چگونه با کودک نق نقو رفتار کنیم ؟( قسمت سوم)

در ارتباط رفتار با کودک : من تو را دوست ندارم نداریم، من این رفتار تو را دوست دارم، و این رفتار باید دقیقا برای کودک مشخص باشد من اینطور حرف زدن تو را دوست ندارم یا شنیدن نق زدن برایم سخت و اذیت کننده هست

کودکان نق نقو مهارت های ارتباطی را بلد نیستند

یکی از اقدامات موثری که می تونید انجام دهید، ثبت نام بچه در کلاس آموزشی مطمئن و معتبری که مهارت های زندگی ویژگی کودکان را آموزش میدهد است.

ارتباط موثر، مهارت کودک را بسیار بالا برده و تقریبا مشکل غرغر کردن و نق نق کردن کودکان را برای شما حل می کند. به شرطی که شما هم در خانه نق یا غر نزنید.

به این نکته توجه کنید که :

همینطور هر زمان که کودک خوب صحبت میکند تا حد ممکن به تقاضا هایش پاسخ مثبت بدهید. برایش وقت بگزارید و به او نشان دهید که برای شما مهم است و وقتی خوب حرف میزند یعنی نق نمیزند میتواند ارتباط بهتری داشته باشد.

به هیچ وجه به کودکی که نق میزند حمله نکنید. هیچوقت این جملات را به کودک نگویید که “عین بچه کوچولوها حرف میزنی” چون تحقیرش میشود و کودک اعتماد به نفسش را از دست میدهد.

فقط بچه های لوس نق میزنن نکنه تو هم لوسی؟

هیچ کس بچه های لوس رادوست ندارد” این گونه تهدیدش می کنید که دوست داشته نمیشود و حس خشم و انتقام  را در او بیدار می کنید. یا به او نگویید” که وای بازم نق برو تو اتاقت حوصله تو ندارم” حس طرد شدن دوست داشتنی نبودن را به بچه ندهید.

تنبیه صد در صد اینجا ممنوع  است. در عوض به کودکتان بگویید “وقتی نق میزنی من دلم می خواهد فرار کنم تا نشنوم شنیدن نق زدن برای همه سخت است” یا بگویید “من اصلا اینطوری حرف زدن را دوست ندارم ” توجه کنید اشاره به رفتار کودک داریم نه خود کودک.

لازم به ذکر هست که :

من تو را دوست ندارم نداریم، من این رفتار تو را دوست دارم، و این رفتار باید دقیقا برای کودک مشخص باشد من اینطور حرف زدن تو را دوست ندارم یا شنیدن نق زدن برایم سخت و اذیت کننده هست.

“ممکن هست جمله­ات را اینطوری به من بگویی” و خودتان جمله­ی بچه را درست کنید و از او بخواهید که آن را تکرار کند و وقتی جمله را درست گفت تشویقش کنید و به او توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *