بررسی ابعاد روان شناختی آرام ماندن زمانی که مورد انتقاد از جانب دیگران قرار می گیرید.

  دلایل حیاتی برای استقبال – به جای مقاومت – از انتقاد وجود دارد. اگر با اعتبارسنجی خود مبارزه کنیم، ممکن است در واکنش به انتقاد شدن، احساس اضطراب یا عصبانیت کنیم. علیرغم اینکه انگیزه آنها مشکوک است، ممکن است یک حقیقت مفید و قابل اجرا در انتقاد یک فرد متخاصم وجود داشته باشد. انتقاد […]


 

دلایل حیاتی برای استقبال – به جای مقاومت – از انتقاد وجود دارد.

اگر با اعتبارسنجی خود مبارزه کنیم، ممکن است در واکنش به انتقاد شدن، احساس اضطراب یا عصبانیت کنیم.

علیرغم اینکه انگیزه آنها مشکوک است، ممکن است یک حقیقت مفید و قابل اجرا در انتقاد یک فرد متخاصم وجود داشته باشد.

انتقاد می تواند شما را از نیاز به توسعه بیشتر مجموعه مهارت هایی که فکر می کردید کافی است آگاه کند.

“احتمالاً حق با شماست، اما من به کمی زمان نیاز دارم تا در مورد چگونگی اصلاح آن فکر کنم.

هیچ کس از انتقاد شدن لذت نمی برد. به اندازه ای که همه ما از دوران کودکی باقی مانده ای از شک و تردید به خود داریم، یادآوری آن به سختی سرگرم کننده است. اگر زمانی که به نظر می‌رسد کسی قضاوت یا شایستگی ما را زیر سوال می‌برد، همچنان با اعتبارسنجی خود مبارزه می‌کنیم، این واکنش منفی می‌تواند زنگ خطری را در ما ایجاد کند.

در لحظه، احساس آرامش و اعتماد به نفس ما مختل می شود. اما لازم نیست اینگونه باشد. اگر انتقاد دیگران را به عنوان فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خود، «انتقادکننده» یا رابطه‌ای که اکنون با آن‌ها داریم تجدید نظر کنیم، در واقع می‌توانیم از آن قدردانی کنیم.

نویسندگان مرتباً بر تمایز بین نقد سازنده و نقد مخرب تأکید کرده اند. و دومی، انتقادهای تحقیرآمیز که فاقد پیشنهادهای مبتنی بر واقعیت در مورد چگونگی بهبود عملکرد یا نمایش بدخواهی نسبت به خود و دیدگاه متضاد ما هستند، به طور قاطع رد می شوند

با این حال، در اینجا، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که آیا ممکن است حقیقتی قابل عمل در آنچه منتقد مدعی است وجود داشته باشد – مستقل از انگیزه های احتمالی مشکوک آنها.

نویسندگان در مورد این موضوع همچنین این واقعیت روانشناختی تاسف بار را حذف یا کم اهمیت جلوه داده اند که اکثر مردم تمایلی به پذیرش انتقاد ندارند، زیرا به طور ناخودآگاه، سیستم دفاعی آنها تلاش می کند از آنها در برابر هر چیزی که عزت نفس آنها را تهدید می کند محافظت کند.

فراتر از این تمایل، این تمایل نیز وجود دارد که همان ویژگی‌های منفی که ما به آن‌ها متهم شده‌ایم را به متهم بازگردانیم. و هر دوی این موارد احتمالی کلید درک این موضوع هستند که چرا بسیاری از ما به تکرار اشتباهات خود ادامه می دهیم حتی پس از اینکه (به طور غیر رسمی؟) به طور صریح از آنها مطلع شده ایم.

با این حال، مهم است که بدانیم – چه با نیت خوب یا نه – باید سعی کنیم بازخورد ناخوشایند را به طور عینی درک کنیم و از آنچه به طور غریزی ممکن است در ابتدا احساس کنیم مجبور به مبارزه با آن هستیم استقبال کنیم.

چهار دلیل برای استقبال از نقد

در اینجا چهار دلیل وجود دارد که باید از انتقاد به دلیل ترس از آسیب رساندن، ترساندن یا دشمنی شما از انتقاد دوری نکنید. توجه داشته باشید که همه این توضیحات مربوط به این است که منتقد شما فرصتی برای ارزیابی مجدد کاری که انجام داده‌اید و فرضیات احتمالی نادرست یا نتیجه‌گیری‌های اشتباهی که ممکن است به اشتباه گرفته باشید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

هرچه بیشتر بتوانید انتقاد را به طور انعکاسی قبول کنید (در مقابل پذیرش آن)، به احتمال زیاد از آن سود خواهید برد. باید اضافه کرد که این انتقاد چه به صورت حرفه ای و چه شخصی متوجه شما باشد، هر یک از مزایای آن پیامدهایی برای عملکرد شما در هر دو زمینه دارد.

نیازی به گفتن نیست، دیدگاه دیگران نسبت به شما ممکن است نامعتبر یا نامعتبر باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که ارزش بررسی کردن را ندارد. با وجود اینکه در نهایت از آن مستثنی شده‌اید، می‌توانید با دیدی باز به شایستگی‌های آن بسنجید

در اینجا برخی از مزایای کلیدی انتقاد آورده شده است:

  1. ۱٫ انتقاد می تواند آگاهی شما را از نیاز به توسعه بیشتر مجموعه مهارتی که فکر می کردید برای کار(های) مورد نظر کافی است، افزایش دهد. منتقد ممکن است مواردی را که هنوز به آن توجه نکرده بودید یا دانشی را که هنوز ندارید مطرح کند. و تمایل شما به یادگیری چیزهای جدید می تواند کار شما را کارآمدتر، دقیق تر، دقیق تر و به روزتر کند.

اگر واقعاً به چیزی اهمیت می‌دهید، نمی‌خواهید در زمانی که به طور بالقوه می‌توانید کارتان را بهتر از آنچه که در حال حاضر انجام می‌دهید، روی کارها استراحت کنید. به‌علاوه، تلاش برای بهبود مهارت‌ها و عملکرد شما ارتباط تنگاتنگی با دستیابی به اهداف و آرزوهای بلندمدت شما دارد.

  1. ۲٫ انتقاد از محل کار می تواند شما را قادر سازد نسبت به رقبای خود یک مزیت رقابتی به دست آورید، خواه برای افزایش حقوق، پاداش یا ترفیع باشد. اگر نمی‌خواهید به دلیل عقب ماندن عملکردتان از دیگران بگذرید، پذیرا بودن بازخورد بسیار ارزشمند است – و صرف نظر از اینکه چگونه یا از چه کسی ارائه شده است.

به هر حال، دانستن اینکه چرا عملکرد شما ممکن است کوتاه باشد، می تواند به شما در رفع نواقص آن کمک کند.

در مسائل شخصی نیز، اگر می خواهید بیشتر مورد قدردانی و احترام دوستان، خانواده و آشنایان قرار بگیرید، هر گونه بازخوردی از آنها در مورد محدودیت ها در نحوه برخورد یا انجام تعهدات و مسئولیت های خود می تواند ضروری باشد.

  1. ۳٫ انتقاد می تواند به شما کمک کند نقاط کور خود را بشناسید. غافل از اینکه، تقریباً همه ما عادت‌های بدی را در خود ایجاد می‌کنیم – عادت‌هایی که ناخواسته ممکن است دیگران را آزار دهد، بی‌حساسیت‌های ما را آشکار کند، یا به رضایت، نادانی یا خودبزرگ بینی ما خیانت کند.

چه در ابتدا چنین بازخوردهای نامطلوبی شما را غمگین، مضطرب، عصبانی یا خشمگین کند، رد کردن این انتقاد صرفاً به این دلیل که از احساساتی که در شما ایجاد می‌کند خوشتان نمی‌آید، احمقانه یا احمقانه – و قطعاً غیرعاقلانه است.

  1. انتقاد به طور غیرمستقیم می تواند به شما کمک کند نسبت به دیگران دلسوزتر، کنجکاوتر و فهمیده تر باشید. این می تواند روابط شما را تقویت کند و شما را نسبت به مرزها، نیازها و انتظارات آنها بیشتر آگاه کند.

و اگر طرف مقابل شما شریک زندگی شما باشد، می تواند به آن رابطه منحصر به فرد کمک کند که انعطاف پذیرتر، از نظر احساسی ایمن و قابل اعتمادتر و صمیمی تر شود

نکاتی در مورد اعتباربخشی بیشتر در مواجهه با انتقاد

  1. به خود بگویید – مکرراً، تا زمانی که ثابت شود – هر اشتباهی که مرتکب شده اید بهترین قضاوت شما را در آن زمان نشان می دهد. تاکید کنید که به خودی خود بی توجهی های شما به معنای ناتوانی فکری نیست.

به عنوان یک قیاس، در نظر بگیرید که هیچ کس اولین پیش نویس یک ترکیب را به درستی دریافت نمی کند. در نتیجه، اگر زمان کافی برای اصلاحات و اصلاحات به خود اختصاص دهید، نسخه بعدی شما موفق‌تر خواهد بود – واضح‌تر، تاکیدی‌تر و قابل درک‌تر.

حتی اگر در نهایت تصمیم بگیرید که موضوعی که روی آن می نویسید به سادگی بالاتر از سطح مقطع تحصیلی شماست (مکانیک کوانتومی، شاید؟)، تلاش های شما به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که ممکن است هنوز بخواهید روی چه چیزی کار کنید یا به طور کلی آن را رها کنید. در هر صورت شما چیزی را یاد خواهید گرفت که قبلاً ممکن است از شما فرار کرده باشد.

 

  1. انتقاد را شخصی نگیرید. زیرا انجام این کار عموماً درک نادرست از انگیزه های طرف مقابل در اشاره به برخی نادرستی است که اصلاح یا اصلاح آن برای شما مفید است

مطمئن شوید که هدف طرف مقابل را از ارائه بازخورد به شما درک کرده اید، به خصوص اگر این بازخورد خوش خیم باشد و با احترام انجام شود. یا از آنها بپرسید که در هنگام قضاوت نامطلوب شما چه چیزی در ذهن داشتند. اما مهمتر از همه، مراقب باشید که اجازه ندهید هیچ یک از ناامنی های دردسرساز شما بر پاسخ شما حاکم باشد.

  1. نگرش باز (در مقابل واکنش تدافعی) را پرورش دهید، زیرا در غیر این صورت حذف هر چیزی ارزشمند از انتقاد غیرممکن خواهد بود.