدانید وقتی صدای درونتان به شما می گوید چیزی درست نیست، نادیده نخواهید گرفت. به خودتان اعتماد کنید که احساساتتان را پنهان نکنید، به خودتان اعتماد کنید تا مطمئن شوید که نیازهایتان برآورده می شود و به خودتان اعتماد کنید که حس هویت خود را از دست نخواهید داد.

به خودتان اعتماد کنید که بدانید اگر رابطه کارساز نیست، می‌توانید آن را ترک کنید و همچنان فردی کاملاً کارآمد باشید. وقتی به خود اعتماد دارید، احساس امنیت تقریباً تضمینی است. اگر یافتن این نوع اعتماد به خود به خودی خود بسیار دشوار به نظر می رسد، ممکن است بخواهید با یک متخصص کار کنید که می تواند به شما در یادگیری نحوه انجام این کار کمک کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ کس کامل نیست – همه ما با مقداری چمدان می آییم. اما برای داشتن یک رابطه شاد، سالم و مطمئن لازم نیست که کامل باشید. وقتی توجه خود را از افکار دیگران حذف می کنید و تمرکز خود را روی خود نگه می دارید، نمی توانید به نسخه ای بهتر و ایمن تر از خود تبدیل شوید.