چگونه عشق خود را به نامزدمتان نشان دهید ؟

چگونه عشق خود را به نامزدمتان نشان دهید ؟   دوران نامزدی دورانی بسیار حساس و جذاب است و برای بهبود رابطه با شریک عاطفی تان می توانید از راهکارهایی استفاده کنید. در گام اول نیازهای طرف مقابلتان را بشناسید. زمانی که با عشق روبرو می شوید ممکن است احساس علاقه تان را با هدیه […]


چگونه عشق خود را به نامزدمتان نشان دهید ؟

 

دوران نامزدی دورانی بسیار حساس و جذاب است و برای بهبود رابطه با شریک عاطفی تان می توانید از راهکارهایی استفاده کنید.

در گام اول نیازهای طرف مقابلتان را بشناسید. زمانی که با عشق روبرو می شوید ممکن است احساس علاقه تان را با هدیه دادن ابراز کنید. ممکن است روشی که شما برای اعطای عشق به شریکتان می دهید آن چیزی نباشد که شریک عاطفی تان با چشم باز در انتظارش است. پس، آگاهی از احساسات فردی که عاشقش هستید کمک خواهد کرد تا راهی برای اینکه بتوانید او را خشنود کنید بیابید. روشهای متفاوتی را امتحان کنید و ببینید از چه روشی بیشترین واکنش مثبت را دریافت می کنید.

جملات تصدیقی، تشویق، تائید احساسات مثبت، گفتن دوستت دارم از این شیوه هاست. زمانی با کیفیت را با او بگذرانید، در این زمان تمامی توجه فردی خود را به طرف مقابلتان را بدهید. دادن هدیه نماد فیزیکی عشق است نظیرگل، جواهرات، لوازم و….. با هم فعالیتهای فیزیکی مشترک داشته باشید مثل پیاده روی، تمیز کردن آشپزخانه و…

احساسات خود را با استفاده از کلمات بیان کنید. به شریک عاطفی تان بگویید که دوستش دارید. زمانی که او جذاب به نظر می رسد به او بگویید. شریکتان نمی تواند ذهن شما را بخواند بنابراین عقاید خود را بیان کنید هنگامی که او را شایسته ستایش می دانید. ارزشی که برای او قائل هستید را به خاطر داشته باشید و به او بگویید، این عامل هرگز کهنه نمی شود.

اگر شما با نوشتن احساساتتان به جای بیان کردن آن راحت تر هستید، پس احساساتتان را بر روی کاغذ و کارت بنویسید. این یادداشتها را برای او بگذارید تا بداند که شما به او و اهمیتش فکر می کنید. می توانید حتی عشقتان را به زبان دیگری بیان کنید اگر از بیان احساساتتان با زبان عامیانه خجالت می کشید. فقط مطمئن شوید که او آنچه می گویید را متوجه میشود.

محبتتان را نشان دهید. محبت کردن در مواقعی که نمی توانید کلمات خود را بیان کنید، عشق شما را نمایان می کند. هنگامی که وقت خود را با او می گذرانید به او محبت کنید. دستش را بگیرید و با او قدم بزنید.

برای ایجاد صمیمت بیشتر زمانی را با یکدیگر بگذرانید. ممکن است در زندگی تان با مسائل مختلفی مانند  کار، مشغله، خانواده و …. درگیر باشد. مطمئن شوید که زمانی را تنها برای نامزدتان اختصاص می دهید. بر روی روابطتان با شریک عاطفی تان تمرکز کنید و بر سر مسائلی که برای هر دو شما سودمند است بحث و گفتگو کنید. شما مجبور نیستید هر شب قرارهای عاشقانه داشته باشید، فقط کافی است که با یکدیگر سرگرم باشید، فعالیتی انتخاب کنید که هر دو شما می تواند با آن بخندید و از یکدیگر لذت ببرید.

قدردانی تان را بیان کنید. به شریکتان نشان دهید که قدردان زحماتش هستید. برای کارهایی که او انجام می دهد از او تشکر کنید. تشکرتان را بیان کنید یا بر روی کاغذ بیاورید. می توانید برای تشکر به او هدیه بدهید مثل گل، یک وعده غذایی خوب یا چیزی خاص به انتخاب خود.

در ارتباط با او نرم و خوب باشید. نرمش بهترین وسیله برای رضایت بلند مرتبه در یک رابطه است. این عامل به شریکتان نشان می دهد که شما در حال گسترش عشق در رابطه تان هستید. اگر شریکتان نیازی دارد و شما خسته هستید به او بی توجهی نکنید. به سمت او بروید و با او ارتباط برقرار کنید.

نرمش و سازش در زمان دعوا بسیار مهم هست. با شریک عاطفی تان صبورانه برخورد کنید و تشخیص دهید که چه زمانی با او خوب رفتار نکرده اید تا بتوانید این آسیب را درست کنید.

لذتهایتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

اتفاقات خوبی که برای شریکتان رخ می دهد را جشن بگیرید. زمانی که لحظات سختی را می گذراند در کنار او باشید ولی حتما زمانیکه او در معرض اخبار خوبی قرار میگیرد حتما در کنارش باشید. زوج های عاشقی که اتفاقات خوب زندگی شان را در کنار یکدیگر جشن می گیرند، ثبات طولانی مدتی در رابطه شان دارند. به شریکتان نشان دهید که از او حمایت می کنید و در خوشی ها در کنارش هستید.

در نظر داشته باشید که در صورت داشتن یک رابطه منفی با شریک عاطفی تان باید پنج رابطه مثبت ایجاد کنید. تحقیقات نشان می دهد که به ازای یک تعامل منفی، پنج ارتباط مثبت باید رخ دهد تا آسیب ناشی از آن جبران شود و رابطه به حالت اول در بیاید. اگر تعاملات منفی تان غیر قابل شمارش است، ممکن است مشکل ایجاد کند و باعث جدایی شود. برای بهبود رابطه تان به حرفهای طرف مقابلتان گوش دهید و سعی کنید تا او را درک کنید. محبتتان را به او نشان دهید. از روشهای و ارتباطات معمول و مشترک نظیر شوخ طبعی استفاده کنید.

پس از اینکه دعوا و بحثتان به پایان رسید، بگذارید تا طرف مقابلتان متوجه بخشش و گذشت شما شود. خیلی خوب است بدانید که همیشه خوب عمل نمی کنید و همیشه درک متقابلی در رابطه ندارید. زمانی که اشتباهی مرتکب شدید، آن را اعتراف کنید و از او بخواهید تا شما را ببخشد. بخشش به زوجها کمک می کند تا قدردان یکدیگر باشند و باعث رشد رابطه بین آنها می شود.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.