چطور ممکنه به یک شغل ایده آل دست پیدا کرد؟؟

چه شغلی در حال حاضر رونق داره در ایران و چقدر ماهانه درآمد داره؟؟!!!
چکار کنیم در ضمینه شغلی ک فعالیت میکنیم و پیدا کردیم ماندگاری داشته باشیم و در اون حرفه و اون کار بمونیم؟!!؟؟
برای داشتن یک شغل پردرآمد به چه چیزهایی نیاز داریم؟؟!!

در قرن حاضر مرزها و حیطه ای علوم تقریبا مشخص است اما گاهی مشاغل و رشته های علمی بین رشته ای هستند و میتوان مسائل را از دیدگاه های مختلفی مد نظر قرار داد.
پاسخ به سوال شغل پر درآمد ،سوالی است که می توان از جنبه های مختلف به آن پاسخ داد . اقتصاد، مدیریت ، روانشناسی و ……
اگر بخواهیم از حیطه روانشناسی این مساله را مد نظر قرار دهیم .باید دید فرد چه چیزی را در آمد مناسب میداند
بهتر است بگوییم ،آیا می توان ندیده، به سوال فردی پاسخ داد، که می پرسد ، چه لباسی برای من مناسب است ..قطعا برای پاسخ به این سوال ، یک سری اطلاعات زیر بنایی لازم است ..جنسیت ،رشته تحصیلی،مهارت ها ،شرایط روحی .درونگرا بودن ،برونگرا بودن ،خلاقیت ،استعدادها .و….
اما یک اصل زیربنایی وجو دارد. که میتواند موفقیت را به دنبال داشته باشد . انتخاب شغل و حر فه متناسب و هماهنگ با توانایی و شرایط روحی، و کسب مهارت ها و توانایی های لازم در زمینه شغل انتخابی.
مثلا افرادی با زمینه ریاضی قوی یا مهندسی کامپیوتر میتوانند برنامه نویسان قدری شوند که هیچ گاه بدون شغل نیستند .در کنار آن فردی دیگر، می تواند، خیاط مناسبی شود و به بالاترین سطح برسد و او هم بیکار نخواهد شد. اگر مهارت در زبان های خارجی دارد میتوان در شغل های جهانگردی و توریسم وارد شود .اگر مباحث اقتصاد را میداند در مبحث واردات و تجارت ،بورس ،اگر با طبیعت دوست است در زمینه کشاورزی چه در مراحل کاشت و داشت چه در مراحل عرضه به بازار بنا براین هر کدام از این زمینه های شغلی میتواند پر در امد باشد ،این خود فرد است که باید بداند از زندگی چه می خواهد .چه مهارت هایی دارد ،چه مهارت هایی را باید کسب کند.

دکتر شهین بحرینی/ درمانگر مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *