مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی مرکز احیا

در مشاوره از راه دور، برخلاف روش درمانی سنتی، در طول درمان فرد با درمانگر تعامل حضوری ندارد. این شیوه، بعد مکان را که برای درمانگر یا مراجعه کننده مسئله ساز شده است را حل می کند و بیماران می توانند فارغ از اینکه در چه شهر و مکانی هستند با درمانگر خود رابطه برقرار کنند.


مشاوره تلفنی :در مشاوره از راه دور، برخلاف روش درمانی سنتی، در طول درمان فرد با درمانگر تعامل حضوری ندارد. این شیوه، بعد مکان را که برای درمانگر یا مراجعه کننده مسئله ساز شده است را حل می کند . بنا بر این  بیماران می توانند فارغ از اینکه در چه شهر و مکانی هستند با درمانگر خود رابطه برقرار کنند.

چرا مشاوره تلفنی را انتخاب می کنیم؟

متخصصین از راه دور می توانند با استفاده از تلفن خدمات خود را ارائه دهند. این درمانگران، درمان از راه دور را به عنوان اصلیترین راه برای برقراری ارتباط با افرادی که به دنبال درمان هستند، ارائه می دهند. برخی از این درمانگران این نوع درمان را ترجیح می دهند . زیرا می توانند مزایای درمانی را که در خانه  و یا حین مسافرت تجربه می کنند را به دست آورند .  اینگونه محدودیتی از لحاظ زمانی و مکانی برای بیمار نیز وجود ندارد. این نوع درمانی هم می تواند به عنوان یک درمان مستقل و کامل ارائه شود . و هم می تواند در کنار درمان سنتی که به صورت حضوری انجام می شود، صورت گیرد. مثلا اگر شخصی خارج از شهر باشد و نتواند خود را به موقع به مطب درمانگر برساند، می تواند از روش درمانی راه دور و مشاوره تلفنی با همان درمانگر بهره بگیرد.

افرادی که تازه برای درمان مراجعه می کنند ممکن است شرکت در جلسات از راه دور و با استفاده از تلفن برایشان راحت تر باشد. این واقعیت که درمان در خانه صورت می گیرد مخصوصا اگر فرد مایل نباشد که کسی از مشاوره اش اطلاع داشته باشد، میزان استرس را کاهش می دهد.

مشاوره تلفنی برای چه کسانی مناسب است؟

درمان از راه دور می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دلیل موقعیت مکانی ، درمانی یا مسافت نمی توانند درمان لازم را به صورت حضوری دریافت کنند. همچنین ممکن است برای افرادی که مایل به ملاقات در مرکز مشاوره یا مطب نیستند، جذاب باشد.

بسیاری از جنبه های سلامت روان را می توان با درمان از راه دور مورد بررسی قرار داد. برخی از این موارد عبارتند از:

اضطراب

افسردگی

اختلال خوردن

مسائل مربوط به روابط

استرس

وسواس و اجبار

مسائل مربوط به فرزندپروری

مطالعات نشان می دهد که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد به همان اندازه درمان حضوری مؤثر بوده است. بسیاری از رویکردهای رایج مانند درمان شناختی رفتاری (CBT) ممکن است در درمان آنلاین مناسب باشد . و  بسته به نظر درمانگر مورد استفاده قرار گیرد.

درمان از راه دور

درمان از راه دور ممکن است برای افرادی که به دور از منابع بهداشت روان زندگی می کنند انتخاب مناسبی باشد. افرادی که برنامه های شلوغ دارند، می توانند از این نوع مراقبت از سلامت روان نیز بهره مند شوند. موقعیت هایی وجود دارد که درمان از راه دور یا مشاوره تلفنی، در آن توصیه نمی شود.

به عنوان مثال، افراد دارای مشکلات شدید روانی یا عاطفی ممکن است با این نوع درمان، بهبود نیابند. مبتلایان به اسکیزوفرنی، افسردگی شدید، افکار دو قطبی یا خودکشی باید بیشتر از درمان سنتی بهره بگیرند. افراد مبتلا به این اختلالات و سایر موارد ذکر شده ممکن است نیاز به مراقبت های شدید داشته  باشند. ممکن است نیازمند دریافت درمان به صورت حضوری باشند. دیگر افرادی که درمان از راه دور برایشان مناسب نیست، کسانی هستند که با تکنولوژی و تلفن سازگاری ندارند.

همچنین افرادی که در خانه، فضای خصوصی ندارند و از افشاء شدن اسرارشان هراس دارند، ممکن است سایر گزینه های بهداشت روان و درمان به صورت حضوری را ترجیح دهند.

چگونه مشاور تلفنی مناسب بیابیم؟

افرادی که به دنبال درمان از راه دور هستند گزینه های زیادی دارند، اما باید در جستجوی یک درمانگر احتیاط کنید.

برخی از افرادی که به صورت تلفنی خدماتی را ارائه می دهند، دارای مجوز نیستند. این می تواند منجر به درمانی ناکارآمد یا یک وضعیت بالقوه خطرناک شود. به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی با شخص اشتباه، می تواند منجر به سرقت هویت و سایر اشکال کلاهبرداری شود.

هنگام انتخاب یک درمانگر آنلاین ، بایدکه اطمینان حاصل کنید که او دارای مجوز روانشناسی است. یک درمانگر آموزش دیده باید حداقل دارای مدرک فوق لیسانس در زمینه مربوط به سلامت روان باشد.

این مهم است که اطمینان حاصل کنید که درمانگر شما از مهارت های فنی برای ارائه درمان به صورت تلفنی برخوردار است. بنابراین مهم است که شما از چه مرکز مشاوره یا درمانی خدمات خود را دریافت می کنید.

در این زمینه اگر به جستجوی درمانگرانی هستید که به صورت تلفنی به شما خدمات ارائه دهند و از صحت کامل شایستگی این افراد اطمینان لازم را کسب کنید، بهتر این راه تماس با مرکز مشاوره روانشناسی احیاست. این مجموعه درمانی جامع که کلیه درمانها را اعم از درمانهای فردی و اجتماعی را شامل می شود می تواند راهگشای شما در زمینه درمان از راه دور باشد.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.