آیا برای عشق باید ازدواج کرد یا برای پول؟ (پارت اول)

آیا برای عشق باید ازدواج کرد یا برای پول؟

ازدواج ازدواج: آنچه واقعاً با پول می توان در روابط عاشقانه خرید. با پول نمی توان عشق خرید، اما پول شانس یافتن عشق را افزایش می دهد و عشق نیاز به پول را کاهش می دهد. درآمد بالاتر با غم و اندوه روزانه کمتر همراه است اما شادی روزانه بیشتر نیست. یک شریک عاطفی نباید […]


ازدواج

ازدواج: آنچه واقعاً با پول می توان در روابط عاشقانه خرید.

با پول نمی توان عشق خرید، اما پول شانس یافتن عشق را افزایش می دهد و عشق نیاز به پول را کاهش می دهد.

درآمد بالاتر با غم و اندوه روزانه کمتر همراه است اما شادی روزانه بیشتر نیست.

یک شریک عاطفی نباید وسیله ای برای موفقیت شما باشد، بلکه باید شریکی باشد که با او شکوفایی مشترک داشته باشید.

من قبل از اینکه جانم را به خاطر آن بفروشم بدنم را به پول می فروختم. -یک زن

عشق و پول در انتخاب های عاشقانه نقش مهمی دارند. اگرچه ممکن است دوست نداشته باشیم آن را اعتراف کنیم، اما اغلب به سمت افراد ثروتمند جذب می شویم، به این امید که از مزایای ثروت آنها لذت ببریم. با این حال، پیشنهاد پرداخت مستقیم برای عشق یا رابطه جنسی برای بسیاری توهین آمیز و مبتذل خواهد بود. آیا انتخاب های عاشقانه باید ملاحظات مالی داشته باشند؟

آنچه زنان در مورد پول و عشق می گویند

در اینجا نقل قول های تصادفی (که بیشتر در Reddit ظاهر می شود) از زنان، در مورد پول و عشق آورده شده است.

من با زنی آشنا شدم که با یکی از ثروتمندترین خانواده های دنیا ازدواج کرده بود. یک روز در یک سفر با هواپیما، او در کنار یک مرد کاملا معمولی با شغلی کاملا معمولی نشسته بود که فردی راحت و مهربان بود. آن ها عاشق شدند. او شوهرش را ترک کرد، با یک مرد معمولی ازدواج کرد و آنها پس از سال ها زندگی مشترک هنوز عاشق هستند.

«هیچ چیز در زندگی رایگان نیست. ازدواج با او فقط برای پول به این معنی است که شما خریده شده اید و فروخته شده اید. او انتظار سطح معینی از عملکرد را از خرید جدیدش خواهد داشت (نه فقط رابطه جنسی) وگرنه شما بیرون از خانه خواهید بود.”

صادقانه بگویم، من از خرید و فروش بدم نمی آید. ازدواج خود یک معامله است. من انتظاری از مرسدس یا چیزی از این دست ندارم. ازدواج همچنان مشکلاتی خواهد داشت، پول یا بی پولی، پس چرا که نه؟

من مطلقاً از ازدواج نکردن با یک مرد ثروتمند پشیمان نیستم.

“اگر یک رابطه عاشقانه نداشته باشید، پول استرس ازدواج را کاهش نمی دهد.”

ازدواج با یک مرد ثروتمند اشکالی ندارد. اما برای عشق، افتخار، احترام و سازگاری ازدواج کنید

پول زندگی شما را شاد نمی کند. تا زمانی که بیشتر بخواهید آن را راحت می کند. هرگز کافی نخواهد بود. کسی را پیدا کنید که شادی صادقانه را وارد زندگی شما کند. پول یک امتیاز است.

“من ترجیح می دهم با ثروتمند ازدواج کنم، قطعا. وقتی از قبل پول دارید انجام کارهای خلاقانه بسیار آسان تر است.»

شما می توانید یک رابطه، ازدواج و رابطه جنسی را بخرید. اما آیا این چیزها عشق واقعی هستند؟

پول عشق را نمی‌خرد، بلکه فرصت‌هایی را برای یافتن عشق می‌خرد.

مطالعات مربوطه

هر دختری دوست دارد با یک مرد ثروتمند ازدواج کند. دوبار انجام دادم اما چیزی که دختران را به دو گروه تقسیم می کند، این سوال است: آیا شما اول به پول فکر می کنید و سپس عشق، یا برعکس؟ -هدی لامار

“پول فقط دختران تنبل را تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی یک زن سخت کار می کند، یک مرد پولدار یک جایزه است، نه نردبانی برای ارتقا.” -ناشناخته

مطالعات مختلف نشان می دهد که پول نقش مهمی در انتخاب یک شریک عاشقانه دارد. در یک نظرسنجی، حدود ۵۶٪ از آمریکایی ها گفتند که آنها شریکی را که امنیت مالی ایجاد می کند، به احساس “سر به پاشنه” بودن در عشق ترجیح می دهند (۴۴٪). به همین ترتیب، در یک نظرسنجی دیگر، ۷۵ درصد از زنان گفتند که بدون شغل با مردی ازدواج نمی کنند. از قضا، ۹۱ درصد از زنان مجرد گفتند که به خاطر عشق به پول ازدواج می کنند.

یک توضیح احتمالی برای این نتایج به ظاهر متناقض این است که اکثریت قریب به اتفاق زنان برای عشق ارزش بیشتری نسبت به پول قائل هستند، مگر اینکه امکانات مالی کمتر از یک آستانه مشخص باشد. مردی که شغلی ندارد، زیر آستانه مالی قابل قبول اکثر مردم است و احتمالاً نمی تواند شکوفایی شخصی را در شرکای خود پرورش دهد که بهترین ها را از یکدیگر به ارمغان می آورد.

ادراکات ایده آل از روابط عاشقانه برای عشق ارزش بسیار بیشتری نسبت به پول قائل هستند، اما وقتی با واقعیت مواجه می شوند، اکثر مردم آماده سازش هستند. این توضیح می دهد که چرا یک نظرسنجی نشان می دهد که نسل متولد بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۰ تنها گروهی است که عشق را به جای پول انتخاب می کند (۵۴٪). در سنین جوانی، زمانی که ملاحظات واقع بینانه هنوز قدرتمند نیستند، ایدئولوژی برجسته تر است.

مقاله ای در Psychologia حقایقی مبتنی بر علم را در مورد پول، عشق و شادی ارائه می دهد. در اینجا چندین مورد قابل توجه ذکر شده است:

درآمد بالاتر با غم و اندوه روزانه کمتر همراه است اما شادی روزانه بیشتر نیست.

بسیاری از زنان ترجیح می دهند با مردان ثروتمند ازدواج کنند و با فرزندان خود در خانه بمانند.

هرچه درآمد شما بیشتر باشد، احتمال بیشتری برای یافتن عشق وجود دارد.

بحث در مورد پول بهترین شاخص طلاق است.

بسیاری از مردم جذب کسانی می شوند که بودجه خود را به طور مؤثر مدیریت می کنند ولخرج کنندگان محبوب نیستند!

اینها و عوامل دیگر نشان دهنده پیچیدگی عشق و پول است. در حالی که ممکن است پول به اندازه عشق ارزش نداشته باشد، عشق در چارچوبی زنده استوار است و رشد شخصی ما در یک رابطه است. زندگی مشترک اغلب به داشتن پول کافی بستگی دارد. در تضاد بین عشق و زندگی، عشق همیشه پیروز نمی شود (Ben-Ze’ev,2019) بر این اساس داشتن ترکیبی متعادل از عشق و پول ارزشمند است.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.