مدیریت ازدواج با یک مرد مطلقه

مدیریت ازدواج با یک مرد مطلقه و چگونگی ایجاد رابطه با همسر سابق و بچه ها : انتظارات خود را برای ازدواج مجددتان در نظر بگیرید. ازدواج برای بار دوم متفاوت است، به خصوص زمانی که فرزندانی از ازدواج قبلی داشته باشید. در حین آمادگی برای ازدواج با فرزندان خود، در مورد ازدواج آینده تان […]


مدیریت ازدواج با یک مرد مطلقه و چگونگی ایجاد رابطه با همسر سابق و بچه ها : انتظارات خود را برای ازدواج مجددتان در نظر بگیرید. ازدواج برای بار دوم متفاوت است، به خصوص زمانی که فرزندانی از ازدواج قبلی داشته باشید.

در حین آمادگی برای ازدواج با فرزندان خود، در مورد ازدواج آینده تان و معنای آن برای خانواده خود صحبت کنید. در مورد نقش همسر آینده تان به عنوان یک فرد ناتنی برای فرزندانتان صحبت کنید. قوانین و حدود خانواده را برای آنها مشخص کنید، و اگر می ترسید مشکلی در جریان این تغییر برایتان به وجود می آید، از مشاوره خانواده دریغ نکنید. از کودک یا فرزندان خود به عنوان بخشی از مراسم عروسی استفاده کنید. این عمل نشان می دهد که شما به آنها اهمیت می دهید و می تواند خاطره خوبی برای فرزند شما ایجاد کند.

احساس خود را نسبت به فرزندان همسر آینده تان در نظر بگیرید. هنگامی که مردم «اختلافات آشتی ناپذیر» را به عنوان دلیل اصلی طلاق بررسی می کنند، فرزندان حاصل از رابطه قبلی می توانند بخشی از این اختلافات باشند. به خودتان زمان بدهید و به کارهایی که می خواهید انجام دهید فکر کنید. به نقشی که در زندگی فرزندانش ایفا کرده اید در زمان قرار ملاقات یا نامزدی فکر کنید. آن زمان در مورد گرفتن نقش رسمی مادر دیگرشان از شما چه درخواستی داشت؟ بچه هایش را دوست دارید؟ اگر شما هم خودتان بچه دارید، آیا آن بچه ها یکدیگر را دوست دارند؟ اگر با هم کنار نیایند آیا می تواند منجر به یک شکست دیگر برای شما شود؟ از فرزندانتان بخواهید که همه در مراسم عروسی حضور داشته باشند، تا آنها نیز بخشی از عشق شما را احساس کنند.

اما به هر حال باید در نظر بگیرید که بهر حال شما باید یک رابطه مسالمت آمیز با همسر گذشته خود برقرار کنید چون فرزندانی از زندگی قبلی تان دارید.

ایجاد رابطه با همسر سابق و بچه ها پس از ازدواج در مدیریت ازدواج

نوع رابطه ای که می خواهید با همسر سابق داشته باشید را تجسم کنید. بچه ها را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهید و هدفی را تعیین کنید که با آن همسو باشد. افرادی که می خواهند با هم کنار بیایند معمولاً این کار را انجام می دهند، پس تصور کنید که با هم کنار می آیید و رابطه خود را بدون تنش پیش می برید. در مورد همسر آینده تان به عنوان فردی که او قصد ازدواج با او را دارد، مسئولیت مراقبت از فرزندان او نیز مطابق با مادر بیولوژیکی آنها بر عهده شماست. اگر می بینید که حسود، عصبانی و رنجور هستید، رابطه شما با همسر سابق او منعکس کننده آن خواهد بود.

با همسر سابق شوهرتان صادقانه ارتباط برقرار کنید. لازم نیست تبدیل به بهترین دوست یکدیگر شوید، اما ایجاد رابطه ای که تماماً متعلق به خودتان باشد، برای حفظ گفتگوی سالم بین هر دوی شما مفید خواهد بود. یک نقطه مشترک بین شما وجود دارد که به احتمال زیاد بچه ها خواهند بود. اگر این نقطه مشترک شماست، به مکالمه ای که حول آن می چرخد، ادامه دهید.

درک کنید که بچه ها از قبل یک مادر دارند. فرزندانش را دوست داشته باشید، اما نه آنقدر که تربیت دلسوزانه شما باعث رشد شخصیت ناسالم در آنها شود. سعی کنید تصمیمات والدینی مانند زمان رفتن کودکان به رختخواب، مقررات منع رفت و آمد، با چه کسانی می توانند و نمی توانند معاشرت داشته باشند، چه چیزی می توانند بخورند و چه چیزی نمی توانند بخورند را به عهده نگیرید، این موارد را به همسرتان موکول کنید. به قوانینی که از قبل برای جلوگیری از کینه توزی بین شما و همسر سابق وضع شده است احترام بگذارید، در عوض از مضطرب شدن بچه ها جلوگیری کنید.

آنچه را که در آن مهارت دارید پیدا کنید و به آن پایبند باشید. این عامل می تواند چیزی باشد که به زندگی بچه ها کمک می کند و در نتیجه شرایط در ارتباط باهمسر سابق را آسان تر میشود. اگر او فردی وقت شناس باشد، می تواند کسی باشد که بچه ها را به قرار ملاقات هایشان می برد. اگر در امور مادی و ظاهری بهتر هستید، ممکن است شما کسی باشید که آنها را برای خرید لباس و کفش با خود بیرون می برد.

از عصبانیت بی مورد درباره شریک زندگی خود و مشاجره در مورد آن خودداری کنید.مدیریت ازدواج :  جلوی بچه ها به همسر سابق توهین نکنید. در این صورت آنها احساس می کنند که از شما دور شده اند زیرا شما با حمله به مادرشان به DNA آنها نیزحمله می کنید. آنها همچنین ممکن است به همسر سابق در مورد آنچه شما گفتید بگویند و این می تواند بین شما، او و شریک زندگی تان مشکل ایجاد کند. وقتی در مورد همسر سابقش منفی صحبت می کنید، در واقع تا حدودی او را زیر سوال می برید چرا که همسر سابقش بازتابی از او و انتخابهایش است، پس از این کار جدا خودداری کنید.

زمانی را برای گذراندن با هم به عنوان یک خانواده تعیین کنید. ترکیب خانواده ها برای گردش ممکن است سبک شما نباشد، اما می تواند راهی عالی برای ایجاد اتحاد و رفاقت بین خانواده ها باشد. هر هفته یا هر دو هفته، همسر سابق را به بازی های خانوادگی یا بیرون رفتن برای حضور در یک رویداد دعوت کنید. بچه‌ها اینگونه با شما رابطه بهتری برقرار می‌کنند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.