مقاومت در برابر سه فاکتور مخرب اصلی روابط عاطفی

دلایل تخریب ازدواج روابط خود را واکسینه کنید مصونیت خود را در برابر این دلایل طلاق ایجاد کنید. ازدواج یک سیستم خانواده زنده است. مانند همه موجودات زنده، ازدواج نیز می تواند به عوامل سمی آلوده شود که منجر به مرگ آن می شود. مصونیت ها ابزاری برای مبارزه با عوامل عفونی بالقوه فراهم می […]


دلایل تخریب ازدواج

روابط خود را واکسینه کنید مصونیت خود را در برابر این دلایل طلاق ایجاد کنید.

ازدواج یک سیستم خانواده زنده است. مانند همه موجودات زنده، ازدواج نیز می تواند به عوامل سمی آلوده شود که منجر به مرگ آن می شود. مصونیت ها ابزاری برای مبارزه با عوامل عفونی بالقوه فراهم می کنند. این مقاله در مورد ایجاد مصونیت شما در برابر سه علت شایع شکست ازدواج است. من این پدیده‌های بالقوه کشنده برای ازدواج شما را ۳  فاکتور اعتیاد، امور، و خشم می‌نامم.

برحذر بودن.

نه تنها برای ازدواج، بلکه برای روابط والدین و فرزند، دوستی‌ها، روابط کاری و همه شراکت‌های زوجین نیز سمی است. بنابراین در حالی که من در این مقاله روی ازدواج تمرکز می کنم، همان نیاز به مصونیت از این سموم در تمام روابط شما صدق می کند.

تقریباً همه مردم گهگاه انگیزه‌هایی برای انجام کارهایی پیدا می‌کنند که سرشان می‌گوید خارج از محدوده است. کمی مشروب الکلی زیاد، دوستی بیش از حد با فردی از جنس دیگر در حالی که عشق شما قبلاً در جای دیگری متعهد شده است، و تند صحبت کردن در زمانی که صدای همکاری ارجح بود، اشتباه هستند. اشتباهات برای یادگیری است.

چنین اشتباهاتی باعث ایجاد احساس گناه و پشیمانی می شود. یادگیری پایه ای برای ایجاد مصونیت است. یک کار کوچک از یک پدیده سمی می تواند توانایی سیستم ایمنی شما را برای مقاومت در برابر انگیزه های جنسی-نوشیدن-خشم که در غیر این صورت ممکن است به طور فزاینده ای سمی شوند تا زمانی که شما را به دردسر بیاندازند، تقویت کند.

یک عذرخواهی کامل با آنچه آموخته اید به پایان می رسد و شما را قادر می سازد از تکرار یک حادثه جلوگیری کنید. درس گرفتن از اشتباهات به این روش، اشتباه دردناک شما را قادر می سازد تا به عنوان واکسیناسیون در برابر حوادث مشابه آینده عمل کند.

یک رابطه واکسینه شده احتمالاً در طول زمان قوی تر و محبت آمیز تر می شود. در مقابل، انجام مکرر اشتباهات مشابه به جای استفاده از حوادث کوچک به عنوان واکسیناسیون در برابر مشکلات بزرگتر می تواند منجر به یکی از ۳ A شود.

خوشبختانه، شما می توانید این واکسن را بدون اشتباه انجام دهید. به سادگی آگاهی از خطرات و اقدامات پیشگیرانه لازم می تواند بدون اینکه ابتدا از این اشتباهات سمی زناشویی رنج ببرید، واکسیناسیون را انجام دهید.

هزینه‌های سه عامل اصلی شکست‌دهنده ازدواج: الکلیسم، امور و خشم.

اشتباهات اعتیاد، امور، و خشم می تواند باعث اخراج شما از شغل همسر شود. مشروبات الکلی، روابط و خشم، علاوه بر اینکه ازدواج شما را خراب می کند، می تواند تأثیرات منفی عمیقی بر فرزندان شما داشته باشد. مدل سازی اعتیاد، امور و خشم به فرزندان شما می آموزد که این کاری است که بزرگسالان انجام می دهند. در عین حال، رفتارهای اعتیاد آور، خیانت آمیز جنسی و بیش از حد خشمگینانه به فرزندان شما می آموزد که وابستگی ها غیرقابل اعتماد و ناامن هستند، و باعث می شود فرزندان شما با رسیدن به بزرگسالی کمتر بتوانند روابط مثبت ایمن برقرار کنند.

درمان های بالقوه ای که می تواند مقاومت شما را تقویت کند و روابط شما را سالم نگه دارد.

  1. ۱٫ اعتیاد. اگر استفاده شما از موادی مانند الکل یا مواد مخدر، یا عادتی مانند خرید زیاد یا تماشای ورزش، تا به حال باعث شده است که کسی که دوست دارید به شما بگوید “خیلی زیاد”، به حرف خود گوش دهید. بزرگترین اشتباهی که مردم در مورد اعتیاد، الکل و غیره مرتکب می شوند، این است که زیاده روی در آن را انکار می کنند. حالت دفاعی می گیرند. آنها اصرار می کنند که “من فقط به این دلیل مشروب می خورم که …” آنها ادعا می کنند “تو هم این کار را انجام بده…” یا “همه اینطور می نوشند.” آنها به حداقل می رسانند: “من فقط می نوشم…

انکار وسوسه انگیز است و به شدت خود را شکست می دهد. در مقابل این وسوسه مقاومت کنید و شانسی برای جلوگیری از عواقب بالقوه تهدید کننده ازدواج اعتیادی که در ادامه آن ادامه می دهید، خواهید داشت.

راه حل: نگرانی عزیزتان را جدی بگیرید. عادت خود را به طور جدی ارزیابی کنید.

از خود بپرسید: “اگر من به نوشیدنی خود در بهترین نور ممکن نگاه کنم، هدف از انجام آن چیست؟”

اگر پاسخ این است که نوشیدن الکل شما را قادر می سازد از استرس های زندگی خود فرار کنید، زمان آن فرا رسیده است که با این استرس ها روبرو شوید. اعتیاد معمولا جایگزینی برای رسیدگی و حل مشکلات، زناشویی و غیره است. فرار کردن را با صحبت کردن در مورد مشکلات خود با کسی که به او اعتماد دارید جایگزین کنید.

اگر استرس ها از مشکلات ازدواج است، مهارت های صحبت کردن درباره مشکلات را از طریق سازنده، بدون مشاجره و با نتایج مثبت بیاموزید. همانطور که در یکی دیگر از پست های وبلاگم در مورد اینکه چگونه زوج های به ظاهر ماهر در مورد مسائل سخت صحبت می کنند، می نویسم، جریان ارتباط روان نیازمند مهارت های سطح بالایی است. شما می توانید این موارد را به تنهایی با کتاب یا یک دوره آنلاین یا با یافتن مشاوره زوج های خوب یاد بگیرید.

ادامه دادن به انجام فعالیت هایی که به وضوح به خود آسیب می رسانند ممکن است نشان دهنده این باشد که سیستم روانشناختی شما در چیزی که درمانگران آن را «وارونگی روانی» می نامند، قفل شده است. درمان معکوس یک مرز جدید در دنیای درمان است.

  1. ۲٫ امور. برای مقاومت در برابر وسوسه‌های درگیری جنسی با شخصی غیر از معشوق، مراقب باشید که به خودتان اجازه دهید از مرحله اولیه آشنایی با شخص جدید لذت ببرید.

یک معاشقه جنسی جزئی خارج از ازدواج یا سایر روابط تک همسری می تواند احساس خوبی داشته باشد. مشکل این است که تمایلات جنسی یک پدیده لغزنده است. در ابتدا فعالیت نه خیلی لغزنده و نه شیب دار به نظر می رسد … تا یک قدم دیگر، و هول … شما گیر کرده اید.

درمان. با توافق بر سر سیاست های پیشگیری، خواسته ها و کارهایی که نمی خواهید انجام دهید، با همسرتان برنامه ریزی کنید. از موقعیت های جنسی بالقوه خارج شوید. پست من در مورد اهمیت شناخت و برنامه ریزی برای قدرت روابط جنسی جدید را ببینید.

برانگیختگی جنسی اعتیادآور است. رهایی از وسوسه هر چه بیشتر در یک تعامل پرانرژی جنسی بمانید دشوارتر می شود. از قبل برنامه‌ریزی کنید که چگونه از موقعیت‌هایی که در آن مغناطیس می‌تواند قوی‌تر باشد، حتی از میل قوی شما برای محافظت از ازدواجتان فاصله بگیرید. این طرح، به علاوه توافقی که شما و عزیزانتان در مورد هر وسوسه‌ای که پیش می‌آید به طور آشکار صحبت کنید تا بتوانید به عنوان یک تیم متحد با آنها مقابله کنید، واکسیناسیون شماست.

علاوه بر این، پست من را در مورد اینکه چگونه ازدواج خود را قوی و محبت آمیز نگه دارید، ببینید تا کاملاً روشن باشید که وسوسه یک موقعیت هیجان انگیز جنسی ارزش ریسک چیزی را ندارد که می توانید از دست بدهید.

  1. ۳٫ خشم، از کنایه آرام گرفته تا آزار کلامی یا فیزیکی

همه در موقعیت های تحریک آمیز احساس خشم می کنند. سوال این است که چگونه می توان از بروز احساسات خشم آلود در اظهار نظرهای ناپسند یا اقدامات آزاردهنده جلوگیری کرد. وسوسه صحبت کردن در هنگام عصبانیت می تواند منجر به بدتر شدن وضعیت شود. حتی لحن خشمگین سطح پایین صدا، کلمات و اعمال ممکن است مشکل ایجاد کند.

به عنوان مثال، طعنه، بهترین پیش بینی کننده همسری است که در نهایت طلاق خواهد گرفت. (اعتبار این تحقیق به جان گاتمن روانشناس می رسد). طعنه های ظریف می تواند یک ازدواج بی سر و صدا را خراب کند. خشم با شدت زیاد همراه با آزار کلامی یا فیزیکی به طور چشمگیری به ازدواج یا خوشبختی همسرتان پایان می دهد. ازدواج با ظالمی که سعی می کند با عصبانیت شما را کنترل کند، لذتی ندارد.

که جنبه دیگری از عصبانیت بیش از حد را نشان می دهد که توجه به آن بسیار مهم است. وقتی هدف این است که کسی را مجبور کنید کاری را که می خواهید انجام دهد، مراقب عصبانیت باشید. این خشم در خدمت کنترل دیگران است. دیگران برای درک، قدردانی و احترام هستند، نه برای کنترل.

درمان. در مورد خشم و چگونگی برانگیختگی آن در خروجی های سازنده بیاموزید. دوره مدیریت خشم را بگذرانید. درمانگری را پیدا کنید که بتواند تکنیک‌های کد هیجانی بردلی نلسون را برای کاهش تمایل شما به برانگیختگی خشم انجام دهد.

خشم یک علامت توقف است. در یک علامت توقف، مکث می‌کنید تا به آن نگاه کنید، مشکل را تعریف کنید، و راه امنی برای ادامه پیدا کنید. شما نمی توانید تابلوی ایست را بردارید و مردم را با آن کتک بزنید. بنابراین به جای کتک زدن مردم در هنگام عصبانیت، آرام باشید، آنچه را که می خواهید پیدا کنید، و یک راه موثرتر، کم ضررتر و بدون عصبانیت برای به دست آوردن آن پیدا کنید.

هر چه قبل از توقف تعامل به خودتان اجازه دهید دیوانه‌تر شوید، خشم شما بیشتر می‌شود و مقاومت در برابر ارگاسم خشم را دشوارتر می‌کند. بنابراین خروج زودهنگام از موقعیت های بالقوه ناراحت کننده ضروری است. اتاق را ترک کن نمان و منفجر شو.