مرزهای شخصی در رابطه عاطفی: بررسی جامع مرزهای شخصی که در روابطه عاطفی خود به آن ها نیاز دارید.

مرزهای شخصی در رابطه عاطفی: همه ما حد و مرزی داریم. به اطراف خود نگاه کنید، آنها را همه جا می بینید. در حالی که در جاده هستید، حق دارید در سمت خاصی از جاده رانندگی کنید. اگر به طرف دیگر حرکت کنید، در نهایت با ماشین خود با شخص دیگری تصادف خواهید کرد. به همین ترتیب، خانه شما دارای مرزهایی است، دیواری که دارایی همسایه شما را از مال شما جدا می کند. همه ما مرزهای شخصی داریم. مرزی که ما را مشخص می کند. از ما در برابر دیگران محافظت می کند. این فضای شخصی ماست که از آن بیشتر لذت می بریم. ما عمدتاً از مرزهای شخصی در خانه لذت می بریم، جایی که مطمئن هستیم هیچ کس نمی تواند وارد خانه شود و زندگی با ما را آغاز کند. اگر مرزهای شخصی نداشته باشید، دنیا شما را بدیهی خواهد گرفت. شما باید یک مرز شخصی مشخص در طول رابطه نیز تعیین کنید. انتظارات یکی از دلایل اصلی شکست روابط این است که ما انتظارات خود را به شریک خود منتقل نمی کنیم. او حق دارد بداند ما از آنها چه انتظاری داریم. اگر بدون هیچ توقعی وارد یک رابطه می شوید، با خودتان دروغ می گویید. همه ما انسان ها و ناچاریم از دیگران انتظار داشته باشیم. هنگامی که شریک زندگی شما از انتظارات پاک شد، همه چیز برای شما آسان خواهد شد. بنابراین، حد انتظارات را تعیین کنید و خوشحال بمانید. خود واقعی چقدر با خودتان صادق هستید نه بیشتر، درست است؟ وقتی برای یک رابطه آماده می‌شوید یا با کسی قرار ملاقات می‌گذارید، زیاده روی نکنید. این احتمال وجود دارد که شما بیش از حد با آن شخص درگیر شوید و در نهایت آسیب ببینید زیرا او به اندازه شما درگیر نیست. از توجه یا اهمیت بیشتر به طرف مقابل خودداری کنید، به خصوص وقتی می دانید که او چندان نگران آن نیست. تحمل همه ما سطوح مختلفی از آستانه عاطفی و فیزیکی داریم. مشکل زمانی در یک رابطه ایجاد می شود که ما در مورد آن با شریک زندگی خود بحث نمی کنیم. داشتن یک سطح تحمل اشتباه نیست، اشتباه است که دیگران را در مورد آن باخبر نکنند. اگر آنها آگاه نباشند، مطمئناً وارد مرزهای شخصی شما خواهند شد و همه چیز نامتناسب خواهد بود. مطمئناً شریک زندگی شما نمی خواهد به شما صدمه بزند یا شما را در موقعیتی نامناسب قرار دهد. بنابراین، آنها را از سطح تحمل خود مطلع کنید.

مرزهای شخصی در رابطه عاطفی مرزهای شخصی در رابطه عاطفی: همه ما حد و مرزی داریم. به اطراف خود نگاه کنید، آنها را همه جا می بینید. در حالی که در جاده هستید، حق دارید در سمت خاصی از جاده رانندگی کنید. اگر به طرف دیگر حرکت کنید، در نهایت با ماشین خود با شخص […]


مرزهای شخصی در رابطه عاطفی

مرزهای شخصی در رابطه عاطفی: همه ما حد و مرزی داریم. به اطراف خود نگاه کنید، آنها را همه جا می بینید. در حالی که در جاده هستید، حق دارید در سمت خاصی از جاده رانندگی کنید. اگر به طرف دیگر حرکت کنید، در نهایت با ماشین خود با شخص دیگری تصادف خواهید کرد.

به همین ترتیب، خانه شما دارای مرزهایی است، دیواری که دارایی همسایه شما را از مال شما جدا می کند.

همه ما مرزهای شخصی داریم. مرزی که ما را مشخص می کند. از ما در برابر دیگران محافظت می کند. این فضای شخصی ماست که از آن بیشتر لذت می بریم. ما عمدتاً از مرزهای شخصی در خانه لذت می بریم، جایی که مطمئن هستیم هیچ کس نمی تواند وارد خانه شود و زندگی با ما را آغاز کند.

اگر مرزهای شخصی نداشته باشید، دنیا شما را بدیهی خواهد گرفت. شما باید یک مرز شخصی مشخص در طول رابطه نیز تعیین کنید.

انتظارات

یکی از دلایل اصلی شکست روابط این است که ما انتظارات خود را به شریک خود منتقل نمی کنیم. او حق دارد بداند ما از آنها چه انتظاری داریم.

اگر بدون هیچ توقعی وارد یک رابطه می شوید، با خودتان دروغ می گویید.

همه ما انسان ها و ناچاریم از دیگران انتظار داشته باشیم. هنگامی که شریک زندگی شما از انتظارات پاک شد، همه چیز برای شما آسان خواهد شد. بنابراین، حد انتظارات را تعیین کنید و خوشحال بمانید.

خود واقعی

چقدر با خودتان صادق هستید نه بیشتر، درست است؟

وقتی برای یک رابطه آماده می‌شوید یا با کسی قرار ملاقات می‌گذارید، زیاده روی نکنید. این احتمال وجود دارد که شما بیش از حد با آن شخص درگیر شوید و در نهایت آسیب ببینید زیرا او به اندازه شما درگیر نیست.

از توجه یا اهمیت بیشتر به طرف مقابل خودداری کنید، به خصوص وقتی می دانید که او چندان نگران آن نیست.

تحمل

همه ما سطوح مختلفی از آستانه عاطفی و فیزیکی داریم.

مشکل زمانی در یک رابطه ایجاد می شود که ما در مورد آن با شریک زندگی خود بحث نمی کنیم. داشتن یک سطح تحمل اشتباه نیست، اشتباه است که دیگران را در مورد آن باخبر نکنند. اگر آنها آگاه نباشند، مطمئناً وارد مرزهای شخصی شما خواهند شد و همه چیز نامتناسب خواهد بود.

مطمئناً شریک زندگی شما نمی خواهد به شما صدمه بزند یا شما را در موقعیتی نامناسب قرار دهد. بنابراین، آنها را از سطح تحمل خود مطلع کنید.

هم وابستگی

هم وابستگی بد است. یه جورایی فلج میکنه

لحظه ای که بیش از حد نیاز به شریک زندگی خود وابسته هستید، نمی توانید بدون او کاری انجام دهید یا برعکس. اشکالی ندارد که از نظر عاطفی و غیره کمی به شریک خود وابسته باشید، اما از مرزها عبور نکنید و بیشتر وابسته باشید.

با انجام این کار شما ناآگاهانه وارد فضای شخصی آنها می شوید و ممکن است همه چیز به یک نکته مثبت ختم نشود.

بیان جنسی

ممکن است شما از نظر جنسی فعال نباشید اما شریک زندگی شما ممکن است فعال باشد.

آنها ممکن است سکس صبحگاهی را دوست داشته باشند، اما شما آنقدر به آن علاقه ندارید. اگر مرزهای شخصی خود را تعیین نمی کنید، به آنها اجازه می دهید بدون هیچ تردیدی وارد فضای شخصی شما شوند.

پس با آنها صحبت کن از مرز خارج شوید و به آنها اطلاع دهید. این به شما کمک می کند تا یک رابطه سالم داشته باشید.

پول

پول می تواند هر رابطه خوبی را بین هر زوجی خراب کند.

تا چند سال پیش، زوج ها یک حساب بانکی مشترک داشتند. با این حال، در طول چند سال گذشته، آنها با داشتن حساب های بانکی جداگانه راحت هستند. به این ترتیب، آنها به راحتی می توانند پول را از رابطه خود دور نگه دارند و می توانند یک رابطه سالم و قوی را حفظ کنند.

زندگی اجتماعی

شما متاهل یا در یک رابطه هستید، اما می توانید زندگی اجتماعی خود را داشته باشید. شما دوستان محل کار و بهترین دوستان خود را دارید که دوست دارید هر از چند گاهی با آنها معاشرت کنید.

زندگی اجتماعی شما مرز شماست و اگر بتوانید آن را از رابطه خود دور نگه دارید بهتر است.

علیرغم اینکه در یک رابطه هستید، حق دارید با دوستان خود ملاقات کنید و با آنها به مکان مورد علاقه خود بروید. بهتر است شریک زندگی خود را در جریان این فضا قرار دهید تا به فضای شما حمله نکند.

درگیری ها

مردم وقتی عصبانی هستند کارهای احمقانه انجام می دهند. این اتفاق برای همه می افتد. با این حال، یک نکته را باید در نظر داشته باشید که قرار نیست به نام عصبانیت از مرزهای شخصی دیگران عبور کنید.

درگیری یا دعوا ممکن است در مورد هر چیزی باشد، اما شما باید فاصله را از مرزهای شخصی دیگران حفظ کنید و معقولانه رفتار کنید.

زندگی گذشته

هر کسی سابقه ای دارد. بخش جدایی ناپذیر آنهاست

شما قرار نیست خودتان آن را بررسی کنید و سعی کنید در مورد تاریخچه یا زندگی گذشته شریک زندگی خود بدانید. آنها هر زمان که راحت باشند با شما به اشتراک خواهند گذاشت. تا آن زمان، فقط از حال با آنها لذت ببرید.

حضور دیجیتال

امروزه دوستی با دوستان شریک زندگی در پلتفرم های دیجیتال مختلف آسان است. بنابراین، مهم است که در مورد دسترسی آنها به حضور دیجیتال خود صحبت کنید.

با تنظیم نکردن مرز حضور دیجیتال، ممکن است در زندگی شخصی خود مشکل ایجاد کنید. از این گذشته، رابطه ممکن است دوام نیاورد، اما ردپای دیجیتالی مطمئناً ماندگار است.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره تماس های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.

نویسنده:

شیما حاجی شفیعی