چگونه با همسرم رمانتیک باشم

چگونه با همسرم رمانتیک باشم : تازه نگهداشتن روابط رمانتیک در اوایل ارتباط که همه چیز جدید و هیجان انگیز است اسان است. اما بعد از مدتی که از ازدواجتان گذشت شاید چندان ساده نباشد . خوشبختانه راههایی وجود دارند تا با همسرتان همچنان رومانتیک بمانید. برای اینکه با همسرتان رومانتیک باشید ژستهای کوچکی را […]


چگونه با همسرم رمانتیک باشم : تازه نگهداشتن روابط رمانتیک در اوایل ارتباط که همه چیز جدید و هیجان انگیز است اسان است. اما بعد از مدتی که از ازدواجتان گذشت شاید چندان ساده نباشد . خوشبختانه راههایی وجود دارند تا با همسرتان همچنان رومانتیک بمانید.

برای اینکه با همسرتان رومانتیک باشید ژستهای کوچکی را وارد روتین زندگیتان کنید مثلا وقتی می خواهد سرکار برود او را ببوسید. با گرفتن دستانش با او در تماس جسمانی باشید. بگویید که از چه چیز او خوشتان می اید و به این نحو نشان دهید که برایتان مهم است. به فعالیتها و موضوعاتی که دوست دارد علاقه نشان دهید.
ژستهای رمانتیک کوچک را وارد زندگی روزمرتان کنید. مثلا او را ببوسید. با یک تعبیر محبت امیز صدایش کنید. شاید همیشه برای سفر رفتن یا خرید هدیه پول و وقت کافی نداشته باشید اما این ژستها و اداها با اینکه کم هزینه و کوتاه هستند تاثیر بسزایی دارند.

لمس کردن حتی به صورت خیلی ظریف پیوند شما را با همسرتان محکم می کند و صمیمتتان را افزایش می دهد. وقتی از سر کار می اید او را در اغوش بکشید. وقتی بیرون می روید دستش را بگیرید. خودانگیخته و خلاق باشید. وقتی سالها هر روز باهم زندگی می کنید روشن نگهداشتن جرقه روابط عاشقانه و رومانتیک دشوار می شود. زندگی روزمره بسیاری چیزها را تکراری می کند. با انجام یک کار جالب و خودانگیخته تغییراتی در این روزمرگی ایجاد کنید مثلا باهم در یک طبیعت زیبا قدم بزنید یا غروب خورشید را باهم تماشا کنید.

می توانید در خانه هم کارهای خلاقانه انجام دهید. مثلا چند شمع روشن کنید. اهنگ مورد علاقه اش را بگذارید و باهم برقصید.

یک فیلم عاشقانه باهم ببینید تا فضای روانتیک ان به شما منتقل شود. گاهی بسیار دشوار است که از جو کار و مراقبت فرزندان به فضای ارام بخش و رومانتیک منتقل شوید. یک فیلم عاشقانه خنده دار یا دراماتیک بگذارید تا این فضا را برای شما ایجاد کند.

لباسهایی که او دوست دارد را بپوشید. دقت کنید زمانهایی که می گوید این لباست خیلی قشنگ است یا خیلی خوش تیپ شدی. گاهی به جای لباسهایی که راحتتر هستید لباسهایی را که او دوست دارد بپوشید تا جذابیتتان به چشمش بیاید. به علاوه به او نشان می دهید که به حرفها و علاقمندیهایش توجه دارید.

به او بگویید که از چه یزش خوشتان می اید. هرکسی از تعریف خوشش می اید به خصوص اگر تعریف ازسوی همسرش باشد. سعی کنید هر روز چیزی را که در او خوشتان می اید به او یاداوری کنید تا او را بر سر ذوق بیاورید و احساس دوست داشتنی بودن به او بدهید. مثلا اگر نور خورشید باعث درخشش چشمانش می شود به او بگویید. مثلا بگویید بعضی اوقات چشمانت قهوه ای تر است اما نور خورشید باعث میشه سبزتر بشن. چشماتو دوست دارم.

به انچه که دوست دارد علاقه نشان دهید. اینکه درمورد علایق مشترک و مشابهتهایتان باهم احساس نزدیکی بکنید کار ساده ای است اما اگر به چیزی که او دوست دارد ولی شما چندان خوشتان نمی اید علاقه نشان دهید به او می فهمانید که چقدر برایش اهمیت قائلید. درمورد موضوعاتی که از انها اطلاعات دارد یا فعالیتهایی که با حرف زدن درموردشان هیجان زده می شود از او سوال کنید.

وقتی می خواهد با شما صحبت کند تمام توجهتان را به او اختصاص دهید. اگر زمانی که می خواهد صحبت کند تمرکز نداشته باشید یا همزمان کارهای دیگری انجام دهید احساس می کند برایش اهمیت قائل نیستید. کارهایتان را کنار بگذارید سرتان را از گوشی دربیاورید و به چشمانش نگاه کنید تا احساس کند به او توجه دارید و حرفهایش و خودش برایتان مهم است.

برایش یک نامه عاشقانه بنویسید یا یک پیام احساسی برایش بفرستید. نوشتن چند کلمه دلنشین و زیبا وقت و زحمتی نمی برد اما موحب شادمانی او می شود. چند ارزوی خوب برایش روی کاغذ بنویسید و به ظرف غذایش بچسبانید. یا در طول روز به او پیام دهید که به فکرش بودید.
اجازه دهید راحت و اسوده باشد. گاهی زندگی بسیار تشویش و استرس ایجاد می کند بنابراین اجازه دهید که شبهای ارامی را باهم داشته باشید. اجازه دهید گاهی به کارهای موردعلاقه خوش بپردازد و زمان تنهایی خودش را داشته باشد.

پیشنهاد دهید که گاهی با دوستانش بیرون رود. همسرتان با این پیشنهاد احساس می کند که شما به فکر او هستید. با تشویق او به تفریح با دوستانش به او حس شادی و امنیت می دهید.
با هم قرار عاشقانه بگذارید. بعد از ازدواج قرار گذاشتن و بیرون رفتنهای دونفره عاشقانه راحت فراموش می شود اما برای اینکه پیوندتان محکم شود لازم است که زمانی را برای این کار اختصاص دهید و چندساعت باهم خلوت کنید و گپ بزنید. به رستوران مورد علاقه او بروید یا باهم به سینما بروید.
چیزهای جدید را باهم امتحان کنید. چون روزمرگی تکرار می اورد انجام کارهای جدید باعث جس سرزندگی می شود. باهم به یک کلاس اموزشی بروید یا صبحانه اخر هفته را در طبیعت بخورید یا باهم ورزش کنید یا هر فعالیتی که دوست دارید.

باهم ورزش کنید. اینکه هم ضربان قلبتان را بالا ببرید و هم درکنار هم باشید بسیار لذت بخش است. باهم تنیس بازی کنید یا باهم پیاده روی کنید.
باهم به عکسها و فیلمهای قدیمیتان نگاه کنید. با یاداوری خاطرات خوش قدیمی پیوندتان را محکم کنید. شما کارهای بسیار لذت بخشی باهم انجام داده اید و لحظات خوشی را باهم سپری کرده اید این مایه خوشبختی شماست. به عکسهای عروسی یا ماه عسلتان نگاه کنید و لحظات خاص و خوشتان را دوباره تجربه کنید.
باهم تئاتر یا فیلم طنز ببینید. خندیدن با یکدیگر پیوندتان را قوی تر می کند و حس ارامش و شادی می دهد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.