بررسی ارتباط بین اختلال ADHD و خستگی مزمن در افراد مبتلا

بررسی ارتباط بین اختلال ADHDو خستگی در افراد مبتلا

ارتباط بین اختلال ADHD و خستگی ارتباط بین اختلال  ADHD و خستگی: تحقیقات نوظهوری در مورد ارتباط  ADHD خستگی وجود دارد. صرفاً مقابله با مشکلات مربوط به ADHD هر روز خسته کننده است. راه هایی برای مدیریت ADHD بزرگسالان وجود دارد که برای مغز فشار کمتری دارد و می تواند انرژی ذهنی را آزاد کند. آیا […]


ارتباط بین اختلال ADHD و خستگی

ارتباط بین اختلال  ADHD و خستگی: تحقیقات نوظهوری در مورد ارتباط  ADHD خستگی وجود دارد.

صرفاً مقابله با مشکلات مربوط به ADHD هر روز خسته کننده است.

راه هایی برای مدیریت ADHD بزرگسالان وجود دارد که برای مغز فشار کمتری دارد و می تواند انرژی ذهنی را آزاد کند.

آیا تا به حال از این جمله استفاده کرده اید که “فقط فکر کردن به آن من را خسته می کند”؟ بنا به گزارش ها، هنری فورد چیزی در این زمینه گفت: «اندیشیدن کار سختی است. شاید این دلیلی باشد که تعداد کمی از آنها درگیر آن هستند.» این تصور که فکر کردن یک فعالیت بدنی شدید است، حقیقتی دارد، که شاهد آن این است که مغز انسان حدود ۲ درصد وزن کل بدن ما را تشکیل می دهد، اما حدود ۲۰ درصد از انرژی بدن را مصرف می کند.

ارتباط بین این فاکتوئیدهای جالب در یک پست در مورد ADHD بزرگسالان چیست؟ خوب، شواهد فزاینده‌ای وجود دارد، هرچند هنوز قطعی نیست، مبنی بر ارتباط بین گزارش‌های خستگی و ADHD در بزرگسالان. این ارتباطات در بررسی مضامین پست‌های رسانه‌های اجتماعی، گزارش‌های خستگی در میان بزرگسالان مبتلا به ADHD، و افزایش تایید علائم ADHD در بین افراد مبتلا به خستگی مزمن. احتمالاً منابع متمایز دیگری از خستگی، مانند مشکلات خواب، که در بزرگسالان مبتلا به ADHD رایج است، یا هر شرایط سلامتی که بزرگسالان مبتلا به ADHD ممکن است به دلیل نظارت ضعیف بر سلامت در معرض خطر بالایی باشند، وجود دارد. خستگی همچنین اثر بسیاری از محرک های تجویز شده است زیرا در اواخر روز از بین می روند.

چرا خستگی در ADHD بزرگسالان بسیار رایج است؟

با این حال، هدف این بحث تمرکز بر برخورد با ADHD بزرگسالان به عنوان منبع خستگی است. من زیرنویس را – دو برابر سخت‌تر به نصف – از مرحوم استیو کپس، پزشکی که در ADHD بزرگسالان متخصص بود، برداشتم. این عبارت عنوان یکی از سخنرانی های او بود که در اولین ملاقات ما سخاوتمندانه با من در میان گذاشت. اگرچه بسیاری از توصیف های به همان اندازه مناسب از ADHD بزرگسالان وجود دارد، من هنوز به توصیف بهتری برخورد نکرده ام.

ارتباط این نقل قول برای بحث در مورد خستگی این است که زمان، تلاش و انرژی – به ویژه نیروی مغزی – که برای مدیریت یک روز صرف می شود احتمالاً برای بزرگسالان مبتلا به ADHD بیشتر از سایر افراد است. عملیات مغز فیزیکی هستند و انرژی مصرف می کنند. بنابراین، مسائل عادی، مانند بحث داخلی در مورد اینکه آیا باید دکمه چرت زدن (دوباره) را فشار داد، به کلاس رفت یا رد شد، یا اینکه چگونه به خود انگیزه داد تا کاری را که باید انجام دهد به جای آنچه که می‌خواهد انجام دهد، تمام می‌شود. سوخت ذهنی

مفهوم بار شناختی – فشار بر حافظه کاری فرد – مفهومی مفید است، زیرا حافظه کاری یکی از زمینه های اصلی مشکل در ADHD بزرگسالان است. حافظه کاری مانند ایستگاه نگه‌داری و مرتب‌سازی مغز است که اطلاعات را دریافت می‌کند و تصمیم می‌گیرد با آن چه کاری انجام دهد. حافظه کوتاه مدت یک مؤلفه است، اما تصمیم گیری و مدیریت هیجانی هم همینطور است – هم احساسات و انگیزه تنظیم کننده بالا و هم پایین با احساسات ارتباط تنگاتنگی دارند – و همه این فرآیندها رفتار را از جمله شروع کار، تداوم، و/ یا سوئیچینگه دایت می کنند.

یک فرار مغزهای رایج، مفهوم عاشقانه چندوظیفه ای است. حتی اگر آن را همان طور که هست در نظر بگیریم – تک وظیفگی سریالی یا پرش به عقب و جلو بین کارهای رقیب – هر پرش عوارض منحصر به فردی دارد که به مرور زمان بر مغز آسیب وارد می کند و منجر به خستگی ذهنی و جسمی می شود. به یاد داشته باشید، ذهنی نیز جسمی است. این مانند شوخی کمدین استیون رایت در مورد به اشتراک گذاشتن رانندگی با یک دوست در طول یک سفر متقابل کانتری است: “ما هر نیم مایل عوض می کردیم.”

به طور مشابه، وقتی نوبت به یک برنامه روزانه می رسد، «بالا دادن به آن» نکات تصمیم گیری زیادی را معرفی می کند. غالباً بین یک کار اولویت دار با بازدهی معوق و چیزی که فوراً مطلوب یا حداقل قابل دستیابی است، هر چند با زمان کمتر، کشمکش وجود دارد. این مبارزه مکرر دستور دیگری برای تخلیه است که گاهی اوقات “خستگی انتخاب” نامیده می شود.

چگونه خستگی را در بزرگسالان مبتلا به ADHD کاهش دهیم؟

راه های موثری برای مداخله در مشکلاتی که بزرگسالان مبتلا به ADHD با آن مواجه هستند وجود دارد. داروها می توانند مفید باشند (اگرچه مهارت ها در قرص ها اجتناب ناپذیر نیست). راهبردهای مقابله ای در درمان های غیرپزشکی و روانی-اجتماعی راه حل های شناخته شده ای هستند – مدیریت زمان، برنامه ریزی، سازماندهی، و تقویت پیگیری مداوم تر. موردی است که دانش باید با استراتژی هایی برای اجرای این مهارت ها همراه باشد. هدف ایجاد خودکارهایی نیست که کارها را یکسان انجام می‌دهند، بلکه هدف این است که نیروی مغز را از خواسته‌های معمول زندگی روزمره حفظ کنیم و بتوانیم آن را به سمت تلاش‌های انتخابی خود، به‌ویژه نقاط قوت شخصی هدایت کنیم.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.