درباره ی اختلال پانیک

درباره ی اختلال پانیک : وقتی درمورد یک کودک اختلال پانیک تشخیص داده می شود که دچار حداقل دو حمله اضطراب غیرمنتظره شده باشد. حمله اضطراب یا پانیک اضطراب شدید و ناگهانی و بدون دلیل است که فرد حداقل ۱ ماه دچار نگرانی این است که دوباره دچار حمله شود کنترلش را ازدست دهد و […]


درباره ی اختلال پانیک : وقتی درمورد یک کودک اختلال پانیک تشخیص داده می شود که دچار حداقل دو حمله اضطراب غیرمنتظره شده باشد. حمله اضطراب یا پانیک اضطراب شدید و ناگهانی و بدون دلیل است که فرد حداقل ۱ ماه دچار نگرانی این است که دوباره دچار حمله شود کنترلش را ازدست دهد و دیوانه شود. یک حمله پانیک حداقل چهارمورد از علایم زیر را باید دارا باشد:

احساس خطر قریب الوقوع، نیاز به فرار، ضربان قلب سریع، عرق کردن، لرزیدن، کمبود نفس، احساس ازدست دادن کنترل، درد قفسه سینه، ناراحتی در شکم و دل آشوبی، سرگیجه، احساس غیرواقعی بودن چیزها یا غیرواقعی بودن خود، ترس از دیوانه شدن، ترس از مردن، حس سوزش یا طنین صدا، احساس سرما یا گرما کردن.

بازارهراسی یا ترس از مکانهای باز وقتی رخ می دهد که کودک از مکانها یا موقعیتهایی که قبلا دچار پانیک شده است اجتناب می کند و می ترسد که اگر دچار حمله شود نتواند از آن محل فرار کند. امتناع از مدرسه رفتن بارزترین نشانه بازار هراسی در کودکان است.

درباره ی اختلال پانیک : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا