راههای شناختن دختری که می خواهید با او ازدواج کنید (قسمت اول)

راههای شناختن دختری که می خواهید با او ازدواج کنید (قسمت اول) : ازدواج از روی اصول، می تواند منجر به پایبندی به عشق و تعهد شود آشنایی با خصوصیات همسر آینده تان قبل از ازدواج کمک می کند که بازداری های احساسی و ذهنی خود را حل کرده و زندگی خود را بر پایه […]


راههای شناختن دختری که می خواهید با او ازدواج کنید (قسمت اول) : ازدواج از روی اصول، می تواند منجر به پایبندی به عشق و تعهد شود آشنایی با خصوصیات همسر آینده تان قبل از ازدواج کمک می کند که بازداری های احساسی و ذهنی خود را حل کرده و زندگی خود را بر پایه دوستی و احترام شروع کنید.
بخش اول
۱) با او صحبت کنید
الف- «زمانی را جهت صحبت های خصوصی با یکدیگر اختصاص دهید.»
بسیار مهم است که زمان هایی را برای خلوت کردن با نامزدتان بدون حضور اعضای خانواده اختصاص دهید. این باعث می شود به برخی از خصوصیات نامزدتان مثل اینکه به چه چیزهایی علاقه دارد و به چه چیزهایی نه، پی ببرید. هر چه بیشتر با نامزدتان صحبت کنید، بهتر خواهید دانست که چگونه می توانید با یکدیگر رابطه مطلوبی برقرار کنید.
ب-«مکان مناسبی را برای صحبت کردن انتخاب کنید.»
شما نیاز دارید که یخ رابطه تان شکسته شود، بنابراین فضایی را ترتیب دهید که هر دویتان راحت باشید.
این باعث شده که گفتگوی باز و مناسبی داشته باشید، برای این کار گزینه های زیادی دارید، منتها سعی کنید که مکان گفت گوی شما، جایی بیرون از خانه باشد.
پارک یا فضاهای عمومی دیگر می تواند مناسب باشد.
رستوران و کافی شاپ ها هم گزینه های خوبی هستند.
پ- «به رفتارهای او توجه کنید.»
قرار ملاقات در خارج از خانه این فرصت را به شما می دهد که از نحوه رفتار او در محیط های اجتماعی باخبر شوید. نحوه حرکات او در ارتباط با راحت بودن خودش را زیر نظر بگیرید. و از نحوه برخورد او با افرادی از جنس مخالف، غریبه ها و افرادی که سطح اجتماعی پایین تری از او دارند آگاه شوید.
ت- «صحبت را با جمله ای خودمانی آغاز کنید.»
به یاد داشته باشید که او ممکن است درست مثل شما استرس داشته باشد، بنابراین با سوالاتی مثل سرگرمی یا غذای مورد علاقه اش، و یا سوال درباره معنی اسمش و … صحبت را آغاز کنید.
اگر او نمی خواهد صحبت کنید می توانید ابتدا از خودتان شروع کنید، بعد از آن او هم کم کم با شما راحت تر شده و شروع به صحبت می کند.
ث- «درباره تحصیلات و یا برنامه های کاری اش سوال بپرسید.»
یکی از بهترین راهها برای ایجاد ارتباط این است که خود را به علایق او، مشتاق و علاقه مند نشان دهید. از صحبت کردن زیاد درباره شغلتان بپرهیزید، به جای آن اهداف مورد علاقه او را محور گفت و گوی خود کنید. مثلاً این سوال را بپرسید: « در ۵ سال پیش رو، برای خودش چه جایگاهی در نظر گرفته است؟»
ج- «توقعاتش از ازدواج را جویا شوید.»
بله، ازدواج بر پایه سازش استوار است، ولی هر دو شما از یکدیگر توقعاتی نیز دارید، آن ها را مطرح کنید. و با این کار می توانید زندگی آینده تان را متصور شوید. مثلاً بپرسید:«توقعاتت از ازدواج چیست؟»
چ- «از او درباره مسئولیت هایش در قبال پدر و مادرش بپرسید.»
ممکن است او از نظر مالی، تعهداتی نسبت به خانواده اش داشته باشد که ممکن است بخواهد بعد از ازدواج هم ان ها را انجام دهد. مثلاً بپرسید:«وظایف تو در قبال پدر و مادرت چیست؟»
ح- «راحت تر گفت و گو کنید.»
همچنان که صمیمت میان شما بیشتر می شود، تمایل دارید که از احساسات خود مثل ترس هایتان، و یا مسائل خصوصیتان صحبت کرده و همین طور می خواهید که همین مسائل را درباره او نیز بدانید. این باعث شده که به یکدیگر بیشتر نزدیک شده و در پیدا کردن مشترکات و ارزیابی تان از این که ایا می توانید با هم سازگاری پیدا کنید کمکتان خواهد کرد.
یک خاطره بامزه از دوران کودکیتان بگویید.
درباره مدرسه و دوران دانشگاهش از او سوال بپرسید.
خ- «از او بخواهید که هر سوالی می خواهد از شما بپرسد.»
این باعث می شود که بر او این شانس را بدهید که درباره سوالاتی که خجالت می کشد بپرسد از شما سوال کند. نسبت به سوالاتی که ممکن است به شما استرس دهد آماده باشید، مثل سوالات مربوط به سلامت شما و یا وضعیت اقتصادی تان، بعد از این، او نیز این فرصت را به شما می هد که همین سوالات را از او بپرسید.
ادامه دارد….

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.