مرزهای شخصی در ارتباط با افراد خودشیفته

مرزهای شخصی در ارتباط با افراد خودشیفته : تصمیم بگیرید چه رفتاری داشته باشید و چه چیزی را نمی پذیرد. به این دقت کنید که شخص قبلا چگونه به حریم شما تجاوز کرده است و چه تغییراتی را شما از این جهت مشاهده می کنید. این می تواند شامل شیوه صحبت کردن، انتظارات یا اینکه […]


مرزهای شخصی در ارتباط با افراد خودشیفته : تصمیم بگیرید چه رفتاری داشته باشید و چه چیزی را نمی پذیرد. به این دقت کنید که شخص قبلا چگونه به حریم شما تجاوز کرده است و چه تغییراتی را شما از این جهت مشاهده می کنید. این می تواند شامل شیوه صحبت کردن، انتظارات یا اینکه چگونه او در عموم با شما رفتار می کند، باشد.

لیستی از تمام چیزهایی که گفته و انجام داده و با آنها به مرز و حریم شما تجاوز کرده است را تهیه کنید. برخی از این نقض حریم و مرزهای شخصی شما ممکن است شامل این موارد شود:

لقب دادن، تهدید کردن، فریاد کشیدن، سرزنش کردن به خاطر مشکلاتشان، انتقاد یا مسخره کردن، تقاضای انجام کارهای آنها، دروغ گفتن و سپس انکار کردن.

مرزهای خود را مستقیم و به شیوه ای ملایم برای شخص مقابلتان، مشخص و بیان کنید. مهم است که نیازهاییتان را به روشی مستقیم بیان کنید تا کاملا شفاف باشد که شما چه می خواهید. اگر چه در ارتباط با یک فرد خودشیفته اگر از آنها تقاضا نکنید، می تواند موفق تر عمل شود.

برای مثال ممکن است شما چیزی شبیه این بگویید. من از اینکه در کنار تو وقت خود را می گذرانم بسیار خوشحالم اما اگر مجددا به من لقب بدهی، اینجا را ترک می کنم. یا اینکه بگویید خوشحالم که به من زنگ زده ای اما اگر داد زندنت را ادامه دهی، مجبور می شوم تلفن را قطع کنم. تن صدای خود را دوستانه و با لحنی آرام تنظیم کنید.

سعی کنید از عصبانی شدن نسبت به آنچه که او می گوید و یا رفتار می کند، خودداری کنید. برای مثال از داشتن همچین واکنشی اجتناب بورزید: تو نمی تونی چنین چیزی به من بگویی پی من می روم یا اگر همین الان داد کشیدن را متوقف نکنی، تلفن را قطع می کنم. این عبارات آمرانه هستند و یک فرد خودشیفته واکنش بیشتری از خود نشان می دهد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.