عدم میل جنسی مردان: دلایل پنهان عدم تمایل مردان به رابطه حنسی

عدم میل جنسی مردان

عدم میل جنسی مردان عدم میل جنسی مردان: بینش روانشناختی در مورد علل کاهش میل جنسی مردان. وقتی مردان با علاقه درگیر حرفه خود می شوند، گاهی اوقات میل جنسی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. اضطراب در مورد اختلال نعوظ یا تکیه بیش از حد به خودارضایی می تواند به عدم تمایل جنسی […]


عدم میل جنسی مردان

عدم میل جنسی مردان: بینش روانشناختی در مورد علل کاهش میل جنسی مردان.

وقتی مردان با علاقه درگیر حرفه خود می شوند، گاهی اوقات میل جنسی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

اضطراب در مورد اختلال نعوظ یا تکیه بیش از حد به خودارضایی می تواند به عدم تمایل جنسی مرد کمک کند.

درمان می تواند به حل مسائل مربوط به میل که از تعارض روانی مرد نشات می گیرد کمک کند.

این افسانه فرهنگی مبنی بر اینکه یک مرد به دلیل اینکه همسرش جذاب یا بی علاقه است، رابطه جنسی نمی خواهد، به سادگی درست نیست. زنان زیبا، تناسب اندام، مطلوب و خواستنی به طور منظم برای شکایت از شوهرانی که تمایلی به رابطه جنسی ندارند، قرار ملاقات های جنسی می گذارند.

چرا این اتفاق می افتد؟ در اینجا چهار دلیل و راه حل وجود دارد:

  1. ۱٫ کار او معشوقه اش است

هنگامی که مردان با شور و شوق درگیر حرفه خود می شوند، می توانند هیجانات جنسی را که معمولاً متوجه همسرانشان می شود، کاهش دهند. تمجیدها، پول و منیت ناشی از ستایش یا ارتقای منظم می‌تواند یک راهگشا باشد.

راه حل: به جزئیات شغل او علاقه مند باشید تا بتوانید این جنبه از زندگی او را به اشتراک بگذارید. برای به خاطر سپردن جزئیات پروژه، یک یا دو یادداشت سریع بردارید. اما همچنین درخواست کنید که هر روز یک ساعت “زمان زوج” با تلفن های همراه خاموش و هر هفته یک شب ملاقات وجود داشته باشد. همچنین: زمان صمیمیت را برای صبح در نظر بگیرید.

  1. ۲٫ خودمختاری جنسی

او نمی‌خواهد در مورد رابطه جنسی مذاکره کند، بنابراین میل خود را به معنای واقعی کلمه در دستان خود می‌گیرد. او برای پورن یا فانتزی های خودش خودارضایی می کند زیرا سریع و کارآمد است. برخی از مردان در وابستگی به شخص دیگری برای رفع تمایل خود احساس آسیب پذیری می کنند. جامعه ما مردی را ایده‌آل می‌کند که به هیچ چیز نیاز ندارد – فرد خشن، مرد مارلبورو، مردی که مسئولیتش را از کسی نگیرید. پسرها می توانند این ایده را درونی کنند که وابسته بودن باعث می شود کمتر مرد باشند. و الگوهای مراقبت قطع شده در دوران کودکی، یا غفلت از سوی والدین دائماً مشغول، می‌تواند باعث شود پسرها – و دختران – تصمیم بگیرند که نیاز خطرناک است.

راه حل: به شوهرتان بگویید که رابطه جنسی برای خوشبختی زناشویی شما ضروری است. از او بخواهید که سعی کند خودارضایی را متوقف کند تا میل شریک زندگی ایجاد شود. به خود یادآوری کنید که عدم تمایل او ممکن است شخصی نباشد، بلکه دفاعی در برابر از دست دادن دلبستگی باشد. و در مورد فراوانی صمیمیت که هر دوی شما را خوشحال می کند، توافق کنید.

  1. ۳٫ اضطراب در مورد ED، EE، و DE

اختلال نعوظ، انزال زودرس و تاخیر در انزال ممکن است دلایل مختلفی داشته باشند، اما عوامل مشترک آنها – ناامیدی، نگرانی و احساس بی کفایتی یک مرد – می تواند مسائل جنسی را بین شما متوقف کند.

راه حل برای مردان مسن: ممکن است موضوع کمتر در مورد میل جنسی پایین باشد تا اضطراب عملکرد. اما این احساسات ممکن است باعث شود که درست در زمانی که همسران یائسه‌شان نگران کاهش جذابیتشان هستند، از رابطه جنسی دور شوند. ابتدا با یک اورولوژیست قرار ملاقات بگذارید و سطح تستوسترون او را بررسی کنید. (اگر او به سیلدنافیل (ویاگرا) نیاز دارد، در مورد زمان اضافی که می تواند صرف پیشبازی شود، مشتاق باشید.) همچنین، “زمان سکسی” را بخواهید و در مورد تمایل به نوازش و برهنه شدن با هم صحبت کنید. ارگاسم خود را بخواهید و به طور بالقوه فقدان فشار اجازه پاسخ طبیعی او را می دهد.

راه حل برای مردان جوان: مردان جوانی که با این مسائل دست و پنجه نرم می کنند، با نگرانی در مورد واکنش همسرشان، اضطراب آنها را دو چندان می کند، پس ابتدا مهربان باشید. دوم، در مورد کمک گرفتن از او اصرار داشته باشید. البته زنان می‌خواهند که شریک زندگی‌شان به اوج برسد، اما افزایش انعطاف‌پذیری در مورد چگونگی این اتفاق (شاید نه در داخل واژن، بلکه گاهی دراز کشیدن در کنار هم در حالی که او با خودارضایی تمام می‌شود) باعث کاهش اضطراب او می‌شود. انزال زودرس به راحتی با سکس درمانی برطرف می شود، اما از او در مورد استفاده اش از فیلم های مستهجن بپرسید تا ببینید آیا این عاملی در ED او یا مشکل در رسیدن به ارگاسم است.

  1. ۴٫ دنیای درونی او بر غارنشین رای می دهد

یک بیمار مرد کم حرف، مهربان، که با میل جنسی کم دست و پنجه نرم می کرد، سرانجام سه جنبه از میل جنسی خود را باز کرد: یکی از آن ها یک نوجوان بی دست و پا بود که از شروع کار احساس اضطراب می کرد. بخش دوم یک مرد ۲۰ ساله و فمینیست بود که فکر می کرد رابطه جنسی برای زنان تحقیرآمیز است. جنبه سوم – غارنشین – شاخ و گرسنه برای رابطه جنسی بود. او گفت که دو شخصیت اول همیشه بر نیازهای آشکار سومی برتری می‌دادند و بنابراین با همسرش در مورد خواسته‌اش سکوت کردند. وقتی شوهر معمولاً ساکتش پیچیدگی‌هایش را آشکار می‌کرد، با هیبت گوش می‌داد، و بعداً از او پرسید که آیا ممکن است فقط یک بار با غارنشین او رابطه جنسی داشته باشد.

راه حل: از درمان روان پویشی یا تحلیل رویا استفاده کنید تا به درک ساختار درونی میل جنسی او کمک کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره تماس های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.

نویسنده:

شیما حاجی شفیعی