چهارمین دوره جامع ارزیابی شخصیت سواَپ

چهارمین دوره جامع ارزیابی شخصیت سواَپ

🔷تنها ابزار سنجش شخصيت مورد تاييد انجمن روانکاوی امریکا🔷

✒دکتر علیرضا طهماسب 🛋

💭 همراه با دریافت پکیج رایگان

🀄 شامل ۲۰۰ کارت ، کتابچه آموزشی،نرم افزار

💢۴هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ پنج شنبه ها از ۳ اسفند

قابل پرداخت به صورت  اقساط -مدرک قابل ترجمه

آشنایی با دوره سواَپ

روش ارزیابی شدلر – وستن (SWAP) بر اساس فرضیه ای بناشده است که امروزه به لحاظ مقدمه تجربی پشتوانه های محکمی دارد. بر این اساس مشکلات روانشناختی ای که افراد را به جلسات درمان می کشاند، غالب اوقات در شخصیت آنها ریشه دارد؛ ویژگی‌هایی که خود را در ساختار زندگی فرد، الگوهای تفکر، احساس، رفتار، مقابله و ارتباط با سایرین نشان می‌دهند.

دستاوردهای جلسات درمانی نیز هنگامی افزایش می یابد که درمان نه تنها به نشانه های موجود اختلال بلکه به الگوهای شخصیتی و تشدید کننده آنها نیز بپردازد. شناسایی ویژگی‌های شخصیتی زیر بنایی یک فرد می تواند موجب روشن شدن معنا و کارکرد نشانگان بیماری شود و راهنمایی برای درمان مؤثر گردد.

چه زمان از آزمون ارزیابی جامع شخصیت ۲۰۰-SWAP را به کاربریم؟

📔 سواَپ می تواند توسط هر متخصص آموزش دیده ای در زمینه سلامت روان به کار رود. از آنجا که این ابزار توسط متخصص بالینی و نه بیمار تکمیل می شود، ارزیابی با ۲۰۰-SWAP نیازی به مشارکت بیمار ندارد. باوجوداین، متخصص بالینی باید بیمار را به خوبی بشناسد تا بتواند مواد SWAP 200 را نمره گذاری نماید. اگر متخصص بالینی بیمار را تحت روان درمانی قرار می دهد، می تواند پس از حداقل شش جلسه به مواد ۲۰۰-SWAP نمره دهد.

📗 اگر بیمار تنها برای ارزیابی دیده می‌شود (به عنوان مثال برای ارزیابی قانونی یا برای مقاصد پژوهشی)، بر پایه یک مصاحبه بالینی عمیق می توان به تکمیل ۲۰۰-SWAP پرداخت. طبقه بندی کارت های ۲۰۰ گانه SWAP بر اساس یک مصاحبه تشخیص بالینی عملی صورت می گیرد که حدود ۲٫۵ ساعت به طول می انجامد در حال حاضر نسخه های بالینی، قانونی و پژوهشی این مصاحبه موجود می باشند. اگر متخصص بالینی به منابع اطلاعاتی دیگری نظیر سوابق بیمار، سایر ازمون های روانشناختی و هرگونه تماسی با بیمار دسترسی داشته باشد، ۲۰۰-SWAP به وی این امکان را می‌دهد که تمامی اطلاعات خود را درباره بیمار باهم ترکیب نموده و به شیوهای نظام دار به توصیف آنها بپردازد.

📘 متخصصانی که برای اولین بار از این ابزار استفاده می کنند به حدود ۴۵ دقیقه زمان برای طبقه بندی کارت ها برای هر بیمار نیاز دارند؛ در حالی که متخصصانی که چندین بار از این ابزار استفاده کرده اند می توانند به مدت ۲۰ دقیقه کارت ها را برای هر بیمار طبقه بندی کنند. این ابزار می تواند برای ارزیابی طیف وسیعی از افراد از جمله افرادی که به لحاظ روان شناختی سالم هستند، افراد با کارکرد بالا تا بیمارانی که اختلالات شخصیتی شدید دارند به کار رود؛ اما باید توجه داشت این ابزار برای ارزیابی بیمارانی که نشانگان مغزی ارگانیک یا اختلالات سایکوتیک دارند طراحی نشده است.

📖 برگرفته شده از دوره swap
هرهفته پنج شنبه هاحضوری و غیرحضوری