آیا برای عشق باید ازدواج کرد یا برای پول؟ (پارت دوم)

آیا برای عشق باید ازدواج کرد یا برای پول؟

ازدواج ازدواج: راه های بهینه برای ترکیب عشق و پول “از پول استفاده کنید و مردم را دوست داشته باشید. پول را دوست نداشته باشید و از مردم استفاده کنید.” – جوزف پرنس مارک تراورز، وبلاگ نویس Psychology Today، سه روش علمی را برای ترکیب عشق و پول پیشنهاد می کند: بازی طولانی را انجام […]


ازدواج

ازدواج: راه های بهینه برای ترکیب عشق و پول

“از پول استفاده کنید و مردم را دوست داشته باشید. پول را دوست نداشته باشید و از مردم استفاده کنید.” – جوزف پرنس

مارک تراورز، وبلاگ نویس Psychology Today، سه روش علمی را برای ترکیب عشق و پول پیشنهاد می کند:

بازی طولانی را انجام دهید.

هنگام مواجهه با انتخاب بین شریک بلندمدتی که توانایی سود مالی شما را دارد و شریکی که مایل است به شما منفعت برساند (از طریق سخاوت، همکاری، امانتداری و غیره)، باید طرف دوم را ترجیح دهید، در حالی که کاملاً نادیده نگیرید. سابق. گرما، برخلاف شایستگی، ارزش بلندمدتی بالاتری دارد.

عشق سرمایه واقعی است.

دست به دست شدن با شریک زندگی خود برای رسیدن به یک هدف می تواند تصمیمی هوشمندانه و در نهایت سودآور باشد. با این حال، شریک زندگی نباید وسیله ای برای موفقیت شما باشد، بلکه باید کسی باشد که با او در شکوفایی مشترک شریک باشید.

شادی سود می دهد.

عاقلانه است که در رابطه ای قرار بگیریم که در آن هر دو شریک، قبل از هر چیز، از یکدیگر خوشحال باشند و احساسات مثبت را برای یکدیگر برانگیزند، زیرا احساسات مثبت به شدت با خلق ثروت در ارتباط هستند (تراورز، ۲۰۲۳).

ممکن است بگوییم که اگرچه ثبات مالی با سلامت عاطفی مرتبط است، ازدواج برای ثروت به تنهایی ممکن است منجر به مشکلات رابطه، ناراحتی یا نگرانی های عاطفی شود. در یک چارچوب زندگی خوش شانس، احساسات مثبت بیشتر ایجاد می شود. موقعیت های بسیار منفی مانند تنهایی نیز می تواند عشق ایجاد کند، اما ممکن است این عشق سطحی باشد که بیشتر به شرایط موقت بستگی دارد تا به ویژگی های عمیق عاشقان.

یک ضرب المثل یهودی ادعا می کند: “هرگاه عشق به چیزی [خارجی به عشق] وابسته باشد، و این چیز بگذرد، عشق نیز از بین می رود. اما اگر عشق به چنین چیزی وابسته نباشد، عشق هرگز از بین نخواهد رفت.” در واقع، ما با جملاتی مانند “تو من را دوست نداری، تو فقط بدن/پول/طنز/خرد من را دوست داری” آشنا هستیم. این اظهارات نه تنها در مورد ویژگی های ظاهری مانند زیبایی و پول، بلکه در مورد ویژگی های عمیق مانند مهربانی، شوخ طبعی و خرد نیز بیان می شود. عشق رمانتیک مستلزم وجود بسیاری از ویژگی های مختلف در هر دو شریک است.

نتایجی که اظهار شده

اولین بار برای عشق ازدواج می کنید، بار دوم برای پول و سومین بار برای همراهی. -ژاکلین کندی اوناسیس

“پول می تواند برای شما یک سگ خوب بخرد، اما فقط عشق می تواند او را وادار به تکان دادن دم کند.” – فریدمن کینکی

اگر دو معشوق بالقوه از همه جنبه‌های مهم یکسان باشند، به جز اینکه یکی دوبرابر دیگری درآمد دارد، ارزش دارد که طرفدار بالاتر را ترجیح دهید. با این حال، در زندگی واقعی، افراد از همه جنبه های مهم یکسان نیستند و باید میزان و اهمیت ویژگی های مثبت و منفی را در نظر گرفت. نقش پول در انتخاب های عاشقانه شبیه به جذابیت بیرونی است. اگر آستانه جذب (و ثروت) شریک بسیار پایین باشد، نتیجه مثبت بعید است. بالاتر از این آستانه، جاذبه خارجی (و ثروت) به سختی تفاوتی ایجاد می کند، و جذابیت (و ثروت) شدید ممکن است تعادل سایر خواص مهم را به هم بزند.

با پول نمی توان عشق را خرید، اما می تواند شما را به شریک بسیار مطلوب تری تبدیل کند. وقتی کسی عاشق است، پول از اهمیت کمتری برخوردار است، و زمانی که برای نیازهای اولیه کمبود پول دارد، عشق اغلب بیشتر در معرض خطر است. با این حال، عاشق شدن با یک فرد ثروتمند آسان تر است، زیرا پول می تواند شرایطی را ایجاد کند که برای شکوفایی شخصی و عاشقانه مطلوب تر است.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.