نشانه همسر کنترل گر: ویژگی های شخصیتی و رفتاری یک شریک عاطفی کنترل گر (پارت دوم).

نشانه همسر کنترل گر: ویژگی های شخصیتی و رفتاری یک شریک زندگی کنترل کننده (پارت دوم)

نشانه همسر کنترل گر ۱۰٫ به نیاز خود به تنهایی احترام نمی گذارید. نشانه همسر کنترل گر: این یک راه دیگر برای تضعیف قدرت شماست: ایجاد احساس گناه برای زمانی که خودتان برای شارژ مجدد نیاز دارید، یا اینکه احساس کنید به اندازه کافی آنها را دوست ندارید، در حالی که ممکن است کمتر از […]


نشانه همسر کنترل گر

۱۰٫ به نیاز خود به تنهایی احترام نمی گذارید.

نشانه همسر کنترل گر: این یک راه دیگر برای تضعیف قدرت شماست: ایجاد احساس گناه برای زمانی که خودتان برای شارژ مجدد نیاز دارید، یا اینکه احساس کنید به اندازه کافی آنها را دوست ندارید، در حالی که ممکن است کمتر از زمانی که آنها با شما نیاز دارند با آنها وقت بگذرانید. طبیعی است که دو طرف ممکن است به طور خودکار نیازهای یکسانی از نظر زمان تنهایی نداشته باشند، حتی اگر هر دو برونگرا (یا درونگرا) باشند. در روابط سالم، ارتباط در مورد آن نیازها منجر به سازش قابل اجرا می شود. در کنترل‌ها، فردی که به زمان تنهایی نیاز دارد به عنوان یک شرور شناخته می‌شود یا به‌کلی از آن زمان محروم می‌شود و راه دیگری برای تقویت خود از بین می‌رود.

۱۱٫ وادار کردن شما به کسب اعتماد یا درمان خوب دیگر.

مطمئناً به کسی که پنج سال با او قرار گذاشته اید بیشتر از فردی که یک ماه می بینید اعتماد خواهید کرد. اما مقداری از اعتماد باید در درون رابطه فرض شود یا ذاتی باشد. به عنوان مثال، همانطور که گفته شد، شما نباید همیشه مجبور باشید مکان خود را برای هر لحظه از روز به تفصیل بیان کنید، همچنین نباید شریک زندگی شما به طور خودکار حق دسترسی به ایمیل یا متن یا تاریخچه جستجوی اینترنتی شما را داشته باشد. اگر اعتماد یا حتی رفتار مدنی به‌عنوان چیزی تلقی می‌شود که باید به جای تنظیم پیش‌فرض رابطه، روی آن کار کنید، پویایی قدرت در رابطه‌تان کم‌رنگ‌تر است.

۱۲٫تا زمانی که بیگناهی شما ثابت نشود، فرض کنید گناهکار هستید.

باز هم، یک فرد کنترل کننده اغلب بسیار ماهر است که به شما این احساس را بدهد که کار اشتباهی انجام داده اید، حتی قبل از اینکه متوجه شوید چه کرده اید. . شما ممکن است وارد در شوید تا آنها را در مورد چیزی که در غیاب شما پیدا کرده اند، به آن فکر کرده اند یا تصمیم گرفته اند عصبانی هستند. و آنها ممکن است “شواهد” اشتباه شما را تا حدی نگه دارند که شما ممکن است احساس کنید یک پرونده کامل علیه شما دارند – حتی اگر کاملاً آن را درک نکنید. از جایی که لیوان قهوه مورد علاقه‌شان را می‌گذارید تا اینکه آیا با همکارتان ناهار خورده‌اید بدون اینکه او بداند، همیشه تصور می‌شود که انگیزه‌های مجرمانه داشته‌اید. چرا آن ها این کار را انجام دادند؟ استفاده از آن به عنوان توجیهی برای تنبیه شما به نحوی، یا تلاش پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار آن “خطا” – برای اینکه شما را به گونه ای که آنها می خواهند رفتار کنید.

۱۳٫ آنقدر شما را از بحث و جدل خسته می کند که تسلیم می شوید.

در حالی که برخی از افراد کنترل کننده دوست دارند نفوذ خود را تحت رادار اعمال کنند، بسیاری دیگر به طور آشکار و مزمن مشاجره می کنند و زمانی که بتوانند آن را به دست آورند از درگیری استقبال می کنند. این می تواند به ویژه زمانی صادق باشد که شریک آنها منفعل تر باشد و شخص کنترل کننده احتمالاً در هر اختلاف نظر پیروز می شود، فقط به این دلیل که شریک تحت کنترل ماهیت بیشتری از تعارض اجتناب می کند یا به سادگی از درگیری که انجام داده است خسته شده است. .

۱۴٫ باعث می شود به خاطر باورهای دیرینه احساس حقارت کنید.

شاید به خاطر ایمان یا سیاست شما باشد. شاید سنت های فرهنگی یا دیدگاه شما نسبت به طبیعت انسان باشد. وقتی شرکای ما می توانند ما را در بحث های جالب به چالش بکشند و راه های جدیدی برای نگاه کردن به جهان به ما ارائه دهند، بسیار خوب است. وقتی به شما احساس کوچک، احمق یا احمق می‌دهند، یا دائماً سعی می‌کنند نظر شما را در مورد چیزی مهم برای شما که به آن اعتقاد دارید تغییر دهند، عالی نیست. گشودن به تجربه‌های جدید فوق‌العاده است – اما یک شریک کنترل‌کننده آن را نمی‌بیند. به عنوان یک خیابان دو طرفه، و فقط می خواهد شما بیشتر شبیه آنها باشید و فکر کنید.

۱۵٫ باعث می شود احساس کنید که آنها را “اندازه گیری نمی کنید” یا ارزش آنها را ندارید.

افراد کنترل کننده معمولاً از شما می خواهند که از رابطه ای که با آنها دارید احساس قدردانی کنید، چه با ایجاد ظرافت در شما نسبت به آنچه که هستند، به طور مداوم دستاوردهای حرفه ای خود را در مقایسه با شما تقویت کنند، یا حتی شما را به طور نامطلوب با سابق خود مقایسه کنند. این امر پویایی ایجاد می‌کند که در آن شما تمایل بیشتری به کار سخت‌تر و سخت‌تر برای حفظ آن‌ها و خوشحال کردنشان خواهید داشت – رویایی برای کسی که می‌خواهد بر یک رابطه مسلط شود.

۱۶٫ طعنه زدن یا تمسخر که جریان زیرین ناراحت کننده دارد.

شوخ طبعی و حتی مسخره کردن می تواند یک حالت اساسی برای تعامل در بسیاری از روابط طولانی مدت باشد. جنبه کلیدی این است که آیا برای هر دو طرف احساس راحتی و عشق می کند یا خیر. در بسیاری از روابط کنترل‌کننده، آزار عاطفی می‌تواند به صورت نازک به این صورت پنهان شود که “من فقط داشتم با تو بازی می‌کردم، تو نباید آن را شخصی تلقی کنی.” و در یک لحظه، نه تنها انتقاد اصلی وجود دارد، بلکه اکنون یک انتقاد اضافی از شما که واکنش “اشتباهی” داشته اید، وارد شده است. و اساساً به شما می گویند که حقی برای احساسات خود ندارید – یک حرکت کلاسیک با کنترل افراد در همه جا.

۱۷٫ تعاملات جنسی که پس از آن احساس ناراحتی می کند.

یک پویایی توهین آمیز یا کنترل کننده در یک رابطه اغلب می تواند راه خود را به اتاق خواب باز کند. گاهی اوقات همه چیز حتی در لحظه احساس اشتباه می کند، اما گاهی اوقات این الگویی از احساس ناراحتی پس از تعامل است. در هر صورت، هنگامی که به طور مداوم در مورد اتفاقات درون رابطه جنسی خود ناآرام هستید، نشانه آن است که چیزی اشتباه است.

۱۸٫ ناتوانی یا عدم تمایل به شنیدن دیدگاه شما.

ممکن است متوجه شوید که مدام حرف شما را قطع می کنند، یا نظراتی که بیان می کنید به سرعت رد می شوند یا در وهله اول هرگز تایید نشده اند. شاید مکالمه همیشه به قدری تحت تسلط شریک زندگی شما باشد که به یاد نیاورید آخرین باری را که از شما سؤال معناداری در مورد عملکرد شما پرسیده اند و در واقع به پاسخ گوش داده اند. همچنین به این فکر کنید که آیا تا به حال سعی کرده‌اید به آن‌ها بازخورد بدهید در مورد اینکه رفتارشان چه احساسی به شما می‌دهد – و اینکه آیا واقعاً توانسته‌اند آن را قبول کنند، یا اینکه آن را بی‌سابقه رد کرده‌اند (یا شاید حتی). شما را به خاطر داشتن نظر نامعتبر سرزنش کرد.

۱۹٫ تحت فشار قرار دادن شما به سمت رفتارهای ناسالم، مانند سوء مصرف مواد.

تضعیف اهداف تناسب اندام شما، وسوسه دائمی شما با سیگار در هنگام ترک سیگار، احترام گذاشتن به تصمیم شما برای صرف یک نوشیدنی به جای سه نوشیدنی – اینها همه راه هایی هستند که افراد کنترل کننده می توانند سعی کنند تلاش شما را برای سالم تر (و قوی تر) خنثی کنند. شخص از آنجایی که کنترل افراد با تضعیف شرکای خود رشد می کند، ابزاری طبیعی برای آنهاست که از آن استفاده کنند.

۲۰٫با ایجاد شک در خود، اهداف حرفه ای یا آموزشی خود را خنثی می کند.

شاید همیشه تصور می‌کردید که به دانشکده حقوق می‌روید، اما اکنون شریک زندگی‌تان به شما این حس را می‌دهد که نمرات شما به اندازه کافی خوب نیست تا وارد شوید. ایده های خود را احمقانه در نظر بگیرید و متوجه می شوید که اعتماد به نفس خود را برای پیگیری بیشتر آنها از دست داده اید. اغلب یک شریک کنترل کننده راهی برای استفاده از شما به عنوان سلاحی علیه شریک زندگی شما دارد جن، با کاشتن بذر شک در مورد اینکه آیا شما با استعداد هستید یا باهوش هستید یا به اندازه کافی سخت کوش هستید تا اتفاقات خوبی در زندگی شما رخ دهد. این روش دیگری است که آنها می توانند استقلال شما را از بین ببرند، و شما را به آنها وابسته تر کنند – و به خوبی به اهداف آنها خدمت کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.