علت وجود استرس مصاحبه در افراد چیست؟

علت وجود استرس مصاحبه در افراد دچیست؟

استرس مصاحبه استرس مصاحبه: درک تکاملی و روانی استرس مصاحبه را کاهش می دهد. مصاحبه، عوامل روان شناختی عمیق تکاملی تعلق و طرد شدن را مطرح می کند. تغییرات مثبت مانند ترفیع شغلی یا دریافت شغل جدید استرسی را به همراه دارد که به عنوان eustress شناخته می شود. استرس بین پریشانی یا استرس عصبی […]


استرس مصاحبه

استرس مصاحبه: درک تکاملی و روانی استرس مصاحبه را کاهش می دهد.

مصاحبه، عوامل روان شناختی عمیق تکاملی تعلق و طرد شدن را مطرح می کند.

تغییرات مثبت مانند ترفیع شغلی یا دریافت شغل جدید استرسی را به همراه دارد که به عنوان eustress شناخته می شود.

استرس بین پریشانی یا استرس عصبی تفاوتی قائل نمی شود: از نظر روانی فیزیولوژیکی، استرس، استرس است.

مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری مصاحبه می کنند. و اگر بخشی از نسل جوان هستید، بیشتر از هر نسل دیگری در تاریخ برای شغل مصاحبه می کنید.

امروزه، مشاغل سطح پایه به راحتی در دسترس هستند و کارگران در سطوحی که قبلاً دیده نشده بود، شروع به کار می کنند و ترک می کنند، که منجر به کاهش مداوم مصاحبه ها می شود. بیست و سه درصد از استخدام‌های جدید قبل از اتمام سال اول، اغلب خیلی قبل از پایان ۱۲ ماه گردش مالی می‌کنند (فراتزی، ۲۰۱۵).

اما، با توجه به محیط تورمی فعلی و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو همراه با قطبی‌سازی سیاسی راکد، تقریباً همه اقتصاددانان یک رکود اقتصادی قابل توجه را پیش‌بینی می‌کنند. یکی از تأثیرات این خواهد بود که مشاغل سطح ابتدایی که اکنون بسیار فراوان هستند، احتمالاً در آینده نزدیک نخواهند بود. کارگران نسل جوان نمی توانند مانند چند سال گذشته شغل خود را به دفعات تغییر دهند.

و به خاطر داشته باشید که ۴۶ درصد از استخدام‌های جدید قبل از رسیدن به ۱۸ ماه استخدام، فسخ می‌شوند یا با اقدامات انضباطی در مشاغل خود مواجه می‌شوند (کای لین، ۲۰۲۲). در نتیجه، یافتن شغل مناسب و یادگیری نحوه ماندن در آن برای مدت طولانی (دو موضوع مرتبط اما کاملاً مجزا) احتمالاً به یک ضرورت تبدیل خواهد شد.

به عنوان یک مدیرعامل برای بیش از ۲۰ سال، من با صدها نفر مصاحبه کرده ام. و بارها توسط اعضای هیئت مدیره و رهبران جامعه با من مصاحبه شده است. بنابراین، من تجربه قابل توجهی در هر دو طرف میز دارم. مقالات، کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها و نکات بسیاری در مورد چگونگی مصاحبه مؤثرتر از دیدگاه فنی وجود دارد. با این حال، من از منظر دیگری به این موضوع می پردازم. من از دیدگاه روان‌شناختی تکاملی و تکاملی به این موضوع می‌پردازم.

مصاحبه برای همه ما استرس زا است و استرس مصاحبه امری طبیعی است. بسیاری از ترس‌های روان‌شناختی مبتنی بر تکامل را برمی‌انگیزد، که می‌تواند منجر به فرآیندهای واکنشی استرس شود، که منجر به عملکرد ضعیف مصاحبه و حتی سلامت روانی و جسمی مضر شود.

چرا مصاحبه استرس زا است؟

مصاحبه ها فقط استرس زا هستند. شما همه چیز را در مورد خودتان قرار می دهید تا افشا شود. شغل، تحصیلات، زندگی شخصی، پیشینه، و حتی ویژگی های شخصیتی ذاتی شما اغلب توسط کمیته هایی از افراد که بیش از رزومه شما برای ایجاد نظرات سریع مطلب دیگری در اختیار ندارند، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

اغلب در مصاحبه‌ها احساس می‌شود که هیئت می‌خواهد به جای دلایلی برای استخدام شما، دلایلی برای عدم استخدام شما بیابد! حتی ممکن است اسکلت های حرفه ای یا شخصی از گذشته خود داشته باشید که باید در مصاحبه به آنها بپردازید.

و اگر در مصاحبه موفق شوید و کار را بدست آورید، با طیف جدیدی از مسائل استرس زا روبرو می شوید که باید با آنها مقابله کنید. شما باید از شغل فعلی خود استعفا دهید، احتمالاً خانواده خود را جابه جا کنید، خانواده و دوستان خود را ترک کنید، خانه خود را بفروشید، خانه جدیدی پیدا کنید و بخرید، محله جدیدی یاد بگیرید و البته خود را وارد یک سناریوی شغلی کاملاً جدید کنید.

جای تعجب نیست که مصاحبه باعث می شود سیستم پاسخ به استرس شما بیش از حد کار کند!

همه اینها مسائل روانشناختی تکاملی و تکاملی عمیقی را مطرح می کند که بیشتر آنها به طور ناخودآگاه پنهان هستند. ما به عنوان انسان، راه درازی را در پیشرفت رشد خود پیموده ایم. با این حال، مغز ما به اندازه کافی سریع تکامل نیافته است که بتواند با توسعه اجتماعی و تکنولوژیکی همگام شود.

از یک مفهوم روانشناختی و بیولوژیکی تکاملی، مغز ما هنوز به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی در دشت‌های آفریقا هستیم، از تهدیدها اجتناب می‌کنیم و بر بقا تمرکز می‌کنیم. از این منظر، یک قبیله ضروری است. اجداد ما نمی توانستند برای مدت طولانی بدون اینکه بخشی از امنیت یک قبیله باشند زنده بمانند. بنابراین، پیوستن به یک قبیله جدید از نظر روانی برای مغز تکاملی ما استرس زا است.

فرآیند مصاحبه و متعاقب آن اختلال در زندگی یک شغل جدید از نظر روانی مربوط به ترک قبیله های فعلی و پیوستن به خانواده های جدید است که احساس امنیت تکاملی شما را ریشه کن می کند. شما در حال ترک قبیله های قبلی خود هستید، نه فقط در محل کار، بلکه اگر مجبور به نقل مکان هستید، قبیله های اجتماعی خود را نیز ترک می کنید، همانطور که باید دوستان،حمایت ها، سالن های ورزشی و جوامع را ترک کنید اساساً هر چیزی که ایمنی روانی را فراهم کرده است. که باعث ناراحتی می شود.

مطمئناً یافتن شغل جدید و شاید ارتقای شغلی با مسئولیت بیشتر و دستمزد بالاتر مطمئناً می تواند کاملاً مثبت باشد. با این حال، هنوز هم منجر به پاسخ‌های فیزیولوژیکی می‌شود که استرس ایجاد می‌کنند: به طور خاص، eustress – یا استرس ناشی از محرک‌های مثبت. استرس بین پریشانی یا استرس عصبی تفاوتی قائل نمی شود: از نظر روانی فیزیولوژیکی، استرس، استرس است.

ترکیب eustress با پریشانی خروج از قبیله خود، داشتن اضطراب در مورد مصاحبه، احتمالا داشتن ترس درک شده از طرد شدن از مصاحبه، و احساس از دست دادن کنترل که اغلب در طول مصاحبه تجربه می شود، برای برخی، به ویژه افراد درونگرا، ناراحتی قابل توجهی از صحبت کردن ( و فروختن) خود را به غریبه ها در یک مصاحبه ترکیب می کند تا استرس قابل درک ایجاد کند.

به طور خلاصه

مصاحبه برای همه افراد از افراد جویای کار در سطح پایه گرفته تا مدیران عامل باتجربه استرس زا است (استرس مصاحبه) مصاحبه بر وجود روانی تکاملی درونی ما تأثیر می گذارد و با عمیق ترین نیازهای ما برای تعلق و ترس از طرد شدن پیوند می خورد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.