انحراف جنسی سادیسم و مازوشیسم

 انحراف جنسی سادیسم و مازوشیسم دو انحراف جنسی سادیسم و مازوشیسم در واقع از عمومی ترین و بزرگ ترین انحراف های جنسی است . این دو شکل از انواع غیر طبیعی میل جنسی می باشند که در میان مردم رواج بیشتری داشته و مبتلایان به ان فراوان تر اند و این دو عبارت اند از […]


 انحراف جنسی سادیسم و مازوشیسم

دو انحراف جنسی سادیسم و مازوشیسم در واقع از عمومی ترین و بزرگ ترین انحراف های جنسی است . این دو شکل از انواع غیر طبیعی میل جنسی می باشند که در میان مردم رواج بیشتری داشته و مبتلایان به ان فراوان تر اند و این دو عبارت اند از ازار دادن و شکنجه کردن مفعول جنسی سادیسم و حالت عکس ان یعنی از شکنجه ودزد لذت بردن مازوشیسم کرافت اه بینگ این دو حالت را سادیسم یا دگر ازاری مازوشیسم یعنی ازار دوستی نامیده است .

کسانی دیگر از برای نمایاندن شکنجه و ازار دادن و لذتی که از ازار و شکنجه حاصل می شود اصطلاحی دیگر را به کار برده اند که می باشد اما این اصطلاح در قبال دو اصطلاحی که نخست ذکر کردیم موفقیتی نیافته و مورد رواج قرار نگرفتند .

وجه خفیف دگر ازاری سادیسم در افراد سالم و طبیعی دیده می شود و شاید این وجه خفیف را بتوان هم چون نگاه و ملامسه که از پیش در امدهای عمل طبیعی جنسی می باشند لازم شمرد . به طور کلی میل جنسی در اغلب مردم و اکثر موارد با نوعی تجاوز وتحکم امیخته است . از نظر گاه توجیه بیو لوژیکی مفهوم این حالت ان است که این چنین افرادی می خواهند مقاوت و خودداری مفعول جنسی را نه تنها با نوازش و ملاعبه بلکه با اعمال تجاوز گونه و تحکم ما با نه یی در هم بشکنند .

به این جهت است که سادیسم نوعی حالت تعرض از میل جنسی است که صورت و وضع مستقلی پیدا کرده است . در جریان زندگی روزمره سادیسم رفتار و حالت تجاوز کارانه یی را که همراه با تحکم باشد پیدا کرده است . این تحکم و تجاوز که با شکنجه و ازار همراه است با اعمالی جنون امیز ودیوانه وار نسبت به مفعول جنسی اعمال می شود و غایب هدف ان نیز رسیدن به یک هدف جنسی غیر طبیعی است .

مازوشیسم نقطه مقابل سادیسم است در این جا شخص گذشته از ان که هیچ تعرض و تحکمی به جفت به جفت جنسی خود نمی کند بلکه دوست دارد تا مورد تعرض و تحکم و شکنجه نیز واقع شود و از جانب مفعول جنسی خود دچار خسارت های مادی و معنوی گردد .

می توان چنین گفت که در این مورد تنها شکل سادیسم است که واژگونه شده وجای خود را به عکس تغییر داده است به این تفسیر که مازوشیسم شکلی از سادیسم است که متوجه خود فرد شده است و شخص ان چه را که در حالت سادیسم نسبت به دیگران انجام داده و روا می دارد نسبت به خودش جایز می داند بر اثر تحقیقات و کاوش های فراوانی که شده است جلوه های مختلف و گونا گونی از حالات غیر طبیعی این انحراف شناخته شده است که اهمیت ان را بیش از ان چه که به تصور رسد جلوه گر می نماید .

 

این دو انحراف در میان انحراف ها یا حالات غیر طبیعی دیگر مقام مخصوصی کسب کرده است چون اساس ان ها دو حالت مختلف و متضاد تعرض و تجاوز و تحمل و تمکین است . هر گاه در تاریخ و تمدن تعمق شود در این باره حقایق بسیاری دست گیر می شود در این باب که میان میل جنسی با تجاوز و تعدی روابط زیادی موجود است .اما در تشریح و کوششی برای باز شناخت این روابط هنوز کسی از ذکر و یاد کرد عوامل متجاوزانه لی بی دو پیش  تر نرفته است .

مطابق نظر برخی از محققان وجه تعرض و تجاوزی که با میل جنسی امیخته است از بقایای دوران توحش می باشد و هم چنین این مساله ثابت شده است که تحکم وتجاوز از نظر گاه علم موجود شناسی به تامین نیازمندیهای مختلف کمک های بسیاری کرده است.

در این جا ناگزیر از تذکار این موضوع می باشم که این بحث کوتاه به هیچ روی از برای تفسیر و توضیح این انحراف و حالت غیر طبیعی کافی نمی باشد چون در این انحراف عوامل روحی بسیاری دخالت دارند که در هم شده و این چنین حالتی را تشکیل داده اند اما با تمام این اوصاف اجبارا به همین بسنده می شود .

در این حالت غیر طبیعی ان چه که بسیار جالب و جای شگفتی است حالت و یا انحراف ترکیبی سادیسم ومازوشیسم می باشد یعنی فردی هر دو حالت تعرض و تجاوز و تحمل و تمکین را دارا باشد هم از شکنجه کردن و ازار دیگران تلذذ خاطر حاصل نماید و هم از شکنجه دیدن و ازار بردن چه به وسیله خود و چه به وسیله دیگران کسب لذت نماید .

اغلب در هنگام روابط جنسی یک سادیست که از شکنجه جفت جنسی خود لذت می برد در عین حال خود نیز از ازار و شکنجه دیدن سرشار از مسرت و لذت می گردد به همین جهت یک سادیست از تمایلات مازوشیستی بی بهره نیست.

اما به هر حال در چنین وضعی در هر فردی یکی از این د.و حالت غیر طبیعی تاب و توان بیشتری دارد و همان کشش و نیروی بیشتر است که وضع جنسی مسلم وانحراف اصلی کسی را معین می سازد . در چنین صورتی است که تمایلات غیر طبیعی جنسی که بایستی در دو فرد جدا از هم به ظهور رسند در یک شخص واحد گرد می ایند و این مساله از نظر جسمی اهمیت نظری فراوانی دارد از سویی دیگر بایستی ربطی میان دو جنسی بودن ادمی با جمع تمایلات سادیستی و مازوشیستی در یک فرد را در نظر گرفت . در روان کاوی این دو حالت متضاد را با دو کلمه فاعلی و مفعولی نیز توجیه می نمایند .

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.