درباره ی پانیک کودکان

من یک پسرشش ساله دارم که یکماه پیش مورد هجوم سگ قرارگرفت ودچارپانیک شده الان زیرنظر فوق تخصص روانپزشک کودکانه داروهاش بی پریدون وکلونازفام وهالیپرایدول بود ولی خیلی جواب نمیده بهش ایا بایدادامه بدم داروهارو یا بعضیامیگن ازالان قرص اعصاب ندش ببرش زیرنظرروانشناس چندبار خیلی خراب شدحالش ارامبخش تزریق کردن بهش لطفاکمکم کنید

با سلام
با توجه به وقوع حادثه ای که عنوان نمودید و زمان سپری شده از آن طبیعی است که فرزند شما همچنان ترس زیادی را تجربه کنند از یادآوری رویدادی که رخ داده.
اما اگر تشخیص حملات پنیک داده شده که نشانه بارز آن ناگهانی بودن و بدون دلیل مشخص است حداقل تا ۶ ماه تکرار و مداومت به همراه علائم دیگری مانند تغییرات فیزیکی یا رفتاری، سختی در تمرکز، ایجاد یک عادت عصبی، درد جسمانی، باید وجود داشته باشد که نیازمند پیگیری و ادامه روند درمان است.
با توجه به وجود اضطراب و عدم بلوغ مهارتهای مقابله ای در کودکان لازم است در این خصوص حمایتهای لازم را از ایشان داشته باشید. خانه را به محیطی امن با حداقل تنش تبدیل کنید، تصمیم های اتخاذ شده و معمول ممکن است برای افراد مضطرب آسیب زا باشد آنها را برای ایجاد آمادگی اعلام کنید، بازی با ایشان و سپری نمودن زمان بیشتر را برنامه ریزی کنید. شنونده احساسات و نگرانی های فرزندتان باشید، مانع بروز آنها نشوید.

ازاده سعادتمند . روانشناس مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *