کمک به فرد افسرده

کمک به فرد افسرده : بهترین راه برای کمک به فردی که افسردگی دارد چیست؟ بهترین راه برای کمک به فردی که افسرده است این است که او را برای درمان نزد یک درمانگر ببرید. راه های بسیار دیگری برای کمک وجود دارد. یکی این است که بی سر و صدا به انجام کارهای روزمره […]


کمک به فرد افسرده : بهترین راه برای کمک به فردی که افسردگی دارد چیست؟ بهترین راه برای کمک به فردی که افسرده است این است که او را برای درمان نزد یک درمانگر ببرید. راه های بسیار دیگری برای کمک وجود دارد. یکی این است که بی سر و صدا به انجام کارهای روزمره زندگی که معمولاً برای فرد مبتلا به افسردگی طاقت فرسا به نظر می رسد، بپردازید.

از آنجایی که افسردگی را می توان به عنوان تعطیلی رفتاری در نظر گرفت، فعال سازی رفتاری مهم است، حتی اگر این اختلال انگیزه را از بین ببرد. برای حمایت از فعالیت منظم، بهتر از یادآوری ورزش کردن به کسی، دادن یک ژاکت به او و بیرون بردن او برای پیاده روی است.

ورزش، نور خورشید و همراهی همگی اثرات ضد افسردگی دارند. تغییر منظره هم همینطور. ایجاد برنامه های روتین مانند زمان خواب منظم مفید است. همچنین حفظ ارتباط اجتماعی منظم با فردی که افسرده است مهم است.

موثرترین درمان های طبیعی برای افسردگی چیست؟

مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که رژیم غذایی ضد التهابی و متابولیکی عملکردی، ورزش منظم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حمایت اجتماعی و همراهی، خواب و رابطه جنسی بر علائم افسردگی تأثیر دارند. همه روش‌های کم‌هزینه و غیرتهاجمی برای تسکین هستند که نیازی به نسخه ندارند. همه در واقع به رفاه عمومی همه مردم در هر زمان کمک می کنند.

در مطالعات علمی متعدد، رژیم غذایی سالم حاوی مجموعه‌ای از ترکیبات ضد التهابی که معمولاً در میوه‌ها، سبزیجات و ماهی‌های چرب یافت می‌شود، با نرخ پایین‌تر افسردگی مرتبط است. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که بیماران افسرده که به طور تصادفی به رژیم غذایی با کربوهیدرات، قند و گوشت های فرآوری شده کاهش یافته اختصاص داده شده اند، علائم کمتری را نسبت به افرادی که رژیم غذایی استاندارد غربی مصرف می کنند، گزارش می کنند. به یاد داشته باشید، افسردگی متابولیسم اولیه بدن را مختل می کند.

فعال سازی رفتاری نوعی درمان است که نیازی به محدود شدن به درمانگران ندارد: این شامل مقابله با اثرات افسردگی با تشویق بیماران به انتخاب و شرکت در فعالیت های پاداش دهنده است که لذت لازم را به زندگی می بخشد. آواز خواندن در گروه کر برای تقویت سلامت روان شناخته شده است. هم آواز خواندن و هم اجتماعی شدن بر واکنش سیستم عصبی خودمختار به استرس تأثیر می گذارد. مشارکت مذهبی یکی دیگر از عوامل استرس زا ثابت شده است.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.