علت افزایش نرخ اوتیسم در سال های اخیر چیست؟

علت افزایش نرخ اوتیسم در سال های اخیر چیست؟

علت افزایش نرخ اوتیسم علت افزایش نرخ اوتیسم: ۵عامل کلیدی ممکن است در علت افزایش نرخ اوتیسم موثر باشند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ماه گذشته گزارش داد که نرخ اوتیسم در ایالات متحده اکنون یک کودک از هر ۳۶ کودک است. این میزان از زمانی که CDC شروع به نظارت بر شیوع […]


علت افزایش نرخ اوتیسم

علت افزایش نرخ اوتیسم: ۵عامل کلیدی ممکن است در علت افزایش نرخ اوتیسم موثر باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ماه گذشته گزارش داد که نرخ اوتیسم در ایالات متحده اکنون یک کودک از هر ۳۶ کودک است. این میزان از زمانی که CDC شروع به نظارت بر شیوع اوتیسم در سال ۱۹۹۶ کرد، به طور چشمگیری افزایش یافته است. در سال ۲۰۰۰، این میزان از هر ۱۵۰ کودک یک نفر بود. در سال ۲۰۰۸، از هر ۸۸ کودک ۱ نفر بود. در سال ۲۰۱۸، ۱ در ۴۴ بود.

به نظر می رسد میزان تشخیص اوتیسم در سراسر جهان نیز رو به افزایش است. در سال ۲۰۱۲، شیوع جهانی اوتیسم ۶ در ۱۰۰۰ تخمین زده شد. آخرین مطالعه شیوع جهانی را حدود ۱ در ۱۰۰ تخمین زده است.

بنابراین، علت افزایش نرخ اوتیسم در جهان چیست؟

آگاهی بیشتر

علت افزایش نرخ اوتیسم آگاهی بیشتر از اوتیسم به عنوان یک دلیل اصلی است. والدین بیشتری از اوتیسم آگاه هستند، بنابراین احتمال بیشتری دارد که به دنبال ارزیابی برای فرزندان خود باشند، و متخصصان بهداشت روان بیشتری در مورد شناخت علائم اوتیسم آموزش دیده اند، که باعث می شود آنها بیشتر به کودکان مراجعه کنند و تشخیص دهند.

غربالگری اوتیسم نیز رایج تر شده است.

در ایالات متحده، کودکان به طور معمول در ۱۸ و ۲۴ ماهگی بدون توجه به اینکه آیا علائم اوتیسم را نشان می دهند، غربالگری می شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش تشخیص اوتیسم با کاهش تشخیص‌های ناتوانی ذهنی و ناتوانی یادگیری مرتبط است، و نشان می‌دهد که کودکانی که ممکن است زمانی با ناتوانی ذهنی یا ناتوانی یادگیری تشخیص داده شده باشند، اکنون مبتلا به اوتیسم هستند.

تغییر معیارهای تشخیصی معیارهای تشخیصی اوتیسم در طول سال‌ها تغییر کرده و گسترده‌تر شده و شامل تظاهرات خفیف‌تر اوتیسم می‌شود.

افزایش در دسترس بودن خدمات

در طول سال ها، خدمات اوتیسم به راحتی در دسترس قرار گرفته است. در دسترس بودن خدمات، افراد بیشتری را تشویق کرده است که به دنبال تشخیص برای دسترسی به این خدمات باشند.

افزایش سن والدین

در سرتاسر جهان، مردم برای پدر و مادر شدن بیشتر منتظرند. به عنوان مثال، متوسط سن برای اولین تولد در سال ۱۹۷۰ ۲۱ سال بود، اما تا سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده به ۲۷ سال افزایش یافت (CDC) . افزایش سن والدین (هم مادری و هم پدری) با افزایش احتمال ابتلا به اوتیسم مرتبط است. با این حال، تحقیقات تخمین می‌زند که این کمتر از ۳ درصد از افزایش شیوع اوتیسم را تشکیل می‌دهد، بنابراین، اگرچه ممکن است نقشی داشته باشد، اما به طور کامل این افزایش را توضیح نمی‌دهد.

نوزادان نارس بیشتر پیشرفت های پزشکی نوزادان به نوزادان بسیار نارس (متولد قبل از هفته ۲۸) اجازه زنده ماندن را داده است.

این پیشرفت‌ها فوق‌العاده مهم هستند، اما ممکن است با علت افزایش نرخ اوتیسم نیز مرتبط باشند، زیرا نوزادان نارس و کم وزن دارای نرخ بالاتری از اوتیسم هستند. علاوه بر این، به نظر می رسد نرخ نارس بودن (کودکان متولد شده قبل از ۳۷ هفتگی) در برخی کشورها از جمله ایالات متحده در حال افزایش است. بر اساس گزارش March of Dimes، نرخ نارس بودن در ایالات متحده از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به میزان ۴ درصد افزایش یافته است و اکنون نیز افزایش یافته است. نرخ تولد زودرس نیز به تدریج در دهه های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ در ایالات متحده افزایش یافت.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.