شناخت شریک عاطفی پیش از ازدواج

شناخت شریک عاطفی پیش از ازدواج : اگر می خواهید در زندگی زناشویی خود موفقیت لازم را داشته باشید باید پیش از ازدواج طرف مقابل خود را به خوبی بشناسید و با روحیات و ویژگی های اخلاقی آشنایی یابید. در این مقاله راههایی برای چگونگی شناخت نامزدتان ارائه می شود که می توانید در زمینه […]


شناخت شریک عاطفی پیش از ازدواج : اگر می خواهید در زندگی زناشویی خود موفقیت لازم را داشته باشید باید پیش از ازدواج طرف مقابل خود را به خوبی بشناسید و با روحیات و ویژگی های اخلاقی آشنایی یابید. در این مقاله راههایی برای چگونگی شناخت نامزدتان ارائه می شود که می توانید در زمینه روابط عاطفی تان از آنها بهره بگیرید.

 

شما و نامزدتان باید وقت بیشتری را به صورت خصوصی در کنار یکدیگر بگذرانید،این زمانها باید شامل مواقعی باشد که شما هر دو به تنهایی در کنار یکدیگر هستید و اعضای خانواده یا دوستانتان حضور ندارند. اینگونه شما با علایق و مواردی که باعث حس انزجار در او می شود، آشنا شوید. هر چه قدر بیشتر با هم وقت بگذرانید، بهتر می توانید یکدیگر را بشناسید.

برای اینکه طرف مقابلتان احساس راحتی بیشتری نسبت به شما داشته باشد، مکان مناسبی را برای ملاقات های خود انتخاب کنید.

شما می خواهید صمیمیت بیشتری حاصل کنید، بنابراین مکانی را انتخاب کنید که شما و شریک عاطفی تان در آنجا احساس آرامش می کنید. مسلما شما انتخابهای فراوانی دارید، ولی مطمئن شوید محل ملاقاتتان بیرون از خانه باشد. این مکان می تواند یک پارک عمومی یا مکانی در فضای خارجی و یا رستوران ها وکافی شاپ ها باشد.

برای شناخت شریک عاطفی در هر ملاقاتی که با او دارید، به رفتارش دقت کنید.

ملاقات در اماکن عمومی و خارج از منزل به شما این فرصت را می دهد تا رفتارهای اجتماعی او را ارزیابی کنید. دقت کنید که او رفتارش نسبت به خودش چگونه است و همچنین چگونه با افراد جنس مخالف، غریبه ها و مردمی که در طبقات پایین تری از او قرار دارند، رفتار می کند.

برای از بین رفتن حس معذب بودن که در ابتدای رابطه وجود دارد، شما پیش قدم شوید.

به خاطر داشته باشید که او هم به اندازه شما، استرس دارد بنابراین صحبت خود را با پرسش درباره تفریحاتش، غذاهای مورد علاقه و معنی اسم اش و …. شروع کنید. اگر او گفتگو را اول آغاز نکرد، شما می توانید درباره خودتان صحبت کنید، اینگونه او به تدریج باب گفتگو را با شما باز خواهد کرد.

یک روش عالی برای بدست آوردن اطلاعات از او این است که علاقه تان را به بلند پروازی های او نشان دهید.

از اینکه وسوسه شوید و به صورت طولانی درباره شغل خود صحبت کنید، بپرهیزید و در عوض اهداف او را محور گفتگو قرار دهید. سعی کنید بپرسید: شما خودتان را در پنج سال آینده، کجا می بینید؟ درباره تحصیلات و برنامه های شغلی اش از او سوال کنید. این امر در ایجاد حس صمیمیت مفید است.

از او درباره انتظاراتش نسبت به ازدواج سوال کنید.

ازدواج یعنی توافق و هر دو شما از یکدیگر انتظاراتی دارید. این موارد را با یکدیگر سهیم شوید، شما می توانید زندگی مشترک تان را پیش بینی کنید و برای آن برنامه ریزی کنید و آن را تصور کنید. همچنین مسئولیت پذیری او را نسبت به والدینش را ارزیابی کنید. ممکن است او نسبت به خانواده اش تعهدات مالی داشته باشد به گونه ای که پس از ازدواج نیز بخواهد آن را ادا کند. از او بپرسید: چه وظایفی نسبت به والدینت داری؟

زمانی که صمیمیت بین شما ایجاد شد، تمایل خواهید داشت تا زمانی را برای بیان آرزوها، ترسها، حوادث شخصی و … اختصاص دهید و درباره او بیشتر بدانید. بیان این مسائل باعث می شود تا شما به یکدیگر نزدیکتر شوید و به شما کمک می کند تا عوامل مشترک خود را ارزیابی کنید. خود را آماده کنید برای سوالاتی که ممکن است برای شما جواب دادن به آنها سخت باشد نظیر مسائل مالی یا پزشکی. پس از آن ، او نیز احتمالاً به شما این اجازه را می دهد تا شما نیز از او سوالاتی بپرسید.

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش صمیمیت و به تبع آن شناخت بیشتر همسر آینده می شود این است که با یکدیگر فعالیتهای مشترک انجام دهید. می توانید با هم ورزش کنید. می توانید با هم به کلاسهای یوگا یا باشگاه بروید.

 

می توانید با یکدیگر به کلاس بروید.

این کلاسها می تواند نقاشی، شعر یا آشپزی باشد، این امر باعث آرامش بیشتر در رابطه تان می شود. اگر شما یک مهارت مشترک دارید، فرصتی عالی است به شریک زندگی تان نیز آن را نشون بدهید. پس از آن، قادر خواهید بود تا درباره کلاس با یکدیگر صحبت کنید. اگر نمی خواهید پولی برای کلاس خرج کنید می توانید از فیلم های آموزشی یا آنلاین بهره بگیرید.

درباره سبک و شیوه زندگی اش از او سوال بپرسید. درباره دوستانش و چیزهایی که برای او شادی بخش است، صحبت کنید. این به شما کمک می کند تا پی ببرید او درون گراست یا طبیعتی برون گرا دارد. از او بپرسید: وقت فراغت چه کار می کنید؟ حتی ممکن است پیشنهاد دهید که برای یکی از این فعالیت ها به وی بپیوندید.

یکی از مواردی که باید برای شناخت شریک عاطفی تان    توجه کنید،پوشش اوست. درباره پوششش از او سوال کنید. این قضیه مخصوصا ممکن است یک تقابل به وجود بیاورد اگر خانواده شما سنتی هستند در حالیکه نامزدتان به مدلهای مدرن علاقه مند است. با این وجود ممکن است ارزیابی شما این باشد که او و خانواده تان در این مورد با یکدیگر به توافق خواهند رسید. به هر حال اگر او مدل لباس پوشیدن امروزی دارد و شما خانواده ای سنتی دارد، بهتر است در مورد ترجیحات خانواده خود برای او توضیح دهید تا ایجاد تنش را به حداقل ممکن برسانید.

در هنگام آشنایی با او، خانواده و دوستانش را نیز بشناسید.

برای مراسم اجتماعی معمول یا شام به آنها بپیوندید. مشاهده کردن او در کنار خانواده اش کمک می کند تا پی ببرید که او کیست و چگونه با نزدیک ترین افراد زندگی اش برخورد می کند. همچنین اجازه می دهد تا شما ببینید که او زمانیکه زندگی مشترکان را آغاز کردید، به چه عواملی علاقه دارد. دیدن چگونگی تعامل او با دوستانش ، به شما این امکان را می دهد که بتوانید تصور این را داشته باشید که  گروهی از دوستان خود را با او به اشتراک بگذارید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.