چگونه تفاوت بین روانپزشک و روانشناس را بدانیم ؟

چگونه تفاوت بین روانپزشک و روانشناس را بدانیم ؟ روانشناسان و روانپزشکان اشتراکات زیادی دارند اما آنها دارای تفاوتهای اساسی در آموزش و درمان با یکدیگر دارند که ممکن است به شما کمک کند تا در صورت لزوم تصمیم درست را بگیرید. اگرچه هر دو حرفه دارای مهارت بالایی هستند ، اما ممکن است متوجه […]


چگونه تفاوت بین روانپزشک و روانشناس را بدانیم ؟ روانشناسان و روانپزشکان اشتراکات زیادی دارند اما آنها دارای تفاوتهای اساسی در آموزش و درمان با یکدیگر دارند که ممکن است به شما کمک کند تا در صورت لزوم تصمیم درست را بگیرید. اگرچه هر دو حرفه دارای مهارت بالایی هستند ، اما ممکن است متوجه شوید که یک نوع از متخصصان سلامت روان، برای تأمین نیازهای شما، مناسب تر از دیگری است. با در نظر گرفتن این تفاوت ها می توانید در مورد درمان خود تصمیمی آگاهانه بگیرید:

  • روانشناسان دارای دکترای روانشناسی هستند. آنها پس از تحصیل، چهار تا شش سال در زمینه روانشناسی بالینی و مشاوره، فعالیت انجام می دهند. همچنین در مباحثی مانند رفتار انسان، اخلاق و ارزیابی های روانشناختی آموزش دارند.

روانپزشکان، پزشک هستند. آنها پس از تحصیل یک سال به صورت حرفه ای، دوره کارآموزی را می گذرانند و پس از آن به تشخیص و درمان اختلالات سلامت روان می پردازند.

  • به دلیل تفاوت میان آموزشهای آنها، روانشناسان عمدتاً تحلیل روانشناسی و مشاوره ارائه می دهند. در حالیکه روانپزشکان، به عنوان پزشک معالج می توانند دستور آزمایش خون و معاینات جسمی را در جهت بهبود فرد انجام دهند. و یکی از تفاوت های عمده میان این دو گروه این است که روانپزشکان می توانند داروهایی مانند ضد افسردگی ها ، آرام بخش ها و تثبیت کننده ها را تجویز کنند. اما به خاطر داشته باشید که حتی اگر دارو برای درمانتان مفید باشد، باز هم گفتگوی درمانی بسیار ضروری است، دارو به تنهایی برای تغییر روش برخورد با احساسات کافی نیست. گفتگو با یک درمانگر به شما امکان می دهد تا تعارضات میان عزیزان یا همسرتان را برطرف کنید، اضطراب و استرس خود را کنترل کنید، با تغییرات اساسی در زندگی وارد چالش شوید، رفتارهای ناسالم مانند عصبانیت را مدیریت کنید و یا با مشکلات جنسی مقابله کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.