تاثیر منفی پورنوگرافی بر عملکرد جنسی: آیا پورنوگرافی بر عملکرد جنسی فرد تاثیر منفی می گذارد؟

تاثیر منفی پورنوگرافی بر عملکرد جنسی: آیا فکر می کنید پورنوگرافی بر عملکرد جنسی شما تأثیر منفی می گذارد؟ اختلال عملکرد جنسی ممکن است منجر به استفاده از پورن شود، نه برعکس.

پ


تاثیر منفی پورنوگرافی بر عملکرد جنسی

تاثیر منفی پورنوگرافی بر عملکرد جنسی: اختلال عملکرد جنسی ممکن است منجر به استفاده از پورن شود، نه برعکس.

برخی از مردان احساس می کنند که استفاده از پورن آنها بر عملکرد جنسی آنها تأثیر منفی می گذارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که متغیرهای تعدیل‌کننده‌ای که مستقیم‌تر از استفاده از پورن به اختلال عملکرد جنسی کمک می‌کنند.

اگر در مورد عملکرد جنسی خود نگران هستید، درمان جنسی و/یا داروی جنسی می تواند به شما کمک کند.

به عنوان یک درمانگر جنسی، موضوع پورن اغلب در اتاق درمانی من مطرح می شود. مردم تعجب می کنند که آیا آنها بیش از حد تماشا می کنند، آیا چیزهای “اشتباه” را تماشا می کنند و آیا این برای زندگی جنسی آنها مضر است. در بیشتر موارد، دو سؤال اول عمدتاً به بحث هایی در مورد اخلاق شخصی و انتقاد از خود تبدیل می شوند. من اغلب به آنها پیشنهاد می کنم کتاب یک میلیارد افکار شریرانه نوشته اوگاس و قدم را بخوانند، که دیدگاهی جذاب را در مورد ترجیحات متنوع و گاه شگفت انگیز بینندگان پورن آمریکایی ارائه می دهد – جالب و سرگرم کننده است و احتمالاً کتاب جنسی مورد علاقه من است. اما اجازه دهید سوال سوم را در اینجا بررسی کنیم.

نگرانی های جنسی بسیار طولانی تر از پورن بوده است

نگرانی های جنسی رایج است و نرخ ها در طول ۲۵ سال گذشته ثابت بوده است – آماری که پیش از ورود پورن به وب است. تقریباً ۳۰ درصد از مردان گزارش می دهند که در یک سال معین با نگرانی یا اختلال عملکرد جنسی دست و پنجه نرم می کنند و این اعداد برای زنان بیشتر است. علاوه بر این، پورن یک سرگرمی محبوب است. تجزیه و تحلیل اخیر نشان داد که سه سایت برتر پورنو انگلیسی زبان در ترافیک وب ایالات متحده بالاتر از همه سایت های غیر مستهجن آمازون و یاهو هستند. بنابراین، به طور خلاصه، اختلال عملکرد جنسی بسیار طولانی تر از پورن آنلاین بوده است. با این حال، افراد زیادی پورن تماشا می‌کنند و بسیاری از افراد یک اختلال عملکرد جنسی را گزارش می‌کنند. به ناچار، همپوشانی وجود خواهد داشت. این یعنی چی

من برای درک این موضوع به برخی از محققان برجسته پزشکی جنسی در جهان نگاه کردم. من در کلاس های آموزش مداوم آنها شرکت کرده ام و تحقیقات آنها را خوانده ام. اول، توجه به این نکته مهم است که در حالی که زنان فیلم های پورن تماشا می کنند، تعداد کمی از زنان تماشای پورن خود را برای زندگی جنسی خود نگران کننده یا مضر می دانند. بنابراین، محققان بیشتر بر تجربه مردان از پورن تمرکز کرده‌اند.

به نظر می رسد نتیجه نهایی این است: این موضوع پیچیده است. اگر تحقیق این پیچیدگی را در نظر نگیرد، نتایج آنقدرها که به نظر می رسد مفید، منطقی و واقع بینانه نیستند. همانطور که در سیاست، ما باید مراقب اخبار جعلی تحقیقاتی باشیم. همه تحقیقات – حتی تحقیقات منتشر شده – مسائل روش شناختی مهمی را در نظر نمی گیرند، مانند فقدان گروه کنترل (هیچ چیز قابل مقایسه با گروه “ناکارآمد” ما نیست) و فقدان ارزیابی استاندارد (ما به گزارش خود افراد متکی هستیم، که ذاتاً نادرست است – به ویژه در مورد مسائلی که مردم نسبت به آن احساس شرم دارند، مانند رابطه جنسی). در نتیجه، بسیاری از تحقیقات ذکر شده در وب که نشان می دهد پورن برای زندگی جنسی شما مضر است، دقیق نیست.

اختلال عملکرد جنسی ممکن است الهام بخش استفاده از پورن باشد

اما تحقیقات محکمی وجود دارد و نشان می دهد که اغلب مشکل مرغ و تخم مرغ وجود دارد. به جای اینکه استفاده از پورن منجر به اختلال عملکرد جنسی شود، اغلب برعکس است. مردان مبتلا به اختلال عملکرد جنسی بیشتر تمایل به خودارضایی دارند زیرا رابطه جنسی شریک ممکن است مشکل به نظر برسد. و بسیاری از مردم کارآمدترین راه برای خودارضایی را از طریق پورن می دانند. تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که مردان مبتلا به اختلالات جنسی با اضطراب، از جمله اضطراب عملکرد جنسی دست و پنجه نرم می کنند و از خود تصور ضعیف تری از ناحیه تناسلی دارند. آنها همچنین مشکلات پزشکی بیشتری مانند چاقی و دیابت را نسبت به مردان بدون اختلال عملکرد جنسی گزارش کردند.

به همین ترتیب، مردان مبتلا به اختلالات جنسی ممکن است بیشتر در گزارش مسائل مربوط به رابطه تمایل داشته باشند. به عنوان مثال، اگر شریک آنها از نظر جنسی درگیر نباشد، رابطه جنسی می تواند خسته کننده یا حتی از نظر احساسی ناراحت کننده باشد. به طور مشابه، اگر آنها شریک زندگی خود را از نظر جنسی جذاب تجربه نکنند، پاسخگویی جنسی دشوار است. اما مردان همچنین ممکن است اختلال عملکرد جنسی خود را به مسائل مربوط به رابطه نسبت دهند، در صورتی که از سایر عوارض مرتبط – مانند مشکلات پزشکی که بر نعوظ تأثیر می‌گذارند، آگاه نباشند.

آنچه برای مردان با همه این مسائل سازگار است این است که بسیاری خودارضایی را ساده تر و آسان تر می دانند. با خودارضایی، افراد کنترل بیشتری بر ارگاسم خود دارند تا بتوانند کارآمدتر به ارگاسم برسند. بعلاوه، آنها از شرمساری دردناک‌تر ناشی از اختلال نعوظ یا تاخیر در انزال در مقابل همسر خودداری می‌کنند. این ممکن است مهم ترین برداشت از این پست باشد. برای بسیاری از مردان، به دلیل وابستگی بیشتر به خودارضایی، اختلال عملکرد جنسی منجر به استفاده بیشتر از پورن می شود. در این مورد، پورن به یک تماشاگر بی گناه تبدیل می شود که مقصر هر تعدادی از چالش های جنسی از قبل موجود است.

در نهایت، تحقیقات نشان می‌دهد که مردان و زنانی که بیشتر از پورن استفاده می‌کنند، نسبت به کاربران کمتر پورن، اختلال عملکرد جنسی کمتری را گزارش می‌کنند. اگر پورن باعث اختلال در عملکرد جنسی می شد، ما این روندها را نمی دیدیم.

تأثیر نوروفیزیولوژیکی بالقوه استفاده از پورن نوجوانان

توجه به این نکته مهم است که برخی افراد استفاده از پورن خود را ناراحت کننده و مخرب می دانند. پورن یک نیروی جهانی مثبت یا حتی خوش خیم در جهان نیست . همان محققانی که در بالا ذکر کردند، مطالعات fMRI منتشر شده را نشان می‌دهند که نشان می‌دهد زیرمجموعه کوچکی از مصرف‌کنندگان پورن یک واکنش بیش از حد عصبی فیزیولوژیکی به پورن نشان می‌دهند، که به طور بالقوه از تعریف بیولوژیکی اعتیاد به پورن برای اقلیتی از مصرف‌کنندگان نگران پورن حمایت می‌کند. علاوه بر این، برخی از محققان نگران تأثیر منفی بالقوه پورن بر درک نوجوانان از صمیمیت هستند، زیرا بدون قشر پیشانی کاملاً توسعه یافته، که به طور کامل در سن ۲۴ سالگی رشد می کند. بزرگسالان جوان آمادگی کمتری برای درک و متابولیسم عاطفی پورنوگرافی دارند. (برای خواندن مقاله من در این مورد اینجا را کلیک کنید. من نیز نگران هستم).

برخی از نوجوانانی که به طور مکرر در معرض پورن قرار می گیرند قبل از اینکه قشر پیشانی آنها به طور کامل رشد کند ممکن است با افزایش سن در برابر مسائل اجباری آسیب پذیرتر شوند. علاوه بر این، از آنجایی که پورن سنتی توسط پورن های VR شدیدتر قرار می گیرد، این موضوع ممکن است در آینده نگران کننده تر شود.

همه کسانی که بیش از حد از پورن استفاده می کنند، اختلال عملکرد جنسی ندارند

البته برخی از افرادی که بیش از حد از پورن استفاده می کنند، اختلال عملکرد جنسی ندارند. آنها ممکن است میل جنسی بالاتر از حد متوسط داشته باشند، به شریک جنسی دسترسی نداشته باشند، یا از پورن برای مقابله با افسردگی یا استرس استفاده کنند. برخی از افراد از نظر اخلاقی با پورن مخالف هستند و بنابراین هر مقدار از پورن را استفاده بیش از حد می دانند.

چیزهای کمی را می توان همه خوب یا همه بد دانست و پورن نیز از این قاعده مستثنی نیست. اکثر کاربران پورن احساس می کنند که پورن یا به آنها سود می رساند یا به آنها آسیب نمی رساند. اما اگر با استفاده از پورن خود احساس چالش می کنید، مطمئنا تنها نیستید. سکس درمانی و طب جنسی ممکن است به شما کمک کند تا چالش های خود را روشن کرده و حل کنید.تا

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.