چگونه شریک زندگی خود را انتخاب کنیم (قسمت اول)

چگونه شریک زندگی خود را انتخاب کنیم (قسمت اول) چگونه شریک زندگی خود را انتخاب کنیم (قسمت اول)که چرا دنبال یک فرد می گردید. دلایلتان را برای خودتان روشن کنید و ببینید ایا زمان مناسبی برای چنین انتخابی در زندگیتان است. بسیاری اوقات خواسته ها و اهداف ما تحت تاثیر خواسته ها و اهداف بقیه […]


چگونه شریک زندگی خود را انتخاب کنیم (قسمت اول) چگونه شریک زندگی خود را انتخاب کنیم (قسمت اول)که چرا دنبال یک فرد می گردید. دلایلتان را برای خودتان روشن کنید و ببینید ایا زمان مناسبی برای چنین انتخابی در زندگیتان است. بسیاری اوقات خواسته ها و اهداف ما تحت تاثیر خواسته ها و اهداف بقیه مثل خانواده یا دوستان قرار می گیرد. از این مساله اگاه باشید و بررسی کنید که ایا واقعا خودتان می خواهید یا خواسته تان تحت تاثیر و وابسته به انتظارات بقیه است. درنهایت این شما و تنها شمایید که در رابطه قرار میگیرو و نه اطرافیانتان.

مثلا گاهی دوستان یا خانواده به نیت خیرخواهی شما را به رابطه با فرد خاصی ترغیب و تشویق می کنند و نمی گذارند که شما درست در این باره بیندیشید. شما هم ممکن است برای خوشایند انها از علایق و منافع خودتان چشم پوشی کنید. به یاد داشته باشید که شما والدینتان نیستید شما دوستانتان نیستید شما فردی با علایق و خواسته های متفاوتید. فقط وقتی وارد رابطه ای شوید که حس کنید برای ان اماده اید.

امادگی داشته باشید. اگر با فردی مواجه شدید که بیشتر ایدئالهای شما را دارد برای ابراز علاقه و احساسات خودتان زیاد معطل نکنید. بدون اینکه عجله کنید یا به او فشار وارد کنید توجه خود را به نحوی به او نشان دهید.

از او تعریف کنید. یک تعریف ساده و صادقانه. واقعا این تعریف را باور داشته باشید تا شکل متملقانه یا فیکی پیدا نکند.

صبور باشید و درک متقابل داشته باشید. ساختن یک رابطه صحیح و طولانی چالش ساده ای نیست. برای اینکه رابطه رشد کند و محکم بماند دو طرف باید صبور باشند و یکدیگر را درک کنند. وجه مثبت این مساله این است که حتی اگر رابطه ای به شکست و جدایی انجامید همیشه می توانید از تجربیاتتان یاد بگیرید و رشد کنید.

اشتباهات را ببخشید و از لغزشها درس بگیرید. بخشیدن طرف مقابل همیشه بهتر از این است که در یک جدال ارتباطی دنبال برنده شدن باشید و جذابیت خودتان را برای طرف ازدست دهید. عاقل باشید و در دعواها دنبال قدرت نباشید. حتی درپی این نباشید که طرفتان به خاطر کاری که با شما کرده از شما عذرخواهی کند در این حالت کمی عزت نفس و کم تحملی خود را نشان می دهید. به جای اینکه همواره انتظار داشته باشید که طرف مقابلتان ازتان عذرخواهی کند اجازه دهید که او هروقت که خواست به صورت واقعی و خودجوش چنین کند.

خودتان باشید. درمورد علایق و نحوه برخوردتان با طرف صادق باشید نه اینکه برای جذب او نقش بازی کنید. در طولانی مدت این تظاهرات فیک کارساز نیستند و رابطه خراب می شود.

بدانید که بسیاری از ادمهای خوب اکنون در رابطه هستند. با این حال هنوز افرادی هم که درجستجو باشند هستند. اگر ۵ درصد افراد هم سن و سال شما فعلا مجرد هستند و دربین ان ها هم ۱۰ درصدشان برای شما مناسب باشند بنابراین درحال حاضر ۱۰درصد از ۵درصد یعنی ۵ نفر در هزار نفر برای شما مناسب خواهند بود. بنابراین صبور باشید و درجستجو تا فرد مناسبتان را پیدا کنید.]

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.